Jetting blaster

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 69
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 11:28
Locatie: Borgloon

Jetting blaster

Bericht door VDC »

Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart :?
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit :lol:
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

tis mijn quad nog geweest vroeger :p

zalig dat hij nog rondtoert.

ik wil anders wel ens kome luisteren want ge doet da beter opt gehoor dan met letters uitleggen hoe het zit :wink:

greetz
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Re: Jetting blaster

Bericht door Banshee-Boy »

VDC schreef:Ik heb me een tijdje geleden een Blaster gekocht.
Cilinder is getuned door jumpingjet, pro-x zuiger, rino uitlaat, bohesen reeds en een twin air filter.
Nu is het zo dat hij op lage toeren sputterd... vol gas doet hij dit niet, dan loopt hij gewoon goed.
Heb bougie gecheckt, deze ziet pikzwart :?
Wilt dit zeggen dat hij teveel mengsel krijgt op laag toeren? Mss de gasnaald een standje lager zetten?
Ik ben btw maar aan het gissen hoor... Kan zijn dat ik er volledig langs zit :lol:
Of is dit simpelweg iets wat onvermijdelijk is met een 2-takt...?
die quad heb ik een poos geleden gelede bij jj zien staan vondt hem wel vet
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
Locatie: zuidscharwoude
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

stotteren onderin duid vaak op teveel brandstof.
ik zou de naald iets laten zakken proberen,lost het niets op terug zetten anders weet je straks niet meer waar het aan licht omdat alles is veranderd.
kan ook zijn dat het ontstekingstijdstip niet correct is maar weet niet of je genoeg kennis in huis heb omdat te veranderen.

kijk voor de grap je bougiedop even na heb eens eerder gehad dat daar een lek in zat en op hoogere toeren daar geen last van had.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 69
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 11:28
Locatie: Borgloon

Bericht door VDC »

Bougiedop heb ik al vervangen... :D
En hoe kan ik het ontstekingstijdstip checken?
Zit het vliegviel niet vast met een spie op de krukas?
Morgen iig die gasnaald eens herzetten :)
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: do 08 dec, 2005 21:56
Locatie: zuidscharwoude
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

vliegwiel zit idd vast maar in sommige gevallen kan de grondplaat worden verdraaid.
nameten kan met een stroboscoop lamp die heeft iedere auto of motordealer.
kabeltje op e plus kabeltje op de min en een klem om de bougiekabel.
dan met een krijtje of viltstift de markeringspunten op het carter en vliegwiel duidelijk maken.
motor starten dan moeten die 2 streepjes in het licht van de lamp recht tegen over makaar staan.
sommige ontstekings kan dit dus niet en kan je buiten wat te vervangen ook niets veranderen dus mag je er vanuitaan dat dit goed zit.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
patrick11
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 dec, 2005 20:34

Bericht door patrick11 »

is jou bougie zwart van de kool of is ie ook nat
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 69
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 11:28
Locatie: Borgloon

Bericht door VDC »

Zwart én nat...

Thx voor de deftige uitleg tigerblade :wink:
VDC
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 69
Lid geworden op: do 15 sep, 2005 11:28
Locatie: Borgloon

Bericht door VDC »

Jumpingjet had Ravebicky (vorige eigenaar) aangeraden om het airboxlid eraf te doen, tenzij je in stoffige omgevingen rijdt natuurlijk. Ik heb dat airboxlid er zojuist af gedaan, het helpt een beetje, maar het sputteren op laag toeren is nog niet volledig weg...
Straks de gasnaald een standje hoger zetten dan maar...?
blaster200
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 01 jan, 2006 11:52
Locatie: Deurne

Bericht door blaster200 »

het zit denk ik toch in de afstelling
|^^^^^^^^^^^^| |
| <<< Bavaria>>> | |"|,_____
|_..._..._...____===|=||_|__|..,]
(@)'(@)'(@)"""*| (@)(@)****(@)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

blaster200 schreef:het zit denk ik toch in de afstelling
Daar waren we al achter.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

probeer eens:
#250 main
#30 pilot
# clip 3
air 1.75 turn open
met deksel op de luchtbak
ZJORS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 344
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 23:47
Locatie: serskamp O-Vl

Bericht door ZJORS »

en in het vlaams
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer :s
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik denk ook dat het de naald is die te rijk staat aangezien hij in de hoge toeren wel goed loopt. (de mainjet is dus waarsch. dan wel goed)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik denk dat je met de mainjet wel naar de 280 of 290 kan, misschien zelfs hoger.
Plaats reactie