Batterij bijvullen? --> UPD8

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Batterij bijvullen? --> UPD8

Bericht door Domi »

Als ik wil starten, dan krijg ik het volgende:

http://www.flurl.com/uploaded/starter_47256.html

Kan het zijn dat de batterij bijgevuld moet worden met gedestileerd water? Het niveau staat voor het moment zo:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Domi op di 31 jan, 2006 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Dat is uwe startrelais denk ik, ofwel slecht contact aan een klem, ofwel is die kapot.

En uw batterij mag inderdaad eens bijgevuld denk ik... maar daar gaat em niet beter door starten.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

kan het zijn dat je batterij niet genoeg geladen is? dat hij geen stroom genoeg heeft om te starten?
ZJORS
Quadrider
Quadrider

Bericht door ZJORS »

je zit volgens mij met teweinig spanning, zet er is nen batterijlader op dan zie je het direct, en batterij bijvullen mag ook, net boven de platen is genoeg, en liefst met gedestileerd water
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer :s
coragjo
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door coragjo »

kan je die batterij bijvullen? meestal zijn het onderhoudsvriendelijke batterijen die je niet open krijgt net als bij mij..?
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Ja, je kan ze bijvullen. Hij is onderverdeeld in verschillende compartimentjes. Hij maakt toch overal goed contact, dat heb ik gecheckt.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Lijkt wel het geluid van een flinke kortsluiting :D Probeer hem eens aan de accu van bijvoorbeeld je auto, dan weet je meteen of het aan de accu ligt.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het is ook een beetje moeilijk te horen wat het is.
Is het een tandwieltje wat slipt, of is het een klepperend relais, voor dat laatste kleppert het wel erg snel dus dat betwijfel ik.
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

we hebben dat onlangs nog gehad met de auto, mn broer wou hem starten maar hij hoorde ook zo'n klepperend geluid, de lichten, de radio, alles ging nog maar het vroor en de accu had net geen 'kracht' meer genoeg om de motor te starten. je kan eens proberen met een booster, of met een andere accu, of manueel starten(duwen of met trekkoord)
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Als ik aan het relais voel, dan voel ik hem trillen zoals je hoort op het filmpje. Het enige wat ik hiervoor nog gedaan heb, zijn de kabels van mijn voorste lichten langer gemaakt omdat deze op een andere plaats gaan komen en de originele daarvoor te kort waren. Mijn lichten werken zoals het horen moet, zowel vanvoor als vanachter. Wat wel niet meer werkt, is het rode R-lampje wanneer ik de quad in achteruit zet. En in de batterij hoor ik ook een soort 'borrelend' geluid nadat ik hem heb proberen te starten. :?
coragjo
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door coragjo »

zo te horen is de relais van de starter stuk... je hebt relais voor de lichten maar alsook voor de starter,als ik met de buggy's die ik verhuur door het water cross,is ook die relais stuk en maakt zelfde geluid,probeer eerst met andere batterij want een flauwe batterij geeft verkeerd signaal naar relais,als hij het nog doet is u relais stuk,
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

je zit met te weinig spannig. en da komt doordat het volume niet hoog genoeg staat. waarom zit er anders dat zuur in da dient als elektroliet das net hetzelfde als de isolatie tussen een condensator. vul ze maar bij en uw probleem is 9 van de 10 opgelost
ZJORS
Quadrider
Quadrider

Bericht door ZJORS »

als het dat relais is da zo aan en af tikt altijd mag je gerust zijn dat het de batterij is die teweinig spanning levert, gewoon opladen en hij zal moeten starten, hou ons op de hoogte
Spoorverbreders achteraan( self made)
velgen gedraaid vooraan
Boze blik voorkap (self made)
Nerfbars (Xtreme parts)
Van Hasselt uitlaatlijn!
Handbeschermers Powermadds
maier spartborden
zwarte velgen
bredere A-armen komen niet meer :s
Domi
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Domi »

Morgen ga ik naar een bevriend garagist, dan laat ik ze bijvullen en doormeten. Ik hou jullie op de hoogte!
tigerblade
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door tigerblade »

zo te zien kan deze accu worden bijgevuld.
volgenst mij staat op de andere kant van deze accu zelfs een streepje voor het min en max nivo.
echter plaaten die hebben droog gestaan zijn op dat deel vaak stuk en is het tijd voor een verse accu.
bijvullen met gedisteleerd water en opladen.
kijken of hij dan wel wil.
anders ben je aan een nieuwe accu toe.

succes er mee.
als het niet past maken we het pas.

www.mopedstore.nl onderdele en reparatie van motoren en bromfietsen
Plaats reactie