binnen diameter van uitlaat

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

206dbdragger schreef:hetgeen ik zeg is dat de diameter niet te groot mag zijn anders valt em dood op een bepaald punt :wink:
Ja? Waarom?
White LTZ-450 - powered by MSD -
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

hehe je zou me graag horen zeggen omdat em geen tegendruk krijgt he :wink:




zal het is deftig opzoeken

feit is tegendruk verkrijg je door kamers te maken dat heeft een sportuitlaat niet
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

google is ff


basis standaards alla 4takt demper -
lang is lager en zachter/donkerder geluid
kort is krachtiger en harder/scheller geluid
grote uitlaat monding = donker geluid lage toeren schel geluid hoge toeren
kleine uitlaat monding = zacht/matig geluid lage toeren donker-geluid hoge toeren

en de rest ligt aan je materiaal demping etc etc etc

en voor de duidelijkheid, 4takt werkt niet met tegendruk ....
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

206dbdragger schreef:hehe je zou me graag horen zeggen omdat em geen tegendruk krijgt he :wink:
Tzal wel zijn da, ik leer graag iets bij. Zaken waarbij men gewoon zegt dit is zo zonder een gedetailleerde uitleg promoveer ik al snel tot BS. Het ontstaan van urban legends, misverstanden, ... is vaak het gevolg van dergelijke verkondigingen.
Aard van het beestje vrees ik...

specifieker nu: tegendruk krijg je al vanals je een buis neemt en er stroming doorstuurt. Niet veel maja, kan men over discussiëren he.


De "uitleg" die je geeft ivm die lang kort laag krachtig... is inderdaad plausibel, maar volgens mij niet genoeg om zomaar even aan te tonen dat er geen uitlaattuning is bij 4-takts, en in feite spreek je jezelf hiermee wel een beetje tegen.


Het is zo dat er al eindeloos gediscussiëerd is over de soorten olie, uitlaten, whatever, maar geen kat die het blijkbaar echt zeker weet. Of beter: de correcte redeneringen verzinken in de eindeloze hoop valse beweringen.

Ik ga me straks nog een boek moeten kopen waarin het allemaal een beetje deftig uitgelegd wordt. Want ik weet het persoonlijk allemaal niet meer. Hoe moet iemand het dan ooit nog gaan weten?
White LTZ-450 - powered by MSD -
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

inderdaad, een forum net zoals hier.

Mss beter even bij een fabrikant zoals Yoshi gaan werken? :wink:
White LTZ-450 - powered by MSD -
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

als ik de maten weet moet ik er niet meer gaan werken he :lol:
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

voila :)

Dus we kunnen in feite resumeren dat er misschien toch wel iets bestaat als uitlaattuning bij 4-takt, en dat het zeker geen slecht begin is om de bevindingen van fabrikanten over te nemen.

In ieder geval veel succes! Neem veel foto's en eventueel ook een filmpje 8)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Fré schreef:voila :)

Dus we kunnen in feite resumeren dat er misschien toch wel iets bestaat als uitlaattuning bij 4-takt, en dat het zeker geen slecht begin is om de bevindingen van fabrikanten over te nemen.

In ieder geval veel succes! Neem veel foto's en eventueel ook een filmpje 8)
Uitlaat tuning bestaat zekers.

FPe maakt bv voor quadcrossers soorten uitlaten.

Er rijdt er ene rond bij de VBM en die heeft 2 FPe dempers.

één voor de zware parcouren waar hij veel koppel nodig heeft.

En eentje voor de snelheidsparcouren waar hij vooral boven in pk nodig heeft.


Dus uitlaat kan gemaakt worden op vraag van de klant
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

ja kem nooit gezegd dat dat niets doet he,maar ge hebt de basis en daar proberen ze het beste ui te krijgen,tuurlijk gaat de ene uitlaat beter als de andere dat heb ikzelf ook al ondervonden,voorlopig worden het de maten van de fp maar iets korter,aangezien er links en rechts 1 komt ,moet em zo lang niet zijn anders verlies ik in geluid,natuurlijk allemaal te zien hoeveel wol ik erin steek he,maar dat komt wel slim
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

@ fre dit doe ik ben ondertusse wel al wat wijzer gewordenin de uitlatenwereld ,natuurlijk wel bij wagens maar basis is hetzelfde met andere maten

Afbeelding
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!!!

Lijkt me een verre gooi om een uitlaat te evenaren waar toch veel research aan besteed wordt.
(ik neem niet aan dat men de Yoshi's ontwikkelt op een zolderkamertje :P )
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie