Problemen met tandwiel vooraan
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Problemen met tandwiel vooraan
Heb een 15 tand Renthal gemonteerd op mijn YFZ450. Quad rijdt nu veel beter op de baan en in veldwegen. Enige probleem is dat na één dagje rijden de tanden al beginnen overbuigen. Kettingspanning was ok, Renthal is ook meestal goed. Weet echt niet wat de reden is, alle hulp is welkom !
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ik denk dat het komt doordat je ook al grotere banden hebt
1 tand van je voor tandwiel is gelijk aan 3 van je achter tandwiel
best veel dus
en zoon 4t blijft er aan trekken
als je de standaard banden er op zet heb je er misschien minder last van
dan ga je alleen weer langzamer, en dat wil je ook weer niet
1 tand van je voor tandwiel is gelijk aan 3 van je achter tandwiel
best veel dus
en zoon 4t blijft er aan trekken
als je de standaard banden er op zet heb je er misschien minder last van
dan ga je alleen weer langzamer, en dat wil je ook weer niet
Ja had ik met mn Suzuki vroeger, wou ik vertrekken, krok tandje eraf.....ok het is dus tijd om een ander te plaatsen....
Achja jong en onwetend was ik he
Even iets anders, is het een id om een 16tand voortandwiel op de Honda 400ex te zetten? Lees er veel goeds over op exriders.com
Trekt ie dat een beetje?
Achja jong en onwetend was ik he
Even iets anders, is het een id om een 16tand voortandwiel op de Honda 400ex te zetten? Lees er veel goeds over op exriders.com
Trekt ie dat een beetje?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Ik heb 15 t ipv 14 t geplaatst en rijd een stuk aangenamer. Je moet het zeker eens proberen, zoveel kost het nu ook weer niet. Zeker voor op de baan is het aan te raden. Voor parcour leg ik terug 14 t.
Nikolas
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
-
- Quad Expert
wel dat hangt er een beetje vanaf.
Het enige verschil met dat 15t tandwiel tov een 14t tandwiel is dat je een hogere topsnelheid krijgt.
Ook zijn je versnellingen verschoven, zodat die 1e versnelling wat bruikbaarder wordt.
De meesten doen eigenlijk net het omgekeerde (13t), zodat ze de 1e versnelling niet moeten gebruiken, of het ware om heel traag op moeilijke paadjes te manoevreren.
Vind je dat ie snel genoeg rijdt, dan denk ik niet dat je iets moet veranderen aan je tandwielen.
Aan de andere kant kost zo'n tandwiel zeer weinig, zodat het wel es de moeite is om het te proberen.
Het enige verschil met dat 15t tandwiel tov een 14t tandwiel is dat je een hogere topsnelheid krijgt.
Ook zijn je versnellingen verschoven, zodat die 1e versnelling wat bruikbaarder wordt.
De meesten doen eigenlijk net het omgekeerde (13t), zodat ze de 1e versnelling niet moeten gebruiken, of het ware om heel traag op moeilijke paadjes te manoevreren.
Vind je dat ie snel genoeg rijdt, dan denk ik niet dat je iets moet veranderen aan je tandwielen.
Aan de andere kant kost zo'n tandwiel zeer weinig, zodat het wel es de moeite is om het te proberen.
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
het allerbeste maar ook gelijk het duurste wat je eigenlijk zou moeten doen is als je tandwiel(en) verwisselt zou je ook je ketting moeten vervangen door een nieuwe
je ketting en tandwielen slijten van meet af op elkaar in dus als je 1 van beiden vroegtijdig vervangt voor iets anders zonder alles te vervangen krijg je een verstoring in je slijtage patroon en dat komt absoluut niet ten goede van het nieuw gemonteerde onderdeel en de rest van je al reeds op elkaar ingesleten ketting/tandwielen
dus het moraal van mijn verhaal is:
als je alleen een tandwiel vervangt en niet alles dan slijt je ketting, je andere tandwiel EN je nieuwe tandwiel aanzienlijk sneller dan dat je verder zou rijden met je originele nog goede setje
je zou eigenlijk verschillende setjes/maten tandwielen en bijbehorende kettingen op voorraad moeten hebben
dit is in eerste instantie wel duur maar tegelijkertijd tijd ook heel duurzaam want je kunt met de verschillende setjes ontzettend lang rijden omdat het allemaal op elkaar is ingesleten en je hebt altijd de juiste lengte van de ketting er ook nog eens bij
maar ik denk dat het in het geval van no limit best zo zou kunnen zijn dat als ie een compleet nieuwe set had gemonteerd het tandwiel nu nog recht zou zijn geweest
je ketting en tandwielen slijten van meet af op elkaar in dus als je 1 van beiden vroegtijdig vervangt voor iets anders zonder alles te vervangen krijg je een verstoring in je slijtage patroon en dat komt absoluut niet ten goede van het nieuw gemonteerde onderdeel en de rest van je al reeds op elkaar ingesleten ketting/tandwielen
dus het moraal van mijn verhaal is:
als je alleen een tandwiel vervangt en niet alles dan slijt je ketting, je andere tandwiel EN je nieuwe tandwiel aanzienlijk sneller dan dat je verder zou rijden met je originele nog goede setje
je zou eigenlijk verschillende setjes/maten tandwielen en bijbehorende kettingen op voorraad moeten hebben
dit is in eerste instantie wel duur maar tegelijkertijd tijd ook heel duurzaam want je kunt met de verschillende setjes ontzettend lang rijden omdat het allemaal op elkaar is ingesleten en je hebt altijd de juiste lengte van de ketting er ook nog eens bij
maar ik denk dat het in het geval van no limit best zo zou kunnen zijn dat als ie een compleet nieuwe set had gemonteerd het tandwiel nu nog recht zou zijn geweest
-
- Quad Expert
klopt Henkie, maar enkel als de ketting slijtage vertoont (en de tandwielen en de ketting op mekaar ingesleten zijn)
Als de steek van de ketting nog altijd identiek is (of nagenoeg identiek), dan kan je zonder problemen enkel het tandwiel vervangen.
En ik denk dat dit wel het geval is bij Nikolas, aangezien het blijkbaar om ombuiging van de tanden gaat, en niet om verkeerde inslijting door slijtage/speling op de schakels en rek van de ketting.
Als de steek van de ketting nog altijd identiek is (of nagenoeg identiek), dan kan je zonder problemen enkel het tandwiel vervangen.
En ik denk dat dit wel het geval is bij Nikolas, aangezien het blijkbaar om ombuiging van de tanden gaat, en niet om verkeerde inslijting door slijtage/speling op de schakels en rek van de ketting.
White LTZ-450 - powered by MSD -