nieuwe yzf450 of raptor 700
nieuwe yzf450 of raptor 700
jups,ik ben van plan om een nieuwe quad te kopen maar ik kan niet kiezen welke.ik rij voor het ogenblik met een kfx 400,ben zeer tevreden maar zou graag overschakelen naar yamaha.de ene zeggen dat de 450 veel begendiger is dan een raptor,anderzijds heb je dan géén achteruit op de raptor.een yzf zou ook meer onderhoud vragen maar kan je dan wel makkelijker tunen.wie heeft enige tips?
mercikes
mercikes
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 25 jul, 2005 11:30
raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....
Pure adrenaline attached with a license plate !
ik wist wel dat de raptor een achteruit heeft,heb enkel mistypt,
ik zou vooral offroad rijden en soms parcours(loon plage)
om de hoeveel uur moet ie dan vervangen worden en kostprijs?
piston +werk?
merci voor antwoord[quote="Franky"]raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek 8)
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....[/quote]
ik zou vooral offroad rijden en soms parcours(loon plage)
om de hoeveel uur moet ie dan vervangen worden en kostprijs?
piston +werk?
merci voor antwoord[quote="Franky"]raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek 8)
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....[/quote]
450cc vs 700cc, zijn als we dat ff snel uitrekenen...euhm... 250cc'tjes dat de raptor meer heeft, kdenk als je veel offroad gaat zitten, en gaat beginnen wroeten in de bossen enzo, dat je 't beste af zult zijn met de Raptor 700
en de 700 zal wel makkelijker te tunen zijn, door de EFI, de prijs van beide quads verschilt niet ZO veel, dus IK zou voor 700 gaan, is 'ns iets nieuws, en denk wel dat deze quad power genoeg heeft, om zich overal door te wroeten
en de 700 zal wel makkelijker te tunen zijn, door de EFI, de prijs van beide quads verschilt niet ZO veel, dus IK zou voor 700 gaan, is 'ns iets nieuws, en denk wel dat deze quad power genoeg heeft, om zich overal door te wroeten
Pure adrenaline attached with a license plate !
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
om de 90 uur zeggen ze allemaal ik denk dat je beter iets vroeger veranderd en veel onderhoud doen das mijn mening over nen 450
als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
- Quad Expert
- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
ja is al veel beter dan de 660~JoAcHiM~ schreef:nieuwe raptor is dat niet meerpeet schreef: als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Hoi,el patino schreef:ik wist wel dat de raptor een achteruit heeft,heb enkel mistypt,
ik zou vooral offroad rijden en soms parcours(loon plage)
om de hoeveel uur moet ie dan vervangen worden en kostprijs?
piston +werk?
merci voor antwoordFranky schreef:raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....
Bleef jouw computer hangen, dat je driemaal hetzelfde bericht gepost hebt
Ik zie dat je ook vanuit Torhout komt.
Make my day !
Kawa KFX700 Limited Edition Lava (verkocht)
Kawa KFX700 Limited Edition Lava (verkocht)
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, maar ik raad het je af om veel op de weg te rijden met een YFZ. Dit is nu eenmaal een rasechte crosser en op de weg ga je te lang in te hoge toeren rijden...berke schreef:euhh,om de 90 uur voor den yfz voor den piston en over hoeveel kilometers spreek je dan als je der veel mee op de weg rijd?
thanks
De YFZ is gemaakt voor cross en de Raptor meer voor de langere ritten en het ruigere werk.
Het is gewoon niet effectief om een YFZ te kopen voor op het asfalt maar het kan natuurlijk wel.
Denk dat je dan veel beter af bent met de Raptor, het blok is ook veel degelijker en minder opgefokt dus zal het langer uithouden wanneer je met hoge snelheden over het asfalt wilt razen.
Bovendien heeft de Raptor meer koppel doordat hij veel CC's heeft, dit scheelt best veel wanneer je bijv. met zn 2en rond zult rijden of door de modder moet ploegen.
De YFZ moet echt toeren maken om vooruit te vliegen terwijl de Raptor meer gebruik maakt van grof geweld onderin de toeren.
Het is gewoon niet effectief om een YFZ te kopen voor op het asfalt maar het kan natuurlijk wel.
Denk dat je dan veel beter af bent met de Raptor, het blok is ook veel degelijker en minder opgefokt dus zal het langer uithouden wanneer je met hoge snelheden over het asfalt wilt razen.
Bovendien heeft de Raptor meer koppel doordat hij veel CC's heeft, dit scheelt best veel wanneer je bijv. met zn 2en rond zult rijden of door de modder moet ploegen.
De YFZ moet echt toeren maken om vooruit te vliegen terwijl de Raptor meer gebruik maakt van grof geweld onderin de toeren.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
elke keer jij een uitleg geeft, ben ik blijer van mn aankoop van de Z400Teunie schreef:De YFZ is gemaakt voor cross en de Raptor meer voor de langere ritten en het ruigere werk.
Het is gewoon niet effectief om een YFZ te kopen voor op het asfalt maar het kan natuurlijk wel.
Denk dat je dan veel beter af bent met de Raptor, het blok is ook veel degelijker en minder opgefokt dus zal het langer uithouden wanneer je met hoge snelheden over het asfalt wilt razen.
Bovendien heeft de Raptor meer koppel doordat hij veel CC's heeft, dit scheelt best veel wanneer je bijv. met zn 2en rond zult rijden of door de modder moet ploegen.
De YFZ moet echt toeren maken om vooruit te vliegen terwijl de Raptor meer gebruik maakt van grof geweld onderin de toeren.
greetz,S