K&N of Uni voor Z400/KFX400?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
K&N of Uni voor Z400/KFX400?
Ik ben van plan om ergens in februari een betere luchtfilter te kopen, maar ik zoek nu al info.
Welke filter zou ik moeten nemen?
De K&N of de schuimfilter van Uni?
nog een vraagje:
http://alyupe.tripod.com/index.htm
wat is dit?
Ja akkoord, een K&N, maar hoe heet deze setup bij K&N? Zijn dat outerwears? Of is outerwears zo'n kous die je over de eigenlijke filter trekt?
En tenslotte:
Waar kan ik K&N krijgen? En waar Unifilter? (hangt ervan af wat jullie aanraden). En hoeveel vragen ze daar zo voor?
tnx!
Welke filter zou ik moeten nemen?
De K&N of de schuimfilter van Uni?
nog een vraagje:
http://alyupe.tripod.com/index.htm
wat is dit?
Ja akkoord, een K&N, maar hoe heet deze setup bij K&N? Zijn dat outerwears? Of is outerwears zo'n kous die je over de eigenlijke filter trekt?
En tenslotte:
Waar kan ik K&N krijgen? En waar Unifilter? (hangt ervan af wat jullie aanraden). En hoeveel vragen ze daar zo voor?
tnx!
Laatst gewijzigd door Fré op za 15 nov, 2003 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
het is de bedoeling dat ik een betere airflow krijg, en aangezien de Z400 airbox nogal restrictief is krijg je het beste resultaat als je de airboxcover verwijdert.
Voor extra bescherming zou het dan misschien toch nodig zijn om zo'n filterdeksel erbij te kopen?
Nog iets:
op z400 central spreekt men naast K&N ook vol lof over de Unifilter. En hij is een heel stuk goedkoper.
Ik zoek niet naar gemak in onderhoud, dus dat mag geen argument zijn.
Voor extra bescherming zou het dan misschien toch nodig zijn om zo'n filterdeksel erbij te kopen?
Nog iets:
op z400 central spreekt men naast K&N ook vol lof over de Unifilter. En hij is een heel stuk goedkoper.
Ik zoek niet naar gemak in onderhoud, dus dat mag geen argument zijn.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
btw, heb es gekeken of mijn motor anders draaide zonder airbox lid (dat deksel), enne, hij draaide ongelooflijk veel te rijk. Dus blijkt dat dat deksel voor een goede airflow samen met de filter vervangen moet worden.
Sommigen zeggen: koop gewoon een K&N met outerwears en laat je deksel eraf (of boor er gaten in -> ben ik geen fan van), maar ik denk dat het misschien nog beter is van toch een klein beetje te zorgen dat mijn airbox afgeschermd is...
wat denken jullie?
Sommigen zeggen: koop gewoon een K&N met outerwears en laat je deksel eraf (of boor er gaten in -> ben ik geen fan van), maar ik denk dat het misschien nog beter is van toch een klein beetje te zorgen dat mijn airbox afgeschermd is...
wat denken jullie?
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Is dat first-hand experience of hear-say?
Want er zijn er ook redelijk veel die beweren dat Uni een zeer goede filter is, veel betere flow dan stock, iets minder flow dan K&N, maar een betere bescherming tegen modder en stof door het type (schuimfilter).
Airbox moet er af of gewijzigd worden, anders begin ik niet aan een air-flow mod, dan zou het gewoon geldverspilling zijn.
De grootste restrictie is de airbox en zijn snorkel, de filter maakt ook wel veel uit, maar toch niet zo veel als de airbox.
Dus de filter moet vooral heel veel vuiligheid kunnen tegen houden.
Want er zijn er ook redelijk veel die beweren dat Uni een zeer goede filter is, veel betere flow dan stock, iets minder flow dan K&N, maar een betere bescherming tegen modder en stof door het type (schuimfilter).
Airbox moet er af of gewijzigd worden, anders begin ik niet aan een air-flow mod, dan zou het gewoon geldverspilling zijn.
De grootste restrictie is de airbox en zijn snorkel, de filter maakt ook wel veel uit, maar toch niet zo veel als de airbox.
