K&N
K&N
is het waar dat ik geen k&n op m'n Z kan zetten ZONDER een adaptor erbij te kopen??
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ik ga nu op mijn quad ook een k&n luchtfilter zetten (met outerwear) en zo te horen is het verplicht zo'n ding te kopen om de aansluiting vd filter op de bak late we maar zegge te verbeteren (om stof nog beter tegen te houden, kiertjes dicht maken dus). Ewel, wat kost zo'n ding ongeveer? Kvind enkel prijzen in usd en waarschijnlek verschilt dat toch als je het hier in belgie besteld
-
- Quad GOD
- Contacteer:
60 € voor de filter, adaptor heb je niet nodig. Er bestaat een filter die perfect past.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad Expert
dat moet je zelf es bekijken. Is de rand degelijk genoeg, biedt die genoeg houvast voor de filter,...
Die adapters zorgen dat de filter er beter op zit. Maar of dat effectief nodig is, hangt beetje van quad tot quad af. En ook van je rijstijl
Dus wat je moet doen is jezelf de vraag stellen waarom juist de filter er af lag. Spanband niet genoeg aangedraaid? Zielig randje waar de filter op past? Vet op de rand?
En dan zien wat je eraan kan doen.
Die adapters zorgen dat de filter er beter op zit. Maar of dat effectief nodig is, hangt beetje van quad tot quad af. En ook van je rijstijl
Dus wat je moet doen is jezelf de vraag stellen waarom juist de filter er af lag. Spanband niet genoeg aangedraaid? Zielig randje waar de filter op past? Vet op de rand?
En dan zien wat je eraan kan doen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ik heb vandaag ook even in de luchtfilter bak gekeken en kheb gezien dat die aansluiting van de filter niet tegoei werkt, ik meen dus dat het het beste is zo'n adapter te kopen eens ik een k&n heb. Nu kan ik het nog oplossen door een blokje achter de filter te steken zodat die spant in de bak, maar met een k&n gaat dat niet lukken. Vrees dus dat die niet op z'n plaats zou blijven zonder de adaptor...
-
- Quadracer
- Contacteer:
Ik heb net me K&N geinstalleerd op mijn warrior zonder adapter deze past vele malen beter als de originele, het is bij warrior zo er zit een vierkant randje onder het filtergat waar je de harde vierkante kant van de filter inschuift op het deksel zit nogmaal een rand die de filter van boven de ronde kant dichtdrukt. als je dus de deksel weghaalt vervalt de ondersteuning van deze rand en knikt je filter naar benee waardoor er bovenin een kier komt. Dit kan je controleren door je snorkeltje aan de kant te halen dan zal je het zien.
Daarbij komt dat de pakking van de k&n ongeveer 7 mm schuimrubber is terwijl dit bij mijn orriginele maar iets van 3 of 4 was. Nu klemt de filter veel beter op zijn plek. Het koste overigens ook veel meer moeite om hem op zijn plek te krijgen. Maar das het wel waard ik wed dat ie nu veel beter afsluit.
PS zet je outerwear even vast met een tie rap of een stukje tape dit voorkomt dat ie opkruipt en een kiertje "bloot" filter laat zien.
Als je een adapterkit koopt weet ik niet zeker of je deksel nog zal passen t kwam bij mij al redelijk krap uit allemaal
Daarbij komt dat de pakking van de k&n ongeveer 7 mm schuimrubber is terwijl dit bij mijn orriginele maar iets van 3 of 4 was. Nu klemt de filter veel beter op zijn plek. Het koste overigens ook veel meer moeite om hem op zijn plek te krijgen. Maar das het wel waard ik wed dat ie nu veel beter afsluit.
PS zet je outerwear even vast met een tie rap of een stukje tape dit voorkomt dat ie opkruipt en een kiertje "bloot" filter laat zien.
Als je een adapterkit koopt weet ik niet zeker of je deksel nog zal passen t kwam bij mij al redelijk krap uit allemaal
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadracer
- Contacteer:
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar zal binnenkort even een fototje plaatsen. Het idee is in iedergeval dat ie van onder (de bak) op zijn plaats word gehouden en van boven (de deksel) nogmaals aan word gedrukt door de dikke pakking op de k&n zit dit nu heel strak(lees luchtdicht)
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."