Afgeronde bout

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Blasty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Blasty »

Nou wij hadden het toevallig geloof ik :lol:
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Wild cat »

aLS GE TOCH ONDERHOUD VAN UWE EIGEN QUAD THUIS WILT DOEN DAN VIND IK WEL DAT GE HET JUISTE GEREEDSCHAP OOK MOET HEBBEN LIGGEN EN DAN NIET ZITTEN TE PRULLEN MET ZOIETS
hEB DA GEWOON GELIJK OPGELOST MET EEN VOLLEDIG GEVULDE WAGEN VAV fACOM TE KOPEN
DAN BENDE GELIJK GOED GESTELD
SORRY DAT ALLES IN HOOFDLETTERS STAAT MAAR KRIJG VANAVOND EEN NIEUW KLAVIER DUS ALLES IS DAN OPGELOST
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

@ wild cat, zet je caps lock af :wink:
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

tracht anders een gleuf in je bout aan te brengen,kun je mischien met een grote platte schroevendraaier hem los krijgen.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

doe nie moeilijk olie aftappen blok eruit pleure boutje eruit draaien nieuwe erin blok trug erin olie erin en gas.
is een dag werk maar dan weet je wel zeker dat je niet nog meer verneukt.
en als het blok eruit is heb je een zee van ruimte om te sleutelen.
CustomCoatingsHelvoirt
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

@Wild cat - Dus gewoon een 14 hebben liggen met verlengstuk is niet genoeg? Oh nee, je moet ook nog een vise grip, linkse tap, lasapparaat, slijpschijf, volledig gevulde Falcom wagen, ... hebben. Ik heb nog nooit in mijn leven iets moeten lassen, dus waarom zou ik in godsnaam zo'n aankoop doen? Het is niet omdat jij lekker handig bent en je Patrol op een dag keuringsklaar kon brengen, dat iedereen die kennis heeft hé. Ik ben 16, doe geen technische en heb geen zin om +100 euro uit te geven aan onderhoud. Is dat een schande ofzo? :roll:

@Yamaha Tri-Z - Als er niets anders opzit, haal ik hem wel volledig uit elkaar, maar het probleem is niet dat ik er niet goed aankan, maar wel dat die bout op gene zak trekt. Ik heb vandaag met een vise grip geprobeerd, maar buiten het feit dat die bout volledig afslijt, beweegt hij geen milimeter...
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

kun je olie niet gewoon uitzuigen ???
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Wild cat »

@ Alfredo
Het is het een of het ander he
Ge geeft wa geld uit aan deftig gereedschap of ge laat u onderhoud doen
Want negen op de tien worden de grootste kosten gemaakt door ondeskundig of verkeerd gebruik van rommel gereedschap
En pak dit wel niet persoonlijk op want was er niet bij toen je die bout eruit wilde halen dus mag en kan ik daar niet over oordelen
Maar wat ik er dus mee bedoel is dat je beter eerst goed gesteld ben met goed gereedschap en dan pas gaat hobbiën

Maar moet ook toegeven ben ook zo begonnen en waar ik op school voor geleerd heb kwam ook totaal niet in die richting
Heb door men fouten veel geleerd en altijd men ogen goed opengehouden als iemand anders ergens mee bezich was
Daar leerde veel van en op jouwe leeftyd moete gewoonlijk nog veel leren van zoiets

Succes met het losen van uwe bout Probeer hem anders eerst eens goed warm te maken met een brander
En daarna met dr grip tang erop

En heb een nieuw klavier want mijne Capslock bleef dus op staan en kon die niet meer afzetten Probleem ook weer opgelost
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Als er in de handleiding staat dat ik een 14 nodig heb, kan ik toch onmogelijk voorzien dat ik een slijpschijf, lasapparaat, linkse tap, ... ga nodig hebben? Dat is niet eens standaard gereedschap en hetgene dat ik wel heb, is oerdegelijk...
Ik moet ergens beginnen hé en inderdaad, van mijn fouten zal ik wel leren...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ochja we maken dit allemaal mee.
Ik heb al tig bouten gemold doordat ik niet het juiste gereedschap had.
Ook voor mij is het te duur om alles te kopen. Het meeste gereedschap slingert wel rond maar ben altijd alles kwijt :D

Goed gereedschap is het halve werk, maar wie vindingrijk is krijgt het uiteindelijk toch wel voor elkaar, ook zonder de juiste tools.
Moraal: uiteindelijk komt alles goed ;)

Ohja, gelijk andere bout bestellen als je deze eruit hebt ;)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door KrisZ400 »

Teunie schreef:Ochja we maken dit allemaal mee.
Ik heb al tig bouten gemold doordat ik niet het juiste gereedschap had.
Ook voor mij is het te duur om alles te kopen. Het meeste gereedschap slingert wel rond maar ben altijd alles kwijt :D

Goed gereedschap is het halve werk, maar wie vindingrijk is krijgt het uiteindelijk toch wel voor elkaar, ook zonder de juiste tools.
Moraal: uiteindelijk komt alles goed ;)

Ohja, gelijk andere bout bestellen als je deze eruit hebt ;)
Ja, dat heb ik gemerkt :D :D
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
andy;
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door andy; »

[quote="Wild cat"]@ Alfredo
Het is het een of het ander he
Ge geeft wa geld uit aan deftig gereedschap of ge laat u onderhoud doen
Want negen op de tien worden de grootste kosten gemaakt door ondeskundig of verkeerd gebruik van rommel gereedschap
En pak dit wel niet persoonlijk op want was er niet bij toen je die bout eruit wilde halen dus mag en kan ik daar niet over oordelen
Maar wat ik er dus mee bedoel is dat je beter eerst goed gesteld ben met goed gereedschap en dan pas gaat hobbiën

Succes met het losen van uwe bout Probeer hem anders eerst eens goed warm te maken met een brander
En daarna met dr grip tang erop
:

kzou daar mooi afblijven mee nen brander tga ier nog altijd over een motorblok hé
:wink:
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

yamaha tri-z schreef:doe nie moeilijk olie aftappen blok eruit pleure boutje eruit draaien nieuwe erin blok trug erin olie erin en gas.
is een dag werk maar dan weet je wel zeker dat je niet nog meer verneukt.
en als het blok eruit is heb je een zee van ruimte om te sleutelen.
Zo idd is de enige goede manier!

Mijne was dol 5 dagen voor de laatste wedstrijd toen ik nog 3e kon worden in het NK. Dat was wel even stressen... :wink:
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Wel ik heb vandaag nog maar eens geprobeerd om die rot bout eruit te krijgen, met alle gevolgen van dien uiteraard :( De bout zit nog steeds muurvast maar nu heb ik geprobeerd om mijn quad op zijn grapbar te zetten, omdat ik er zo veel beter aankan. Alleen is mijn oliereservoir gescheurd :(
Het loopt er niet echt uit (af en toe valt er een druppeltje naar beneden) maar het moet wel hersteld worden. Enig idee of het gelijmd/geplakt kan worden en als dat niet kan, wat een nieuw reservoir kost? De scheur bevindt zich net naast de bout en is een goede centimeter groot... :(
yamaha4life
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door yamaha4life »

het zal toch wel het beste te zijn een nieuw reservoirtje te kopen.
zal beter zijn dat je er nog 3 weken mee zit kloten dat het niet dicht is, een oliereservoirtje zal ook geen hopen geld kosten.
-= Team DQT =-
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk

DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie