nieuwe yzf450 of raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
el patino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 22 aug, 2005 09:26
Locatie: torhout

nieuwe yzf450 of raptor 700

Bericht door el patino »

jups,ik ben van plan om een nieuwe quad te kopen maar ik kan niet kiezen welke.ik rij voor het ogenblik met een kfx 400,ben zeer tevreden maar zou graag overschakelen naar yamaha.de ene zeggen dat de 450 veel begendiger is dan een raptor,anderzijds heb je dan géén achteruit op de raptor.een yzf zou ook meer onderhoud vragen maar kan je dan wel makkelijker tunen.wie heeft enige tips?
mercikes
ventieldopje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 jul, 2005 11:30

Bericht door ventieldopje »

raptor heeft toch achteruit en YFZ niet ?
Franky
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: do 22 jul, 2004 22:58
Locatie: Rillaar

Bericht door Franky »

raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek 8)
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....
Pure adrenaline attached with a license plate !
el patino
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 22 aug, 2005 09:26
Locatie: torhout

Bericht door el patino »

ik wist wel dat de raptor een achteruit heeft,heb enkel mistypt,
ik zou vooral offroad rijden en soms parcours(loon plage)
om de hoeveel uur moet ie dan vervangen worden en kostprijs?
piston +werk?
merci voor antwoord[quote="Franky"]raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek 8)
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....[/quote]
tointjuh
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1046
Lid geworden op: ma 24 jan, 2005 17:34
Locatie: Nederland

Bericht door tointjuh »

bij de yfz moet je om de +-90 uur de piston vervangen.
Franky
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 956
Lid geworden op: do 22 jul, 2004 22:58
Locatie: Rillaar

Bericht door Franky »

450cc vs 700cc, zijn als we dat ff snel uitrekenen...euhm... 250cc'tjes dat de raptor meer heeft, kdenk als je veel offroad gaat zitten, en gaat beginnen wroeten in de bossen enzo, dat je 't beste af zult zijn met de Raptor 700
en de 700 zal wel makkelijker te tunen zijn, door de EFI, de prijs van beide quads verschilt niet ZO veel, dus IK zou voor 700 gaan, is 'ns iets nieuws, en denk wel dat deze quad power genoeg heeft, om zich overal door te wroeten 8)
Pure adrenaline attached with a license plate !
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

om de 90 uur zeggen ze allemaal ik denk dat je beter iets vroeger veranderd en veel onderhoud doen das mijn mening over nen 450
als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

peet schreef: als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
nieuwe raptor is dat niet meer
KFX540
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2075
Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

~JoAcHiM~ schreef:
peet schreef: als je gewoon bent van met een kfx zou ik niet overstappen naar een raptor is veel te hoog en te smal
nieuwe raptor is dat niet meer
ja is al veel beter dan de 660
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Smurf
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 jan, 2005 21:01
Contacteer:

Bericht door Smurf »

el patino schreef:ik wist wel dat de raptor een achteruit heeft,heb enkel mistypt,
ik zou vooral offroad rijden en soms parcours(loon plage)
om de hoeveel uur moet ie dan vervangen worden en kostprijs?
piston +werk?
merci voor antwoord
Franky schreef:raptor heeft wel een achteruit éh, 't is de YFZ die geen achteruit heeft
jah, elke quad vraagt onderhoud als je wilt dat je er lang plezier aan wil hebben... maar de yfz zit met die piston die om de zoveel uur moet vervangen worden... maar voor de rest valt 't onderhoud nog best mee denkek 8)
maar zoals altijd moet je vooral weten, WAAR (dus op wat voor terrein) je vooral gaat rijden
*asfalt
*crossparcours
*vooral offroad
beide quads kunnen dit aan, vooral off-road werk want daar zijn ze uiteindelijk ook voor gemaakt éh
maar als je op de baan ook vaak gaat zitten rijden, zal je logischerwijs beter af zijn met een Raptor 700
ookal omdat de YFZ geen achteruit heeft, en dus ook niet echt practisch is in de stad of tussen 't drukke verkeer....
Hoi,

Bleef jouw computer hangen, dat je driemaal hetzelfde bericht gepost hebt :?:

Ik zie dat je ook vanuit Torhout komt.


8)
Make my day !
Kawa KFX700 Limited Edition Lava (verkocht)
berke
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 27 mar, 2005 10:22

Bericht door berke »

euhh,om de 90 uur voor den yfz voor den piston en over hoeveel kilometers spreek je dan als je der veel mee op de weg rijd?

thanks
yfz450se
berke
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 27 mar, 2005 10:22

Bericht door berke »

niemand?
yfz450se
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

berke schreef:euhh,om de 90 uur voor den yfz voor den piston en over hoeveel kilometers spreek je dan als je der veel mee op de weg rijd?

thanks
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, maar ik raad het je af om veel op de weg te rijden met een YFZ. Dit is nu eenmaal een rasechte crosser en op de weg ga je te lang in te hoge toeren rijden...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

De YFZ is gemaakt voor cross en de Raptor meer voor de langere ritten en het ruigere werk.
Het is gewoon niet effectief om een YFZ te kopen voor op het asfalt maar het kan natuurlijk wel.

Denk dat je dan veel beter af bent met de Raptor, het blok is ook veel degelijker en minder opgefokt dus zal het langer uithouden wanneer je met hoge snelheden over het asfalt wilt razen.
Bovendien heeft de Raptor meer koppel doordat hij veel CC's heeft, dit scheelt best veel wanneer je bijv. met zn 2en rond zult rijden of door de modder moet ploegen.
De YFZ moet echt toeren maken om vooruit te vliegen terwijl de Raptor meer gebruik maakt van grof geweld onderin de toeren.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Teunie schreef:De YFZ is gemaakt voor cross en de Raptor meer voor de langere ritten en het ruigere werk.
Het is gewoon niet effectief om een YFZ te kopen voor op het asfalt maar het kan natuurlijk wel.

Denk dat je dan veel beter af bent met de Raptor, het blok is ook veel degelijker en minder opgefokt dus zal het langer uithouden wanneer je met hoge snelheden over het asfalt wilt razen.
Bovendien heeft de Raptor meer koppel doordat hij veel CC's heeft, dit scheelt best veel wanneer je bijv. met zn 2en rond zult rijden of door de modder moet ploegen.
De YFZ moet echt toeren maken om vooruit te vliegen terwijl de Raptor meer gebruik maakt van grof geweld onderin de toeren.
elke keer jij een uitleg geeft, ben ik blijer van mn aankoop van de Z400 :)

greetz,S
Plaats reactie