Zijn er meer quad rijders die de snelweg op gaan??

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Ja oke, maar volgas rijden met een quad....
Achja laat maar zitten :wink:
Suzuki Z400
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door koeke »

quadboy! schreef:Ja oke, maar volgas rijden met een quad....
Achja laat maar zitten :wink:
rij anders eens met je auto constant aan je max. snelheid, ....... zal niet lang meegaan, is met quad ook zo
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Tegazo
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tegazo »

Maar als je max 120 op een quad is maakt 100 toch niet uit, ik snap wel wat je bedoeld hoor :wink:
Suzuki Z400
Rob Nabuurs
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

90

Bericht door Rob Nabuurs »

Hallo , laat even duidelijk wezen dat er ook ktm all road motoren zijn met een cilinder en 170 cc die gewoon op de weg 140 kunnen.Met hoge toeren.Daar kunnen ze echt wel tegen. Als je maar geen 2 uur aan een stuk door jaagt.
Skicks
Quadracer
Quadracer

Re: 90

Bericht door Skicks »

Rob Nabuurs schreef:Hallo , laat even duidelijk wezen dat er ook ktm all road motoren zijn met een cilinder en 170 cc die gewoon op de weg 140 kunnen.Met hoge toeren.Daar kunnen ze echt wel tegen. Als je maar geen 2 uur aan een stuk door jaagt.
quad = offroad... in belgie, nederland heb je gewoon geluk daje dermee op de weg mag...
fun2fly
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door fun2fly »

@ rob : heb je al quad ervaring ?

Ikzelf heb met mijn quad moeten leren rijden .

Ook al heb je ervaring met de moto : vergelijk het niet !
Ik heb al regelmatig horen zeggen dat je beter geen moto ervaring hebt om nadien met een quad te gaan bollen ...
Gewoon kwestie van je gewicht op je quad te verdelen in een bocht .
Motorijden is niet gelijk aan quad rijden !!
En dan direct op de snelweg ??? Pure zelfmoord .
Mij zal je er nooit tegenkomen , vroeger niet, nu niet , ook niet binnen 50 jaar . Gewoon té gevaarlijk, en een quad is daar helemaal niet voor snelverkeer gemaakt.
Ik hoop je te hebben gewaarschuwd ... Misschien moet je nog veel leren ,daarom .

Greetz
toet
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door toet »

Das gesproken ze.
fun2fly schreef:@ rob : heb je al quad ervaring ?

Ikzelf heb met mijn quad moeten leren rijden .

Ook al heb je ervaring met de moto : vergelijk het niet !
Ik heb al regelmatig horen zeggen dat je beter geen moto ervaring hebt om nadien met een quad te gaan bollen ...
Gewoon kwestie van je gewicht op je quad te verdelen in een bocht .
Motorijden is niet gelijk aan quad rijden !!
En dan direct op de snelweg ??? Pure zelfmoord .
Mij zal je er nooit tegenkomen , vroeger niet, nu niet , ook niet binnen 50 jaar . Gewoon té gevaarlijk, en een quad is daar helemaal niet voor snelverkeer gemaakt.
Ik hoop je te hebben gewaarschuwd ... Misschien moet je nog veel leren ,daarom .

Greetz
Belgium's Toughest ATV team
Rob Nabuurs
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Rob Nabuurs »

raptorke schreef:@Rob Nabuurs
ik spreek hier niet van durven :!: ik spreek hier van dat het saai is lange banen met een quad :idea:
het is hier een forum om een mening te uiten ! en als jij dat niet kan verdragen zeg dan zelf niks :wink:
Lol nee, een forum is fijn , dan kun je nutige info aanelkaar uitwisselen maar dan zou het wel fijn zijn als er dingen ook kloppen anders heb je er niks aan. Als u zegt , met een quad mag je niet op de snelweg terwijl het wel zo is hier, dan klopt dat niet . Op een quad mag je niet op de snelweg in Belgie. Een helm is verplicht op een quad! :roll:
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