Dus de filter moet vooral heel veel vuiligheid kunnen tegen houden.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
wel ik twijfel eerlijk gezegd nog een beetje omdat ik merkte dat na die rit in loppem (twas wel verschrikkelijk modderig) mijn airboxlid (dat deksel) bespat was met modder, dus als dat er niet zit, dan heb ik wel nood aan een zeeeeer propere luchtfilter denk ik.
voor de rest vind ik k&n wel een hele goeie kandidaat, maar ik wil over dat twijfelrandje geduwd worden
voor de rest vind ik k&n wel een hele goeie kandidaat, maar ik wil over dat twijfelrandje geduwd worden
Ik heb nu een TwinAir, ook op mn Blaster gehad. Die zijn wel vergelijkbaar met Uni denk ik.
Iets beter als stock denk ik maar ook ik ga voor k&n. Die filters zijn voor t leven, en hebben gewoon maximale airflow.
Met outerwears erbij zal t wel goedkomen, evt filterkap meenemen voor de enorme modderpoelen.
Iets beter als stock denk ik maar ook ik ga voor k&n. Die filters zijn voor t leven, en hebben gewoon maximale airflow.
Met outerwears erbij zal t wel goedkomen, evt filterkap meenemen voor de enorme modderpoelen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
mja Teunie, je kan toch die filterkap niet meenemen he, want dan kan je maar beter ook je jetset ineens meenemen... Ik weet niet of het aan mij ligt, maar rejetten in de modder vind ik niet leuk
Anders verzuipt die motor gegarandeerd.
Das toch een redelijk delicate zaak, nietwaar? Als er vuiligheid in je motor komt, ja wat dan
Anders verzuipt die motor gegarandeerd.
Das toch een redelijk delicate zaak, nietwaar? Als er vuiligheid in je motor komt, ja wat dan
ik spreek hier uit ervaring ...
Bij mij vliegt die mousse filter direct de vuilbak in , TENZIJ ik naar marokko of tunesie ga , waar veel fijn zand is
en als je flow wil en toch safe wil zitten , moet je een luchtfilterdeksel mod maken zoals ik , kijk maar in het te koop topic - EX400
en btw , de snorkel zou ik zeker NIET verwijderen als het ook als steun dient voor de airbox zelf
Bij mij vliegt die mousse filter direct de vuilbak in , TENZIJ ik naar marokko of tunesie ga , waar veel fijn zand is
en als je flow wil en toch safe wil zitten , moet je een luchtfilterdeksel mod maken zoals ik , kijk maar in het te koop topic - EX400
en btw , de snorkel zou ik zeker NIET verwijderen als het ook als steun dient voor de airbox zelf
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat klopt precies met wat ik gehoord heb, mousse is goed voor zeer fijn stof.B@ckBone schreef:Bij mij vliegt die mousse filter direct de vuilbak in , TENZIJ ik naar marokko of tunesie ga , waar veel fijn zand is
Voor in ons landje kan ik goed geloven dat je meer dan genoeg hebt aan een K&N.
tnx a lot, ik denk dat ik voor K&N ga. Nu nog die airbox.
Heb ik ff opgezocht, ik citeer:B@ckBone schreef: en als je flow wil en toch safe wil zitten , moet je een luchtfilterdeksel mod maken zoals ik , kijk maar in het te koop topic - EX400
Wat is een outerwears filter? Heb je dat dan op een roostertje (aka fijne kiekendraad) bevestigd?B@ckBone schreef: Eerst en vooral gaan we eens naar de luchtfilterbehuizing kijken en wat zien we daar ? Juist ! Een heel kleine instroomopening ... Aangezien een nieuwe luchtfilterdeksel 30 € kost kan je rustig met de dremel aan de slag ! Wat ik gedaan heb is een ovaal gat boven de luchtfilterdeksel gesneden en daar een outerwears filter erop geplaatst met een gaatjesrooster ... Ik post hier later foto's van ! Wat je ook kan doen is een setje van 6 uni-vents kopen en deze erin plaatsen , maar persoonlijk slechte ervaringen qwa airflow !
Oftewel, heb je hier al foto's van?
nee dat doe ik niet, zou geen zin hebben ook volgens mij, want als je al een veel grotere airflow hebt via je gewijzigd of verwijderd airbox deksel, dan doet het er niet toe of die snorkel er op zit of niet, de lucht passeert toch niet meer langs daar.B@ckBone schreef: en btw , de snorkel zou ik zeker NIET verwijderen als het ook als steun dient voor de airbox zelf
Dus laat ik hem zeker zitten.