Ketting, smering en zand
-
Vincenzo
- Quad Expert

als ik dit zo lees heb ik er mss wel een oplossing voor.
ik ben eens (radeloos) teraden gegaan bij manne in de scheepvaart meerbepaald visserij gewoon naartoegestapt met de vraag mag ik aanboord komen ik moet iets vragen en gevraagd wat voor smeer ze gebruiken.
daar vertelde ze mij da ze voor dekettingen te smeren speciaal smeer hadden wat niet kleerfde en wat ook aan zoutwater kon weerstaan. en je kunt het krijgen in een goede bootshop (nie van die plezierjachtjes) en op scheepsonderhoudswerven.
ik werd doorgewezen naar een meneer X en moest daar zeggen da ik door de eigenaar van die boot gezonden werd met dit probleem en die persoon gaf me een halve kilo ongeveer van dat vet. is ondertussen al meer dan een jaar geleden en moet zeggen ik spaar behoorlijk meer tandwielen als vroeger en heb nog maar een klein beetje over van mijn potje van toen. GOED SPUL
na de examens zal ik eens truggaan en de juiste benaming gaan navragen.
ik ben eens (radeloos) teraden gegaan bij manne in de scheepvaart meerbepaald visserij gewoon naartoegestapt met de vraag mag ik aanboord komen ik moet iets vragen en gevraagd wat voor smeer ze gebruiken.
daar vertelde ze mij da ze voor dekettingen te smeren speciaal smeer hadden wat niet kleerfde en wat ook aan zoutwater kon weerstaan. en je kunt het krijgen in een goede bootshop (nie van die plezierjachtjes) en op scheepsonderhoudswerven.
ik werd doorgewezen naar een meneer X en moest daar zeggen da ik door de eigenaar van die boot gezonden werd met dit probleem en die persoon gaf me een halve kilo ongeveer van dat vet. is ondertussen al meer dan een jaar geleden en moet zeggen ik spaar behoorlijk meer tandwielen als vroeger en heb nog maar een klein beetje over van mijn potje van toen. GOED SPUL
na de examens zal ik eens truggaan en de juiste benaming gaan navragen.
Diene gast steekt wellicht elke week een andere aandrijflijn...banshee--lover schreef:yu,
Ik ben eens weesten rijdne in duinkerke... was daar'n franse kampioen aan het trainen ! intussen wat vragen stellen over het quadten etc... die heeft dan aan ouders verteld wat ik allemaal ''nodig'' had voor MX te doen![]()
!!
en vertelde da je ketting in zand LOSSER dan gwn moet zijn en NIET smeren !! omdat er zand tss ketting en tandwielen kruipt.. spant hij te hard knalt je ketting uit elkaar!!
grtzzzzzzzzz
Smeren met een droog product is best
When going gets tough, the tough get going