L.D. schreef:ardman schreef:100 KM/U, er zijn maar weinig utility quads die dat halen en yamaha heeft er geen. Wat betreft verzekeren en kenteken is per land verschillend, Kom je uit Belgie of Nederland?
gr,
Ard
Grizzly 105 standaard.
Ik denk dat een Kodiak 450 toch wel 90 haalt?
Ik zou niet twijfelen, ik denk dat er veel mensen hun Kodiak 450 hebben weggedaan voor de onafhankelijke achtervering, dus die met een vaste as moet je zeker kunnen vinden 2dehands!
Ik zou zeker voor 1 gaan ingeschreven als landbouwvoertuig, kost veel minder en je mag even vlug rijden als moto-plaat...
Ik denk dat er geen nadelen zijn verbonden aan een automaat... Qua onderhoud en duurzaamheid toch niet, bij een ketting moet je ze nog smeren, bij cardan zelfs niet.
misschien een beetje laat, maar een grizzly loopt echt wel 120 standaard!
Toegevoegd na 2 minuten:
jan-andries schreef:Mijn post is nu wel al van een tijdje terug, maar ondertussen heb ik toch mijn eerste stapjes in de quadwereld gezet.
Omdat ik nog maar amper quad-ervaring had ben ik vorig jaar toch maar begonnen bij het begin: een 2de hands yamaha Blaster.
Veel plezier aan beleefd, veel mee geprutst, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik aan iets anders toe ben.
Ik zou nu graag een quad kopen waar ik toch langer mee kan rijden dan deze blaster (mag toch al direct een hoopje meer kracht achter), het is de bedoeling dat dit mijn eerste 'serieuze' quad zal worden. Ik ga ook mijn heil zoeken op de 2de handsmarkt bij de jonge occasies en mijn budget is maximaal 7000 euro (incl homolagatie ed.)
Toch kom ik er maar niet uit: of een zware utility te kopen; of een sport model.
Na een jaartje te rijden, heb ik gemerkt dat ik mijn quad het vaakst gebruik om kleine afstanden te maken (ik neem effe snel de quad ...je kent het wss wel) en dit veelal op de openbare weg. Doch heb ik er off-road toch ook al wat mee uitgestoken.
Heb al testrit gedaan met yam grizzly 660 en raptor 660 en als ik met de éne reede dacht ik > dit is het!, maar na het rijden met de andere vond ik deze ook wel weer oké...
Ik vind het vinnige van de raptor aangenaam, maar het rijgemak (automaat, kracht, zithouding,..) van de grizzly was toch ook opmerkelijk te noemen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met pro's en contra's van beide categoriën/modellen.
Mss niet onbelangrijk > als ik een serieuze quad wil kopen, vind ik verbruik/autonomie, onderhoud en verzekeringen (ik zie vele quads met landbouwinschrijving, maar dit lijkt me toch niet zo kosjer als je in de verste verte niet aan landbouw doet, en zet dit geen grens op je snelheid?) ook wel doorslaggevend.
alvast bednakt!
hee jan, neem dan een kfx 700! sport model, super snel, automaat...
Toegevoegd na 1 minuten:
ardman schreef:Een Grizzly loopt echt niet harder dan 100, misschien op de teller, maar echte km haalt hij het net niet...
gr,
Ard
En ook om hier een reactie op te geven: Ard, dit klopt niet, we hebben er een keer met een auto acheteraan gereden en hij loopt gewoon strak 120!