Zijn er meer quad rijders die de snelweg op gaan??

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Deekske
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door Deekske »

hangt van quad tot quad af, en van de banden ook, rij ook soms volgas, maar dan davert het hele gedoe door de dikke tappen op de banden, 80km/h is aangename snelheid.
als je dan baanbanden hebt zal het wel een heel ander verhaal zijn vermoed ik
Kawasaki Brute Force 750i 4x4
27" Bear Claw
Dynojet-kit
FP-uitlaat
Moose Power Module
Warn 3.0ci
Garmin Quest
Nickflik
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Nickflik »

In Belgie mag een quad, die minder dan 400kg weegt, niet op de autosnelweg rijden.

ongeact zijn snelheid
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

quadboy! schreef:Moet er wel tegen kunnen toch, lijkt me sterk al een beetje quad dat niet kan hebben :)
Er is niet zoiets als "tegen kunnen" en "niet tegen kunnen". Er is meer zoiets als "veel slijten", "weinig slijten", "veel risico op breuk", "minder risico op breuk", ...

@topicstarter:
quadforum benelux.
Verschillende wetten, dus kan je hier niet zomaar een stelling over lanceren zonder expliciet het land waarvoor ze gelden te vermelden.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Timme
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Timme »

Nickflik schreef:In Belgie mag een quad, die minder dan 400kg weegt, niet op de autosnelweg rijden.

ongeact zijn snelheid
Kan je me daar eens je bron van geven?

Om naar m'n werk te rijden moet ik heel even de A19 (>200m) op, daarna de R8 (ring rond Kortrijk, >100m). Iemand een idee wat de gevolgen zijn als ik word tegengehouden door die ene 'politievriend' die de verkeersreglementering ten volle onder de knie heeft?

MVG Timme.
Onderschriften zijn volstrekt nutteloos!
Ingridjequad
Quadfanaat
Quadfanaat

tjonge jonge

Bericht door Ingridjequad »

Ik heb een quad uit 2006.geen senlheidsbeperking op het kenteken bewijs.
dus Ik mag op de snelweg.
ik heb hem nu pas twee weken.
Ik heb al een stukje snelweg gehad.puur uit onwetendheid hoe ik verder moest rijden.(dom dom)
Als je op de snelweg zit wil je gewoon met het verkeer meerijden.
De mijne kan 120 op zijn top.
Geen pretje (maar uitproberen moet even he)
de lekkerste snelheid is dan 90-100 km ph.
en dat vind ik dus absoluut niet veilig op de snelweg.
Ik zoek voortaan alleen maar binnen doorwegen.en ja voor een afslag van hooguit een km schiet ik echt wel de snelweg op.soms kan het niet anders bij ons.
Ben ook motor rijder geweest.solo en zijspan.Niet te vergelijken.Mijn quadje is vrij stabiel.maar met wind ben je toch een beetje aan het tegensturen (hangen).langere veilige remweg dan auto of motor
Let op dit is mijn persoonlijke mening.
Iedereen moet het voor zichzelf weten.
succes ermee
groetjes
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Ik heb een Raptor 700R uit 2006 en ook zonder snelheidsbeperking. Ik rij er gewoon mee op de snelweg...geen problemen! 100 km/h of 120 km/h, het maakt mij niet uit. Alleen is het ff oppassen bij vrachtwagensporen.

Verder is het volgens mij klinkklare onzin dat snelweg je quad sloopt. Er zit een begrenser op dus je rijdt nooit 100% van je maximale vermogen. Ik heb tevens mijn tandwielverhouding aangepast om meer topsnelheid te krijgen en lager in de toeren te rijden (minder herrie aan mijn oren). Mijn Raptor loopt nu 130 km/h maar wordt over twee weken door Dynojet optimaal afgesteld voor gebruik op de weg. Dus de topsnelheid zal verder omhoog gaan.

Concluderend: snelweg kan makkelijk met een quad, je moet alleen een beetje oppassen. Als ex-motorrijder ben je getraind in het oppassen voor het andere verkeer, duszzz...

