Lift kit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.
When going gets tough, the tough get going
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

Toine schreef:De vering zal er zeker niet minder stevig van worden, daar in zo'n kitje meestal alle ophangingsonderdelen worden aangepast.
Wat wel een nadeel kan zijn is de overbrenging via de steekassen. Door het verhogen vergroten de scharnierpunten waarbij onder zware belasting de steekassen wel is durven afbreken.
Zo is het althans in de 4x4-wereld. Ik vermoed dat het bij quads in dezelfde lijn ligt, want het blijft mechanica.
Dat klopt, hoe hoger men gaat, hoe fragieler die steekassen worden spijtig genoeg.
Er zijn al meerdere topics over waar het bevestigd is dat steekassen dit niet zo graag hebben van met grotere banden / velgen te rijden.

Veel hangt van de rijstijl af natuurlijk....

Allezins mega rino op die foto!!
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

Bestaan voor de quads geen versterkte steekassen voor de courante modellen?
Meestal hebben ze die dingen in de states wel ontwikkeld
When going gets tough, the tough get going
L.D.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 804
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 19:17
Locatie: Oosterzele België

Bericht door L.D. »

Ik zou het ook niet doen...
Als je in diepe sporen rijdt van tractoren/jeeps/... ga je automatisch met je quad langs 1 kant hangen, en dan moet je je volledig gewicht naar de andere kant plaatsen om de quad niet op z'n kant te laten liggen. Met zo'n lift kit mag je het dan wel volledig vergeten, of je moet al acrobate-toeren uithalen.
Dat van een lift kit steken om grotere banden te steken is larie, 27-28" is toch wel het maximum, de quad moet het nog kunnen trekken ook hé. En die maten gaan er standaard onder.
2015 Suzuki KQ 750AXi Power Steering Camo
Warn 2.5
Moose velgen
Maxxis Bighorns 26"
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

Zorgt zo'n verenlift niet tegelijk dat de wielbasis verbreed wordt?
Hoe hoger u zwaartepunt, hoe sneller ge kantelt natuurlijk
When going gets tough, the tough get going
lsd

Bericht door lsd »

Tja,jullie raden het dan af,ik zou niet graag kracht verliezen.
Krachtig is hij wel,door dat de kodiak ook niet zo zwaar is van gewicht geraak ik praktisch overal door.
Maar dat beetje hoger,kan misschien wel schelen bij diepere sporen.
Ik heb eens info gevraagd bij highlifter zelf.
Daar doet iedereen het natuurlijk...
Ga toch nog afwachten.
Dank alvast voor jullie goede raad.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik zie niet in hoe je kracht kan verliezen met verhogingskit, kan nu even niet volgen. Ik zou het toch eens proberen, zo duur is het nu ook niet en denk dat je in combinatie met 26" wielen perfect zou zitten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Als we het hebben over grotere banden, dan praten we over 'krachtverlies'; niet over het verhogen.
Als je banden op legt van 1 m diameter is het normaal dat hij nie zo rap meer ga trekken é...
KFX540
Ad
Quadrider
Quadrider
Berichten: 458
Lid geworden op: wo 11 feb, 2004 21:25
Locatie: Belgie - regio Ternat

Bericht door Ad »

Ik denk zoiets gezien te hebben bij tibermont. :roll:
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Toine
Quadrider
Quadrider
Berichten: 290
Lid geworden op: do 19 mei, 2005 21:15
Locatie: Machelen
Contacteer:

Bericht door Toine »

Vermogenverlies ga je pas hebben bij het plaatsen van grotere banden.

Breuk van cardans ga je hebben bij grote banden/verenlift/agressief gebruik.
When going gets tough, the tough get going
lsd

Bericht door lsd »

Nikolas,ge denkt weer aan uw commerce hé.
En de steekassen dan?zoals hier al reeds besproken.
Wel raar dat het hier nog nooit iemand heeft geplaatst.
Plaats reactie