Rob Nabuurs schreef:
ik spreek hier niet van durven :!: ik spreek hier van dat het saai is lange banen met een quad :idea:
het is hier een forum om een mening te uiten ! en als jij dat niet kan verdragen zeg dan zelf niks :wink:
Lol nee, een forum is fijn , dan kun je nutige info aanelkaar uitwisselen maar dan zou het wel fijn zijn als er dingen ook kloppen anders heb je er niks aan. Als u zegt , met een quad mag je niet op de snelweg terwijl het wel zo is hier, dan klopt dat niet . Op een quad mag je niet op de snelweg in Belgie. Een helm is verplicht op een quad! :roll:
het is zo dat je in belgie niet op de autosnelweg mag met een quad, en een helm, of ie nu verplicht is of niet, denk dan ook eens aan je veiligheid
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
raptorke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door raptorke »

Rob Nabuurs schreef:
ik denk dat je jezelf eerst eens goed informeert als je erop staat dat de informatie juist is op een forum :idea:
het is natuurlijk te zien waar jij woont :!: in belgie of nederland
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Om heel de discussie samen te vatten...

In Nederland mag men op de snelweg, mits het voertuig de minimum snelheid haalt. In België mag dit niet, eender welke snelheid je quad haalt...
Als jij (Rob) zegt dat het mag, maar er niet bijvermeld over welk land het gaat, kan je van iemand anders ook niet verlangen dat hij je gedachten leest hé. De mensen die zeiden dat het niet mocht, komen dus van België...

Ik zou het trouwens ook nooit doen, het is gewoon levengevaarlijk. Als iemand een onverwacht manoevre uitvoert en jij moet uitwijken, mag je het wel vergeten...
DesertRat
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DesertRat »

Ja, dagelijks! en zonder problemen!!!!!
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
ardman

Bericht door ardman »

Het wel of niet op de snelweg mogen rijden in Nederland heeft niet alleen met de maximale snelheid van de quad te maken maar ook met het kenteken dat is afgegeven. De meeste quads hebben een beperkt kenteken waarop staat dat de maximale snelheid 59km/u is, hiermee mag dus niet op de snelweg gereden worden. Ik heb zelf een grizzly die tegen de 100 loopt en niet op de snelweg mag ivm dat beperkte kenteken. Dus Rob, ik zou maar eens goed op je kenteken kijken of er geen snelheids beperking op staat. Voor zover bij mij bekent is geld dit voor vrijwel alle quads vanaf 2004.

Wat betreft het rijden op de snelweg, dat moet ieder voor zig weten. Ik zelf rijd het liefts door het terrein.....

gr,
Ard
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door rh2fast4u »

quadboy! schreef:Moet er wel tegen kunnen toch, lijkt me sterk al een beetje quad dat niet kan hebben :)
Daar zijn quads toch helemaal nie voor gemaakt? Dat zou hetzelfde zijn of je verwacht dat je auto over de springbergen op het parcours kan vliegen zonder schade...
Owen
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Owen »

Een stukje snelweg kan ik mij nog voorstellen,
van oprit naar afrit, om ergens te komen (fiaduct kan ik mij voorstellen)
Maar dan wel met 70KMH

maar 100kmh gaan rijden op een quad (lijkt me MAX kmh)??!!

is dat niet doodeng?!
(ik heb het over een suzuki kingquad 700 2006)
(hoe hard gaat een standaard suzuki kingquad 700 2006??)

PS ik kan wel met zekerheid zeggen dat een beetje kwaliteit quad 15 uur vol vermogen moet kunnen leveren (duurtest) dus dat uurtje volgas kan hij zeker wel hebben. Met auto's het zelfde verhaal. volgas betekend niet volle toeren, als je de begrenser er af haalt is dit een heel ander verhaal. Zorg wel dat je motor goed warm is.
Plaats reactie