neem nimmer een smc (mijn ervaring)

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Blaster-boy schreef:
Alfredo schreef:
Blaster-boy schreef:eerlijk gezegt zou'k nog wat doorspare alsk jou was zal wel goe in orde zijn enzo ma 'k vind et toch nie zo ne schone
Bwa kijk, daar trek ik mij eerlijk gezegd niet veel van aan ze. Als je door de modder rijdt, of kantelt met een quad (en je fenders breken ofzo), ziet hij er ook niet meer uit. :wink:
jep daar heb je helemaal gelijk in,
maar is jou keuze ik wil nie da het door mijn schuld een hele dure grap kan gaan worde eh
Nee nee, ik zal zelf wel beslissen of ik hem koop of niet ze, maar anderen hun mening krijgen, is altijd handig meegenomen... :)

Ik wil ook wel een 400ex, maar die zijn (naar mijn mening) net iets te duur (ben ook nog maar 16 e). 2e hands vind je er niet echt veel, en diegene die je dan vindt, worden ofwel super duur verkocht, ofwel aan spotprijzen (maar 2450 voor een 400ex, met super veel opties, vertrouw ik niet echt)...

Het voordeel van een Yamaha te kopen, is ook dat ik binnen enkele weken verhuis naar W-Vlaanderen, en op een boogscheut van Schiettecatte kom te wonen... :)
Nu ja, eerst mijn oude quad verkocht krijgen, en dan zie ik wel hoeveel geld ik nog moet bijleggen.
Stefan
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: di 12 okt, 2004 21:24
Locatie: Landen

Bericht door Stefan »

Om terug te komen op die SMC en andere chinese aanverwanten met zogenaamde Honda/Suzuki-motoren...
Trap daar dus niet in, en laat je niet verleiden door de referentie naar Honda en Suzuki, om hun zogezegde betrouwbaarheid te verklaren.
Waarom?
Dit zijn concepten van oude honda- of Suzuki-motoren die verkocht werden aan Chinese/Koreaanse constructeurs. Kopieën maw, die niet door dezelfde toeleveranciers worden gemaakt. Waar absoluut geen kwaliteitsopvolging is, niet bij nieuwe werktuigen, geen Cpk opvolging tijdens produktie, geen opvolging van machine-instellingen, enz... dus de onderdelen die eruitkomen voor de samenbouw zijn niet betrouwbaar qua afmetingen en mechanische eigenschappen... maar wel goedkoper, veel goedkoper.
Waarom zijn Honda/kawasaki/Suzuki zoveel duurder?
- Bij nieuw voertuig wordt elk onderdeel, tot het kleinste toe, helemaal bemonsterd, FMEA wordt opgesteld voor elke fout die maar kan voorkomen, etc...
- Van elk onderdeel worden de functionele maten opgevolgd in produktie, zelfs het kleinste boutje.
- En tevens wordt de samengebouwde unit nog getest in strenge omstandigheden (cass-test, etc...)
- De tijd tussen het einde van het ontwerp, en de eigenlijke start van produktie bedraagt meestal 2 jaar (Bij SMC, slechts 2 weken...), hier worden alle fouten eruit gehaald.

En nu begint het vast zeer saai te worden... maar 't is om jullie een duidelijk beeld te geven van de kwaliteit van dergelijke produkten... dit was de theorie, en wat de andere hiervoor bescheven hebben waren enkele praktijkgevallen, die het alleen maar bevestigen...
blasterke27
Quadrider
Quadrider
Berichten: 479
Lid geworden op: do 13 mei, 2004 17:55

Bericht door blasterke27 »

de goede merken zullen op bijna elk foutje betrapt wordne maar wordne ook aan de lopende band gemaakt...
is wel klote dat je zo een miskoop hebt gedaan :x
honda the power of dreams
honda trx400 !
pierre
Quadrider
Quadrider
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 03 sep, 2004 21:01
Contacteer:

Bericht door pierre »

ik heb bijna een jaar een SMC (250cc) gehad.
ik heb daar nooit geen problemen gehad, enkel dat ik vond dat het kader van bedenkelijke kwaliteit was (vergeleken met een yamaha).
Met de motor heb ik nooit problemen gehad, die starte altijd perfect.
kheb hem verkocht omdat ik een zwaardere quad wilde.
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Alfredo schreef:
Teunie schreef: Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.

