Uitlaat Yamaha versus FP, Rino...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

voor 100%zeker: er zit een demper bij in de prijs, enigste nadeel: als je met de demper erin rijd smelt de sticker van fp, ik had er nog eentje bij opgekleefd en toen ik de demper erin stak waren ze alletwee gesmolten :roll:
qua lawaai, zal dat niet veel schelen maar denk toch dat de gyt-r luider is
anders spreken we eens af in ternat ofzo, dat zal ong evenver zijn voor ons 2 of anders ga je eens mee nr een crossparcour, hélécine ofzo
als we gaan post ik het hier wel
er zijn 2-3raptors bij met fp+dynojet en er is éne bij met dubbele fp en verschiet niet, die is het snelst :shock:
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

Ternat.... is niet onoverkomelijk ver maar ver genoeg als ik het met men crossbanden moet doen. Dan zie ik de toppekes smelten als sneeuw voor de zon !
Maar, als 'k aanhangwagen heb verandert dat de zaak wel natuurlijk :lol:
Yamaha Raptor660, Rental cross-stuur,
UFO-hand protectors, GYT-R uitlaat,
Trail-tech teller, ITP-velgen
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

Op volgende site vond ik wat info over de Gyt-r demper en bijhorende jet-kit. Erg duidelijk is het ook niet vermits er geen exacte waarden worden vermedt, maar het geeft alleszinds toch een indicatie !
Puur visueel gezien, lijkt het of met de gyt-r er ongeveer een 15% koppel en 10% pk aan toevoegd. Nogmaals exacte waarden zijn het niet dus don't shoot me als de %'tjes niet juist zijn :!:

http://www.yamaha-motor.ca/accessories/ ... _11-23.pdf

Nu maar wachten op resultaten van Hanzie !!! :wink:
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

zoals ad zij hij is er altijd bij maar word bij sommige dealers er gewoon niet in geplaatst omdat iedereen hem eruit haalt
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

Ondertussen heb ik al veel info zien voorbij gaan...
Ook in andere toppic's lees ik dat een uitlaat met dyno'kit wel een serieuze boost zou moeten geven aan het vermogen van de quad.

Nu wacht ik nog op resultaten van Hanzie's testen :D

Ik ben echt benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen de Gyt-r en FP dempers (al dan niet met bijhorende voorbochten).
Willems David

Bericht door Willems David »

FP maakt een hels kabaal !!! :twisted:
Maar hij gaat... :shock:
Af en toe de buurt content stellen met mijn originele uitlaat.
Want brullen doet hij zeker na verloop van tijd.
Wol vernieuwen helpt maar tijdelijk bij FP.
Check de foto's onder "My Rappy".
Zeker met voorbocht en jetkit nemen. Heb eerst enkel met demper gereden en na plaatsen van kit en voorbocht voel je pas het verschil.
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

Opnieuw heb ik her en der wat info gevonden.
Deze keer vooral bij mijn dealer: VanHeers uit Vilvoorde.

Hij wist me volgende dingen te vertellen:
- De Yamaha Gyt-r is wel degelijk performanter dan FP (hij verwees naar resultaten in competie...)
- Hoewel hij ook FP verkoopt, vond hij de FP's minder kwalitatief. FP's zouden sneller stuk gaan vb door steenslag.
- Voorbochten moeten niet veranderd worden op een 4-takt, op een 2-takt geeft dit wel een noemenswaardig verschil. Op de 4-takt zou dit ook verschil geven maar niet enorm, voor competitie ok maar niet voor de "gewone" man.

Als je eerst enkel demper verandert en daarna pas een dynojet en voorbochten verandert zou dit verschil vooral komen door de dynojet en dus niet echt door de niewe voorbochten.

Het is natuurlijk een dealer die misschien liefst verkoopt waar hij het meetste winst op heeft... dus informatie kan misschien wat subjectief zijn.

Is er iemand die enkel demper gedaan heeft (Gyt-r?) en een dyno?
Wat was het resultaat?

grtz
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

op een raptor zeker voorbochten mee veranderen ! hoeveel uitlaten heeft van Heers al gemonteerd op een raptor ?? :roll: :roll:
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Bij sommige quads knelt de voorbocht wat teveel af, dit schijnt vooral bij bijv de Raptor zo te zijn.

