zadel hoogte aanpassen warrior

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
4Wheels

zadel hoogte aanpassen warrior

Bericht door 4Wheels »

Weet iemand of heeft er iemand ervaring mee om da zadelhoogte aan te passen van een quad zou deze graag verhogen en ben bang dat als je een andere vering zal steken het rij gedrag niet meer te doen zal zijn

thx
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Volgens mij kan dat niet behalve met andere vering.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Tony
Quadrider
Quadrider
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 22:08
Contacteer:

Bericht door Tony »

Je kunt ander schuim bestellen voor je zadel.

Is veelal in de V.S te bestellen
To finish first, you first have to finish
VLS KTM 560
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

http://www.albaaction.com/atv/customer/ ... nzo600.jpg

Maak er zo iets van, dat ligt een stukje hoger dan standaard :twisted:
stefan00
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 238
Lid geworden op: ma 24 nov, 2003 18:19
Locatie: Zandvoort, Nederland!
Contacteer:

Bericht door stefan00 »

mocht ie willen :lol:
Afbeelding
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ziet niet uit die quad
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Bij terrein wagens heb je twee opties tot verhogen

een is met de vering en dient dus voor een grotere veerweg en leid vaak tot betere terreinvaardigheid maar lagere stabiliteit (let wel met deze optie blijven bij een auto de differentielen toch nog laag omdat je de as eigenlijk naar beneden bouwd.

Ook bestaan er body lift kits dan worden er grote nylon bussen tussen het chassis en de carrosserie gezet. Dit is optisch erg praktisch omdat het weggedrag hetzelde blijft(op het verschil na dat je iets hoger komt dus ook iets meer overhelt in de bocht) Maar hierdoor kan je ook grotere wielen kwijt waardoor je diffs dus wel hoger komen te liggen en je dus door diepere sporen kan rijden.

Maar even terug onn topic Ik denk dat je je achterspatbord er eens af moet halen (8 schroefjes en je zadel is toch een aanrader kan je eens lekker schoonmaken) en kijken wat de mogelijkheden zijn om dat geheel te verhogen mss met balkjes over je frame waarna je je kap vastzet met lange bouten door deze blokken heen in je frame.

mss is het ook geen gezicht t was maar een hersenspinsel
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

kan wel lukken goeie tip
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Houd wel rekening mee dat je stuur en voetsteuntjes zo lager uitkomen en je zitpositie veranderd. En als je hout gebruikt zal ik ze bekleden met de zelfde plastik als je zadel dan zie je het haast niet denk ik.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

dat mijn zit positie zou veranderen zou mijn bedoeling zijn wat hij zit mij veel te laag en ben niet van de kleinste
begrijp je :lol:
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Steek een andere veer achteraan, die zakken meestal niet zoooo fel door als die op de warrior
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

een van de zelfde lengte wat anders verander je compleet zijn eigenschappen van zijn vering of heb ik dat mis
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Tuurlijk van dezelfde lengte, maar je ziet toch dat wanneer je op de warrior gaat zitten dat die echt fél inzakt achteraan, aftermarket veren die hebben de eigenschap van straffer te zijn en niet zo in te zakken, zal je dus hoger mee zitten dan met een standaard veer ;-)
4Wheels

Bericht door 4Wheels »

daar is wel iets van
thx
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Dan wordt de veer eigenschap ook anders omdat ie strakker is dus meer voorspanning waardoor die hogere sprongen kan verwerken maar je voelt kleinere bultjes wel meer omdat t minder soepel is. tis ook stabieler op de baan. Dus precies t zelfde kan je niet zeggen maar misschien zelfs beter.

Laat ook eens je veer bijvullen met stikstof is ie iets sneller qua rebound
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Plaats reactie