My 2 cents
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

heb ook reeds een flinke tocht gemaakt over snelweg, gewoon lekker :crossercool: tussen 95 en 105, geen enkel probleem.
en mag niet in belgië is relatief dat ze zich maar met iets anders bezig houden bij de politie dan met daarop te controleren, er lopen er genoeg vrij die niet vrij moeten lopen enz...

ik weet dat ik nu gedonder over mij ga afkrijgen maar soms breekt nood wet hé.
Als je maar met volle verstand aan zoiets begint is het allemaal zo erg niet en geloof mij met een moto is het erger in een spoor van vrachtwagens te rijden dan met de quad.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

Klopt, ik vond de cruise snelheid van 95-100 km/h het beste. 120 km/h kan wel, maar je krijgt ook last als je achter een auto of vrachtwagen zit in zijn wind...

Oh, ik woon in Nederland dus hier mag je gewoon de snelweg op als je het juiste kenteken heb. De mijne zegt 3-wielerig motorvoertuig (heeft toch echt 4 wielen, maar ja...)
blaster200
Quadrider
Quadrider

Bericht door blaster200 »

maar als je een verbreedde quad hebt, met een andere uitlaat en die zooi, haal je toch de 140 wel? Als je dan ong. 120 rijd en een beetje op en neer doet gaan dan kan je quad er wel tegen denk ik. En anders wat vaker een tankstationnetje pakken

(ik rij nooit over de snelweg, geen kenteken en geen 18)
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
cdevos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door cdevos »

Persoonlijk vind ik snelwegrijden een beetje saai en gevaarlijk ( zijwind als je een vrachtwagen in haald BV brrrrrr) maar ook ik ontkom er soms niet aan.
maar liever blijf ook ik op de binnenwegen toeren,maar dat is ieder voor zig denk ik.
Chillaxin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Chillaxin »

mijn huidige modificaties zijn als volgt:
- rino uitlaat + bocht
- power commander III USB
- 1 tandje kleiner achter
- 15 tanden voor (komt eraan)

Ik ben nog aan het experimenteren met de mappen, vandaar een afspraak bij de dynobank. Hij loopt nu top 130 km/h, maar met de juiste map en een ander tandwiel voor moet ie zeker de 140 km/h halen. Volgend jaar wordt hij nog verlaagd (andere veren, bredere armen), wegbanden (rijd nu met noppen) erop en heel misschien laat ik het frame donkerpaars poedercoaten. Staat wel mooi op een witte raptor. Maar we dwalen af van het topic...snelweg.

Vanavond nog ff gereden vlak voor het donker...de beste cruise-snelheid ligt zeker rond de 95-100 km/h. Als je harder gaat, wordt ie wat instabieler en heeft ie de neiging om te gaan zwabberen. Ik heb ook gemerkt dat als je je banden wat harder oppompt, dan ie ook instabieler wordt. Op zich logisch want je rijdt dan voor nog maar op de middelste noppen. Dus nu voor 0,5 bar en achter rond de 1,6 bar. Hij is meteen een stuk stabieler en zoekt minder naar sporen. Dit is dus allemaal mijn eigen ervaring, dus als het nog beter kan, dan hoor ik het graag. Heb mijn quad pas sinds juni 2006 en heb daarvoor 12 jr. wegracemotoren gereden waaronder buell, ducati, yamaha. Ik moet toegeven...een quad is een echte funmobiel...lekker driften door de bochten.

Oh, nog een laatste tip waarom snelweg niet handig zou zijn...je trekt zoveel bekijks dat je mede weggebruikers soms rare kapriolen gaan uithalen om je quad te bekijken op de snelweg...even dus op bedacht zijn! :) Maar wel kicken al die aandacht.

Gegroentensoep en veel rijplezier!

Een quad fanaat.
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

OP mijn kenteken staat snelheids beperking 59 km/h :D :D :D

Zag ik vanmiddag :shock:

Wel lachen weet niet waarom dat erop staat maar vind het allemaal best. Hier in nederland weten ze gewoon niet in welke categorie ze het moeten indelen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

59 betekent dat je niet de snelweg op mag.
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Hahah ja klopt snap er geen reet van. Zal nog wel keer kijken. Maar klopt geen reet vna hier in nederland en joden snappen het ook zelf ook niet.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
cdevos
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door cdevos »

Ik denk dat ze toch op die manier een beperking tot de snelweg proberen te krijgen :crossercool: ( eerst toe staan en dan gaan inbinden )
Plaats reactie