Polaris Quad?
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Op onze trial waren er twee Raptors en een pakje Warriors, wel de Raptors zijn na twee proeven afgedropen. Veel te veel power en telkens op hun bek, terwijl de Warrior bijna probleemloos elke hindernis nam. Je moet de quad kiezen in functie van wat je hem gebruikt.
Mijn Grizzly is een echt werkbeest en gebruik ik voor zware modderritten in de winter en lange tochten (+200 km), daarvoor is ie ideaal. Ook voor de sneewwedstrijd in Tignes waar ik tweede werd met de Grizzly tegen alle getunede 2x4 quads.
Mijn nieuwe 450 is echt voor het snelle werk en bochtenwerk. Veel power, zeer snel optrekken, sterk in de bochten, en met baanbanden erop een kart op de weg.
Nikolas
Mijn Grizzly is een echt werkbeest en gebruik ik voor zware modderritten in de winter en lange tochten (+200 km), daarvoor is ie ideaal. Ook voor de sneewwedstrijd in Tignes waar ik tweede werd met de Grizzly tegen alle getunede 2x4 quads.
Mijn nieuwe 450 is echt voor het snelle werk en bochtenwerk. Veel power, zeer snel optrekken, sterk in de bochten, en met baanbanden erop een kart op de weg.
Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ben het helemaal eens met Nikolas. Kies je quad voor je rijgebied & functie en niet puur op snelheid.
Als het flink heeft geregend en ik ga wat dieper het bos in, dan glibber ik met m'n Banshee echt alle kanten op. Terwijl m'n oom, op z'n Kodiak, makkelijk met flinke snelheden rijd zonder ook maar 1 keer weg te slippen. Maar aangezien ik toch voornamelijk op uitgestrekte zandpaden en brandwegen rijd, doet m'n quad precies wat ik van hem verlang en heb ik meestal geen problemen door m'n vermogen.
En laten we nou eens ophouden met 2-takt VS 4-takt discussie. Ook al komen we steeds tot de conclusie dat het met persoonlijke voorkeur en rijgebied te maken heeft, start de discussie steeds weer. De volgende keer dat de discussie weer start zet ik de topic op slot.
Als het flink heeft geregend en ik ga wat dieper het bos in, dan glibber ik met m'n Banshee echt alle kanten op. Terwijl m'n oom, op z'n Kodiak, makkelijk met flinke snelheden rijd zonder ook maar 1 keer weg te slippen. Maar aangezien ik toch voornamelijk op uitgestrekte zandpaden en brandwegen rijd, doet m'n quad precies wat ik van hem verlang en heb ik meestal geen problemen door m'n vermogen.
En laten we nou eens ophouden met 2-takt VS 4-takt discussie. Ook al komen we steeds tot de conclusie dat het met persoonlijke voorkeur en rijgebied te maken heeft, start de discussie steeds weer. De volgende keer dat de discussie weer start zet ik de topic op slot.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
-
- Quadrunner
- Berichten: 576
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51
sorry dat ik hier nog eens open,maar ik zit nog niet zolang op het forum.
Ik had eerst een trailblazer 400(polaris)ik heb die gekocht voor 150000fr,ik heb er 1jaar mee gereden,en terug verkocht voor dezelfde prijs,de enige kost die ik gehad heb was een ketting en pions+remmen,wat crossen op circuit betreft,ik heb verscheidene jaren motocross gedaan(competitie)en moet zeggen dat ik op parcours(westdorpe)even snel ging met mijn quad als met de moto.
Ik heb nu een scrambler 500 4*4,en ik durf zeggen op een modderig parcours,komen bv,dat er weinig sportquads zullen volgen.
Een blaster vergelijken met een trailblazer gaat niet volgens mij,op een trailblazer zal je het veel langer uithouden,en ben je veel sneller doordat je niet moet schakelen.
Ik denk dat polaris in belgie wat misbegrepen wordt doordat het merk nooit deftig verdeeld is ,maar voor mij bestaat er geen betere.
Ik had eerst een trailblazer 400(polaris)ik heb die gekocht voor 150000fr,ik heb er 1jaar mee gereden,en terug verkocht voor dezelfde prijs,de enige kost die ik gehad heb was een ketting en pions+remmen,wat crossen op circuit betreft,ik heb verscheidene jaren motocross gedaan(competitie)en moet zeggen dat ik op parcours(westdorpe)even snel ging met mijn quad als met de moto.
Ik heb nu een scrambler 500 4*4,en ik durf zeggen op een modderig parcours,komen bv,dat er weinig sportquads zullen volgen.
Een blaster vergelijken met een trailblazer gaat niet volgens mij,op een trailblazer zal je het veel langer uithouden,en ben je veel sneller doordat je niet moet schakelen.
Ik denk dat polaris in belgie wat misbegrepen wordt doordat het merk nooit deftig verdeeld is ,maar voor mij bestaat er geen betere.
Logisch dat je 4x4 beter werkt in de modder, je hebt gewoon meer tractie.
Dit gecombineerd met VEEL power en automaat is geen slechte combinatie.
Maar als het parcours veel bochten en springbergen heeft denk ik dat je toch het nakijken hebt.
Bovendien schijnen er nogal wat problemen te zijn met polarissen, vooral elektronisch.
Dit gecombineerd met VEEL power en automaat is geen slechte combinatie.
Maar als het parcours veel bochten en springbergen heeft denk ik dat je toch het nakijken hebt.
Bovendien schijnen er nogal wat problemen te zijn met polarissen, vooral elektronisch.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer:
mss ook nog een kodiak die een yfz voorbij gingdtf schreef:Sprinbergen zijn geen enkel probleem,ik denk in de bochten dat ik minder problemen zal hebben dan u...
Op de toerrit in wervik mochten we op het circuit in komen,daar heb ik mijn vriend met zijn kodiak,vele raptors zien dubbelen
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Quadrunner
- Berichten: 873
- Lid geworden op: do 28 aug, 2003 16:06
- Locatie: grimbergen
- Contacteer: