quadbatterij aan auto ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

quadbatterij aan auto ?

Bericht door raptorke »

mag ik mijn raptor 350 batterij met startkabels aan mijn auto leggen om te starten?
ik sta namelijk met een platte batterij nadat ik mijn contact vergeten uit te doen heb en mijn lichten hebben waarschijnlijk heel de nacht gebrand :oops:
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

ik heb et al gedaan ook met een YFM 350 raptor na de eerste dag da we hem hadden en we hebben hem dan via de auto gestart zonder probleem en nooit meer gehad :D Dus kan het geen kwaad denk ik 8)
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

normaal gezien wel

het kan in ieder geval geen kwaad wat je mag met je autobatterij je quad starten

Dus waarom niet omgekeerd? ze zijn beide van 12volt dus geen probleem

juist zien dat je quad zijn motor draait (bij het starten van de auto moet je wel wat gas geven bij je quad of hij valt stil)

of je staat met 2 platte batterijen :lol:
Obsession
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Obsession »

David, kfx 700 schreef:normaal gezien wel

het kan in ieder geval geen kwaad wat je mag met je autobatterij je quad starten

juist zien dat je quad zijn motor draait (bij het starten van de auto moet je wel wat gas geven bij je quad of hij valt stil)

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt hij wil zijn quad starten en niet zijn auto. De batterij van zijn quad is plat
Driving a Yamaha blaster
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door toet »

Mijn garage heeft dat afgerande, ik mocht da zeker niet doen(yamaha kodiak) waarom ik weet het niet.
Ik heb nog wel een koorde hangen(gelijik een grasmachiene) in geval van om hem in gang te trekken
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door raptorke »

Dumbass schreef:
David, kfx 700 schreef:normaal gezien wel

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt hij wil zijn quad starten en niet zijn auto. De batterij van zijn quad is plat
idd Dumbass maar zal wel mijn fout een beetje zijn qua uitleg :wink: :lol:
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

en is het je nu gelukt of nie? want met zo een weer :arrow: zonde dat je niet kan rijden he
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door raptorke »

Sebastien schreef:en is het je nu gelukt of nie? want met zo een weer :arrow: zonde dat je niet kan rijden he
heb het nog niet geprobeert :!: is idd zalig weer om te rijden dus zal ik straks een poging wagen :wink:
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

Kunt ge diene ni in gang duwen? :oops:
When going gets tough, the tough get going
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

ik heb mijne al eens gestart door startkabels aan auto te hangen, is geen probleem.
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Ze zijn beide 12 volt, dus dat is idd geen probleem. Laat je quad lang genoeg draaien, zodat je batterij ten volle terug is opgeladen vooraleer je de motor afzet. Anders kan je je startkabels de volgende keer terug gebruiken...
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

Als je je quad laat draaien best op een hoger toerental, dan laad hij iets sneller bij. Op stationaire toeren levert die niet veel stroom.
When going gets tough, the tough get going
maikel oolders
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door maikel oolders »

Ik denk ook wel dat het moet lukken. Ik start zelfs de zitmaaier met startkables op de auto. En ik weet niet wat David bedoelt, maar hij heeft wel gelijk: als je dan je quad start, dan moet je wel wat gas bij geven. Doe ik bij onze zitmaaier ook en dan verder geen problemen meer. :P
Ad
Quadrider
Quadrider

Bericht door Ad »

Dat kan belange geen kwaad ! Heb ik zelf in het verleden al meermaals gedaan. Ook een start-boost is handig :wink:
>> Black PoWeR BOOST = RaptoR RuleS <<
-= Dynojet - full FP - nerfs - Dirts - spoorverbr. - INOX bumper =-
<< MetaLLiC rEd BeAr = gRiZzLy 4x4 rUlEs >>
-= Full alu Big Bear - ITP chroom - chroom bagage - verstraler - chroom spiegels =-
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Is echt geen probleem, er zit bovendien een zekering in je quad dus als hij meer stroom trekt dan toegestaan springt die gewoon.
Verder is het gewoon 12V dus waarom niet?
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie