is longtravel eigelijk wel beter?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

technoflex schreef:Alfa heeft helemaal gelijk,

maar de eigenlijke bedoeling van lt is: een langere beweging van het wiel, en een langere demper,

waarom?

hoe langer de demper is hoe beter de krachten van compressie en rebound kunnen gedoseerd worden!!!
hoe meer dosering, hoe meer instelmogelijkheden :wink:

2 of drie veren is hetzelfde als een progresieve veer, met 2 of 3 windingen :wink:

en als jullie gaan testen, zorg er dan aub voor dat je de dempers voor en achter aanpast :roll:

Als ik lees dat lt veel langzamer terugkeert, rebound, dan is dat enkel te weiten aan een verkeerde valving of een verkeerde veer,
dat ze te diep inveren bij landingen is ook een te zwakke hi speed compressie valving of te zwakke veer,

als je 2 of 3 veren hebt, geldt hetvolgende,
de zwakste veer is voor je negatieve weg te bepalen,
de 2e veer voor gewone stuurwerk,
en de 3e veer is voor de slagen op te vangen bij sprongen,

en idd vls gaat niet uit van standaard maten, net zoals w-tec, en nog andere merken,

voor elk a-arm type en elke quad moet je specifieke dempers hebben, die dan nog eens op de rijder worden fijnafgesteld per cicuit,

waarom denken jullie dat prof rijders een persoon aangewezen krijgen om enkel de veren af te stellen?????

Nu moeten wij het zonder deze doen,
maar alle beetjes helpen,

en om af te sluiten,

als je nu goed rijdt of niet, goed aangepaste dempers ga je zeker merken

het maar wat je van je quad verlangt :wink:
idd technoflex zal wel gelijk hebbe! als ik hoor wat het effect gaf toen hij ff draaide aan die veren van hanzie :shock: !

technoflex is DE man als je prob's hebt met uw veer :wink: :wink:

grettzzzz
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
EXFSS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 16 sep, 2005 10:19
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door EXFSS »

Ho, ho Banshee-lover,

niet overdrijven, maar als ik kan helpen, graag,

ronnieb:
Zoals ik al eerder zij over de rebound, dan moet de valving gewoon aangepast worden

Ik weet niet hoe andere fabrikanten werken, maar bij ons heb je een rebound instelling van 50 clicks, die bovendien ook nog allemaal werken, itt andere merken,
deze wordt na lang testen gevalved op 25 clicks,
en deze moeten zelde of nooit gerevalved worden, zelf niet als je er hardere of zachtere veren in zet :wink:
bm suspension
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

hum hum zo te horen is technoflex best goed!

was dat niet een beetje aan het verdwijnen dat merk ? en komt het nu terug !


grtz
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

ronnieb schreef:Ik ben het helemaal eens met technoflex.
Zoals ik al eerder zij over de rebound, dan moet de valving gewoon aangepast worden.
En over het begrip LT, hiemee wordt bedoeld een langere demper (Hart op Hart) dan de standaard demper, dus niet de veerweg van de quad.
Dus al is hij maar 5mm langer, dan word er al gesproken van LT.
In veel gevallen wordt ook de veerweg groter door LT setup volgens mij.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

Dat klopt.
Maar de veerweg word bepaald door waar je onderste schanierpunt zet.
Dus dat zijn 2 verschillende begrippen.
doubletracing
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: wo 10 nov, 2004 20:11
Locatie: atvland

Bericht door doubletracing »

op de endurance van doornik heb ik de setup van filip(flitser) zijn yfz eens bekeken en die stond zeer breed vanvoor maar met erg korte reigers.denk nog korter dan orignele yfz veren.

welke setup is dit dan?en aan het parcours te zien moest de quad wel erg goed veren in al die kippen en denk wel dat filip genoeg ervaring heeft om zijn veren af te stellen naar het circuit toe dus is het wel mogelijk denk ik om met korte veren en lange a armen een goeie mx-setup te bekomen...

kan verkeerd zijn maar zou graag nu eens de beste opstelling weten voor mijn quad...
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 625
Lid geworden op: wo 07 mei, 2003 23:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door ronnieb »

Er is geen (BESTE) opstelling.
Want elke rijder stelt zijn veren anders af.
De ene wil hard de andere zacht.
Spring je er mee, rij je MX, hoe goed ben je, lees hoe hard ga je over de baan, kan je zelf afstellen, dit zijn factoren waar je rekening mee moet houden met aankoop van deze dure onderdelen.
De 1 zweert bij dit en de andere zweert bij dat.
Ik weet wel koop de spullen hier en niet uit USA, voor garantie en dergelijk.
Het zou mooi zijn als alle verschillende set-ups eens bij elkaar zouden komen en dan eens vergelijken wat voor verschillen er nu echt zijn.
Wie regelt dat eens?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Normaal heb ik woensdag mijn intrax LT setup op YFZ. Rond 1 november wil ik wel eens naar Lommel komen om te vergelijken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
EXFSS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 16 sep, 2005 10:19
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door EXFSS »

je kan zonder problemen met korte veren een grote travel hebben, hangt er gewoon van af waar je bevestigingspunten staan,

is wel makelijker op een lange demper fijnafstelling te doen dan bij een korte,
bv. je moet je hand naar je schouder brengen en iemand biedt weerstand aan je hand of aan je voorarm???
hoe dichter je bij de elleboog komt, hoe minder je de beweging kan remmen,
zelfde principe bij dempers :wink:
bm suspension
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

idd, minder olie en meer opwarming, maar ook minder gewicht natuurlijk.

weer een compromis :mrgreen:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Plaats reactie