Overlevings tocht
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Overlevings tocht
Gister een quad met kenteken gekocht. Helemaal in Groningen samen met mij vrouw. Met de auto heen en ik met de quad terug gereden.Ik reed eerst altijd motor, ik dacht die zwaaien nu niet meer, haha maar bijna iedere motor rijder steekt zijn hand op .Ik moest helemaal terug rijden naar Boxmeer (brabant). Een rit om nooit te vergeten.Het zou gaan regenen maar ik heb super mooi weer gehad. Ik moest helemaal binnen door.Ik had nooit op zo,n quad gereden. Was ff wennen met bochten nemen,maar ik kan zeggen na zo,n rit leer je het snel. Op een ongenblik dacht ik ,dit gaat te lang duuren en ik de snelweg op met dat ding. Hij had nog maar 110 km gelopen. Ik kreeg hem af en toe op de 80km maar dan leek het erop ofdat een begrenzer hem weer laat terug zakken naar de 75. Heb 260 km gereden. Onderweg even naar mcdonalds geweest. Ik pakeerde vol trots mijn quad voor een vol teras . Wat er toen gebeurde...Ik ging op het teras zitten en binnen 5 min stonden er wel 10 mensen om de quad. 5 auto,s verder stond een Porsche waar niemand na keek.
Zijn er meer mensen hier die wel eens ff met een quad de snelweg opgaan??
Gr Rob
Zijn er meer mensen hier die wel eens ff met een quad de snelweg opgaan??
Gr Rob
-
- Quadracer
- Contacteer:
hehe leuk verhaaltje, over welke quad heb je het hier? je spreekt van de autosnelweg, bij ons in Belgie mag je niet op de autosnelweg, je hebt geluk dat het in Nederland wel mag. greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A new quad generation is born !
-
- Toeschouwer
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
quad en snelweg
In Nederland staat in de wet dat je met een motorvoertuig dat harder kan dan 60 km de snelweg op mag. Op een auto weg mag je als je een motor voortuig hebt dat harder kan dan 50 .
Het is best leuk met zo,n ding de snelweg op alleen raad ik wel aan dit bv zondag avond te doen als het lekker rustig is en zeker niet in de spits!!!.
En moet ik er bij vertellen dat mijn vrouw achter mij aan reed met haar auto. Als je gelukt hebt komt er ook nog een polite auto voorbij die je dan aanhoud en vraagt waar je in godsnaam mee bezig bent. Totdat je je kenteken papieren netjes erbij pakt en blijkt dat de agent er helemaal langs zit. Ik ben vandaag voor de 2e keer aangehouden.
Gr Rob
Het is best leuk met zo,n ding de snelweg op alleen raad ik wel aan dit bv zondag avond te doen als het lekker rustig is en zeker niet in de spits!!!.
En moet ik er bij vertellen dat mijn vrouw achter mij aan reed met haar auto. Als je gelukt hebt komt er ook nog een polite auto voorbij die je dan aanhoud en vraagt waar je in godsnaam mee bezig bent. Totdat je je kenteken papieren netjes erbij pakt en blijkt dat de agent er helemaal langs zit. Ik ben vandaag voor de 2e keer aangehouden.
Gr Rob
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
260
260 met een quad , heb ik het over aantal km wat ik heb gereden .Niet over de snelheid. Mijn quad is slechts 170 cc een Barossa. Daar ben ik mee de snelweg opgegaan zonder problemen. Hij rijdt alleen net 80. En vet hooge toeren. das jammer. Ik reed eerst altijd motor maar ben nu aan de quad verslaaft. Alleen dacht ik , ik begin lekker laag met aantal cc. Ik had liever op een 250 gestapt. Acht ja , ik koop om de 4 jaar een nieuwe en zal ik het met deze moeten doen.
Gr Rob
Gr Rob
-
- Quadracer
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
170 cc
Hallo , waarom niet ?? hij rijdt 110 en als je achter een vrachtauto aan tuft is er niks aan de hand , behalve dat als de politie het ziet je gelijk eraf word gehaald omdat hun denken dat het niet mag. En automobilisten die denken dat dat het mag.
-
- Quadracer
- Contacteer:
dit wa ook het eerste wat in mij opkwam, dat rijdt al niet echt rap, dat trekt niet goed op, en dan rijdt dat op de autostrade. ik vind dat heel gevaarlijk. Zeker als je daarvoor nog niet echt met een quad hebt gereden. en tegen 80 km/h (wat toch weinig is, als er auto's jou passeren tegen 120) op de autostrade met een nieuwe quad, roderen hoeft ook niet ofzo?doubletracing schreef:met een 170cc op de autostrade??
kzou er nog nie aan willen beginnen met mijn yfz...
ahja, nog veel plezier met je quad.