De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.

Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
Laatst gewijzigd door Teunie op wo 01 jun, 2005 06:43, 1 keer totaal gewijzigd.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1276
Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
Locatie: Bree-Tongerlo

Bericht door Blaster-boy »

Teunie schreef:
Alfredo schreef:
Teunie schreef: Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.

De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...

Afbeelding
Afbeelding
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.

Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
jep,hangt idd iet scheef vanachter,'k zou toch ook een nieuwe blaster kope inplaats van deze('k vin em zo raar uitzien eigelijk,en die achterlichte zijn een bitje overdreve)
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Teunie schreef:
Alfredo schreef:
Teunie schreef: Het blok is nog steeds hetzelfde hoor.
Geloof dat de uitlaat beetje anders is maar verwacht er geen wonderen van.

De oude Warrior zal ongeveer hetzelfde lopen als de nieuwe, wel hebben ze wat kg's van de nieuwe afgeschraapt zodat hij een wat betere handling heeft. Verder is inderdaad het uiterlijk aangepast.
Zou ik dan een Warrior (bj 1995, FMF POWERCORE 4 uitlaat, Goldspeed Nerfbars, Goldspeed bumper, 4 nieuwe banden (die volgens mij niet zo nieuw zijn), nieuwe piston (moet dus nog gerodeerd worden)) kopen? De vraagprijs is 3000 EUR, en er is 3 weken geleden 2200 EUR op geboden (maar blijkbaar niet geaccepteerd)...
Er is achteraan iets scheef aan.
Vind hem er verder beetje bedenkelijk uitzien maar daarvoor moet je hem eerst zien.

Koop je voor dat geld een bijna nieuwe Blaster, dat is mijn advies!
Blaster = 200 cc
Warrior = 350 cc

Hoe moet ik dit verschil wegwerken? Als ik een Blaster koop, moet ik nog altijd investeren in onderdelen...
En is een Blaster te doen qua grootte, of gaan mijn knieën tot tegen mijn armen komen??
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

verschil is al weggewerkt blaster is 200cc 2takt en warrior 350 4takt hebben ongeveer evenveel vermogen. De maat is idd nogal nadeel aan de blaster.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je een grotere quad wilt dan een Blaster moet je even doorsparen.

Warrior uit 1995 is echt wel oud, als je wat meer uitgeeft (ca 4500) dan heb je er eentje van enkele jaren oud en gegarandeerd in topconditie en niet zo afgeleefd als bovenstaande.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ken die warrior. Zit er aan de buitenkant niet zo zuit maar weet wel zeker dat hij niet afgeleefd is want heel de binnenkant is vernieuwd tot in details.

En die vier nieuwe banden zitten er nu mss niet op; kan zijn dat het een foto is van voor dat de nieuwe banden erop lagen.
KFX540
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Teunie schreef:Als je een grotere quad wilt dan een Blaster moet je even doorsparen.

Warrior uit 1995 is echt wel oud, als je wat meer uitgeeft (ca 4500) dan heb je er eentje van enkele jaren oud en gegarandeerd in topconditie en niet zo afgeleefd als bovenstaande.
Bwa, groot is niet echt nodig... Ik ben maar 1.80 m... :wink:

@Rik350 - Moet ik dan zelf benzine mengen, of kan ik het standaard mengsel van het tankstation gebruiken?
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Er zit een automatische menger op de blaster dus appart olietankje en apparte benzinetank. Maar omdat deze wel eens stuk willen gaan mengen heel veel mensen zelf.
Mengsel op de benzinestations is 1:50 dat is goed als het goede olie betreft geloof ik, maar ja hoe weet je dat bij een benzinestation?

ik weet niet wat een blaster moet hebben bij mijn crosser zat ik op 1:30 maar bij mijn trialmotor weer wel 1:50

Wie heeft een blaster en mengt zelf?? meld even wat nuttigs hier
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik meng 1:40 met Castrol RS2T en benzine octaan 98.
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

das dus vetter dan bij de benzinetank beter niet doen dus
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Als je maar goede olie gebruikt, dan komt dat wel goed.
Plaats reactie