Op een Z400 bijv zou de voorbocht weinig verschil maken tenzij je ook bijv de nokkenassen vervangt.

Mensen die eerst demper plaatsen zonder te rejetten, en daarna inderdaad voorbocht + jetkit plaatsen geven een vertekend beeld.
Het is gewoon dom om niet te rejetten bij het plaatsen van een demper, je krijgt dan nooit een optimale vermogenswinst.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

Lewis schreef:op een raptor zeker voorbochten mee veranderen ! hoeveel uitlaten heeft van Heers al gemonteerd op een raptor ?? :roll: :roll:
VanHeers heeft al jaren lang ervaring op gebied van Jet-Ski en nu ook quads. Ook in competitie. Blijkbaar zouden de mensen die in competitie rijden met de Gyt-R hun voorbochten niet altijd vervangen omdat dit niet nodig is.
Hoeveel uitalaten hij al gestoken heeft kan ik niet op antwoorden, maar je twijfelt aan hun kennis blijkbaar.
Enige wat ik kan zeggen is dat ik voordien een goeie service heb gehad en 100% tevreden was.
Teunie schreef:Bij sommige quads knelt de voorbocht wat teveel af, dit schijnt vooral bij bijv de Raptor zo te zijn.

Op een Z400 bijv zou de voorbocht weinig verschil maken tenzij je ook bijv de nokkenassen vervangt.

Mensen die eerst demper plaatsen zonder te rejetten, en daarna inderdaad voorbocht + jetkit plaatsen geven een vertekend beeld.
Het is gewoon dom om niet te rejetten bij het plaatsen van een demper, je krijgt dan nooit een optimale vermogenswinst.
Nu vraag ik mij dus af wat verschil zou zijn
- demper veranderen
- demper en rejetten
- demper , voorbochten en rejetten

Zijn er mensen die dergelijke tests hebben uitgevoerd of gewoon toevallig zo gedaan hebben en de diverse verschillen gevoeld hebben?

Als niemand ooit geprobeerd heeft van enkel demper en rejetten te doen en daarna ook voorbocht verandert kunnen we nooit tot een degelijke conclusie komen...

grtz,
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Ik had op m'n Warrior eerst gewoon de demper vervangen (door een FP) en de carb laten afstellen, en daarna een FP voorbocht er op gezet. Verschil merkte je wel maar je wint er geen plaatsen door op een cross :!:
Ik zou het toch doen om een mooi geheel te hebben of alleen al maar voor de looks. Als je verder gaat tunen zal het meer effect hebben dus wie het geld er voor heeft niet twijfelen zou ik zeggen
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nogmaals, het nut van een voorbocht is afhankelijk van het type quad.

Je moet dus iemand hebben die dit bij een Raptor geprobeerd heeft.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Lewis
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Lewis »

juist ! het is van type tot type quad verschillend ! hier zijn mensen genoeg op het forum die het weten van een raptor ! maar die vinden dit te dom om het te blijven herhalen , bij het vervangen van de voorbochten is het verschil heel groot bij een raptor ! en of dat nodig is moet jij zelf beslissen ! en als je perfecte afstelling wil moet je bij elke aanpassing rejetten ! :)
Racer'ken
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Racer'ken »

extra vraagje:

Kan je achteraf nog dingen mengen?
Ik bedoel, stel dat ik nu een Gyt-R steek (demper alleen) en laat rejetten.
Kan ik dan achteraf nog beslissen om er een fp-voorbocht aan toe te voegen?
Of moet je best binnen het zelfde merk blijven, kwestie van maten te laten uitkomen enzo...

dus: gyt-r demper met FP voorbocht, mogelijk ? :lol:
Ad
Quadrider
Quadrider

Bericht door Ad »

Lewis schreef:juist ! het is van type tot type quad verschillend ! hier zijn mensen genoeg op het forum die het weten van een raptor ! maar die vinden dit te dom om het te blijven herhalen , bij het vervangen van de voorbochten is het verschil heel groot bij een raptor ! en of dat nodig is moet jij zelf beslissen ! en als je perfecte afstelling wil moet je bij elke aanpassing rejetten ! :)
AMEN 8)
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Plaats reactie