Ik wou vandaag mijn olie eens verversen, maar kreeg 1 van de 2 bouten niet los (die aan mijn oliereservoir). De bout is nu volledig afgerond en zit op zo'n vervelende plaats dat ik er met een grote tang ofzo niet bij kan. Heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
dan heb je met de slechte sleutel zitten prutsen.
leg de quad op zijn zijkant dan kan je er veel beter aan. Lichtjes oprschrikken met de hamer en dan lukt het wel.
greetz
De bout was al niet meer wat hij moest zijn... Als ik hem op de zijkant zet en mijn skid eraf haal, kan ik er redelijk goed aan. Met een hamer erop kloppen lukt niet...
4Wheels schreef:gat in boren en met nen linkse tap uit draaien (voor afgebroken bouten uit te halen)
of met vise-gripe
Ok, gat ik boren zo ik nog kunnen, maar wat is een linkse tap?
Een vise grip hebben we hier niet meer liggen, die moet tijdens de verhuis kwijtgeraakt zijn...
Voor dien linkse tap moet je dat gat niet volledig doorboren he
En zo nen tap dient voor afgebroken bouten uit een gat te halen maar het beste zal toch zijn met vise-grip
4Wheels schreef:Voor dien linkse tap moet je dat gat niet volledig doorboren he
En zo nen tap dient voor afgebroken bouten uit een gat te halen maar het beste zal toch zijn met vise-grip
- bout goed inspuiten met WD-40 of kruipolie
- de afgeronde bout met een slijpschijf op twee platte kanten slijpen
- vise grip op de twee plat geslepen kanten zetten, en met twee handen goed hard dichtknijpen
- enkele zachte tikken op de bout geven
- langzaam vise grip beginnen draaien
robinsienaert schreef:heb net hetzelfde voorgehad vorige week...
heb het volgende gedaan:
- bout goed inspuiten met WD-40 of kruipolie
- de afgeronde bout met een slijpschijf op twee platte kanten slijpen
- vise grip op de twee plat geslepen kanten zetten, en met twee handen goed hard dichtknijpen
- enkele zachte tikken op de bout geven
- langzaam vise grip beginnen draaien
good luck !!!
Met een slijpschijf geraak in onmogelijk tot bij de bout, zonder mijn frame mee te slijpen. Ik ga straks wel even langs de Eurostock voor zo'n vice grip en een nieuwe bus WD40...
Ik had het ook met m'n Yfz. Gewoon een linkse tap ingedraaid en eruit gehaald en een goede rvs bout terug geplaatst. En als het aan je olietank is en je ken er niet goed bij, gewoon effe het tankje eraf halen
Ik heb hier geen lasapparaat liggen, dus ik probeer het wel op te lossen met een vice grip of linkse tap (morgen voor beide ff gaan zien)...
Heeft iedereen dit materiaal gewoon thuis liggen ofzo?