Jetting blaster
Jetting blaster
Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
-
- Quadrunner
- Berichten: 867
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
- Locatie: maaseik
- Contacteer:
Re: Jetting blaster
die quad heb ik een poos geleden gelede bij jj zien staan vondt hem wel vetVDC schreef:Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
::::::: team dqt ::::::::::::
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
stotteren onderin duid vaak op teveel brandstof.
ik zou de naald iets laten zakken proberen,lost het niets op terug zetten anders weet je straks niet meer waar het aan licht omdat alles is veranderd.
kan ook zijn dat het ontstekingstijdstip niet correct is maar weet niet of je genoeg kennis in huis heb omdat te veranderen.
kijk voor de grap je bougiedop even na heb eens eerder gehad dat daar een lek in zat en op hoogere toeren daar geen last van had.
ik zou de naald iets laten zakken proberen,lost het niets op terug zetten anders weet je straks niet meer waar het aan licht omdat alles is veranderd.
kan ook zijn dat het ontstekingstijdstip niet correct is maar weet niet of je genoeg kennis in huis heb omdat te veranderen.
kijk voor de grap je bougiedop even na heb eens eerder gehad dat daar een lek in zat en op hoogere toeren daar geen last van had.
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
- Locatie: zuidscharwoude
- Contacteer:
vliegwiel zit idd vast maar in sommige gevallen kan de grondplaat worden verdraaid.
nameten kan met een stroboscoop lamp die heeft iedere auto of motordealer.
kabeltje op e plus kabeltje op de min en een klem om de bougiekabel.
dan met een krijtje of viltstift de markeringspunten op het carter en vliegwiel duidelijk maken.
motor starten dan moeten die 2 streepjes in het licht van de lamp recht tegen over makaar staan.
sommige ontstekings kan dit dus niet en kan je buiten wat te vervangen ook niets veranderen dus mag je er vanuitaan dat dit goed zit.
nameten kan met een stroboscoop lamp die heeft iedere auto of motordealer.
kabeltje op e plus kabeltje op de min en een klem om de bougiekabel.
dan met een krijtje of viltstift de markeringspunten op het carter en vliegwiel duidelijk maken.
motor starten dan moeten die 2 streepjes in het licht van de lamp recht tegen over makaar staan.
sommige ontstekings kan dit dus niet en kan je buiten wat te vervangen ook niets veranderen dus mag je er vanuitaan dat dit goed zit.
als het niet past maken we het pas.
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Jumpingjet had Ravebicky (vorige eigenaar) aangeraden om het airboxlid eraf te doen, tenzij je in stoffige omgevingen rijdt natuurlijk. Ik heb dat airboxlid er zojuist af gedaan, het helpt een beetje, maar het sputteren op laag toeren is nog niet volledig weg...
Straks de gasnaald een standje hoger zetten dan maar...?
Straks de gasnaald een standje hoger zetten dan maar...?
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
- Locatie: Deurne