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Toeschouwer
- Contacteer:
Quad
Een quad is veiliger dan een motor fiets. En ik heb eerst altijd motor gereden en we reden met een chopper altijd lekker relex rond de 90. Er kwamen auto,s voorbij met 200 . Racen met een quad is ook gevaarlijk. Lol , gewoon nie bang zijn....
-
- Quadracer
-
- Easy Quadrider
Re: Quad
Ik weet ni hoe gij met uwe quad of uwe moto rijd, maar die twee wielen extra op de quad maakt het ni veiliger. minder wendbaar, VEEEEL langere remafstand, minder stabiel,..... tenzij gij altijd op uw bakkes gaat met de moto is een quad misschien wel veiligerRob Nabuurs schreef:Een quad is veiliger dan een motor fiets.
IK heb 6 jaar met een ZX6R gereden dus weet wel een beetje waar ik over spreek
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
1,5 jaar quadloos
Hoi Rob
Top man zo'n afstand rijden als eerste toerritje en dan nog zonder ervaring ook, KLASSE!!!
Het klopt dat een quad die geen snelheids restrictie op het kentekenbewijs heeft staan de snelweg op mag.
Ik rij zelf bijna dagelijks op de snelweg en dat levert leuke reacties op. Duimen omhoog, wijzen, zwaaien en zelfs foto's maken vanuit de auto.
Waar ik een beetje veel moeite mee heb is de reactie van mijn voorganger...., ik weet niet met wat voor een quad hij rijd maar mijn quad doet wat remmen betreft geheel niet onder voor een motorfiets.
Elk jaar ga ik ( op de quad) met zeven motoren(w.o. ook een paar van die race monsters) een lang weekend touren. Het eerste jaar werd ik voorop gestuurd zodat zij hun snelheid aan mij zouden aanpassen....?! maar dat pakte op grote delen van de tocht heel anders uit. Regelmatig werd mij verzocht wat kalmer aan te doen omdat zij het idee hadden dat ze er te hard aan moesten trekken. vooral op de bochtige heuvelachtige wegen ben je als quad in het voordeel, ik heb tijdens die tocht nooit het idee gehad dat ik er een scheur of racepartij van maakte. Vanaf dat moment hebben de mannen hun idee over quads volledig bij gesteld!
Rob nog veel rijplezier en wie weet zien wij elkaar eens op de snelweg!
Top man zo'n afstand rijden als eerste toerritje en dan nog zonder ervaring ook, KLASSE!!!
Het klopt dat een quad die geen snelheids restrictie op het kentekenbewijs heeft staan de snelweg op mag.
Ik rij zelf bijna dagelijks op de snelweg en dat levert leuke reacties op. Duimen omhoog, wijzen, zwaaien en zelfs foto's maken vanuit de auto.
Waar ik een beetje veel moeite mee heb is de reactie van mijn voorganger...., ik weet niet met wat voor een quad hij rijd maar mijn quad doet wat remmen betreft geheel niet onder voor een motorfiets.
Elk jaar ga ik ( op de quad) met zeven motoren(w.o. ook een paar van die race monsters) een lang weekend touren. Het eerste jaar werd ik voorop gestuurd zodat zij hun snelheid aan mij zouden aanpassen....?! maar dat pakte op grote delen van de tocht heel anders uit. Regelmatig werd mij verzocht wat kalmer aan te doen omdat zij het idee hadden dat ze er te hard aan moesten trekken. vooral op de bochtige heuvelachtige wegen ben je als quad in het voordeel, ik heb tijdens die tocht nooit het idee gehad dat ik er een scheur of racepartij van maakte. Vanaf dat moment hebben de mannen hun idee over quads volledig bij gesteld!
Rob nog veel rijplezier en wie weet zien wij elkaar eens op de snelweg!
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
-
- Easy Quadrider
rij met een warrior en die remmen zijn niet te vergelijken met de remmen van een ZX6R. Ik heb het hier altijd over de openbare weg, ik gooi ook niet graag alles toe met een ZX6R in los zand, dan zal ik ook voor de quad kiezen, maar naar mijn weten ligt er op de autosnelweg geen zand.DesertRat schreef:
Reed met mijn moto meerdere malen meer als 250 en ik kan u zeggen dat het van 250 naar 0 redelijk kort is, met de warrior van 100 naar 0 is soms redelijk kort op mijn voorligger en nee ik heb geen late reactietijd, als je begrijpt wat ik bedoel
Laatst gewijzigd door koeke op ma 12 sep, 2005 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
1,5 jaar quadloos