Ik wil weten indien ik mijn smeernippels opnieuw wil inspuiten met vet, of deze los gedraaid moeten worden of niet. Check even deze foto:
Als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat waar de groene pijl staat, ik de vetpomp opzet, dan pomp en dat het oude vet dan langs de rode pijlen naar buiten komt?! Dit gebeurt echter maar bij enkele vetnippels. Bij de andere spuit het vet gewoon langs waar ik het inspuit, nl. de groene pijl en krijg ik geen oud vet eruit. Moet ik ze losdraaien of hoe kan ik dit oplossen? Het is wel al een hele tijd geleden dat het vet nog vervangen is geworden, mocht deze info helpen...
Laatst gewijzigd door Domi op wo 18 mei, 2005 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
pomp zit er niet goed op of smeernippel is stuk, kan je vinden in een autozaak. Is geen vetreservoir waarover we het hier hebben he, gewoon de bushings die worden doorgesmeerd.
Ik heb nooit het precieze antwoord gehad maar ik heb wel eens begrepen dat je het vet beter niet kan doorpompen omdat je dan dus je seals opblaast. Losdraaien in geen geval tenzij je ze wilt vervangen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
mwoehaaa
Awel, de oplossing was: de vetpomp er TE GOEI opzetten. Had mn kappen er wel voor moeten afhalen, maar tging wel. Denk echter dat er toch 1tje kapot is, want krijg daar voor geen zak vet door gespoten.
sommige dichtingen mag je idd niet doorsmeren anderen dan weer wel. Kga ne keer opzoeken hoe en wat en waar enzo want kzin da ook vergeten. Kga da wel doen als ik ne keer goesting heb om veeeeeeeeeeeeeeeel te lezen
bushings zijn die rubber bussen in de a-armen.je kan de nippel ook gewoon losdraaien met een sleuteltje 8 als ik het goed heb dan goed schoonmaken met ontvetter balletje losdrukken met een pinnetje dan terugschroeven vetspuit er goed op dan pompen of je haal voor 5 eurocent een nieuw nippeltje te krijgen bij elke automaterialen handel en ook wel bij een motorzaak.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
bij mijn Z zitten er 2 lipringdichtingen in en een stalen bus in het midden om de bouten te kunnen opspannen. Op de onderste armen zitten er dan ook nog eens 2 schoteltjes met nog een extra dichting.