Aankoop nieuwe quad, na verkoop Honda Sportrax 400Ex
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Vind ik ook jammer, ...hoeft je helemaal niet van afgeschrokken te worden. Tenzij je competie wil rijden. Dan kan pistol elk jaar vervangen nodig zijn. Maar voor reacreatief gebruik, geen probleem. Want het verschil tussen rijgedrag en rijcondities tss. recreatierijder en competierijder vergelijken, is zwart met wit vergelijken.
Als je daarentegen de yfz recreatief gebruikt maar vooral lange afstanden doet, m.a.w. lange bannen rijdt in constante (relatief) hoge toeren, is de yfz niet de geschikte keuze.
Waar en hoe ben je van plan te rijden met een quad?
Als je daarentegen de yfz recreatief gebruikt maar vooral lange afstanden doet, m.a.w. lange bannen rijdt in constante (relatief) hoge toeren, is de yfz niet de geschikte keuze.
Ik wil vooral op de baan ermee rijden (gaan werken/squashen/...) en eens per maand een paar uur op het land van mijn schoonouders gaan crossen.Ivoman schreef:Vind ik ook jammer, ...hoeft je helemaal niet van afgeschrokken te worden. Tenzij je competie wil rijden. Dan kan pistol elk jaar vervangen nodig zijn. Maar voor reacreatief gebruik, geen probleem. Want het verschil tussen rijgedrag en rijcondities tss. recreatierijder en competierijder vergelijken, is zwart met wit vergelijken.
Meer niet.
Ik vind het jammer daar het echt een prachtige quad is.
Natuurlijk moet jumpingjet de mijne willen overnemen (Honda 400Ex).
Maar we zien wel hoe het uitdraait want ik zag het echt wel zitten tot ik alles las over de YZF
grtz
-
- Quad Expert
- Contacteer:
DE YFZ450 is dan niet de ideale keuze.
Ik zeg niet dat je kosten zal rijden, maar de kans vergroot als je hem steeds zou gebruiken zoals je beschrijft.
De Suzuki Z400 of Kawasaki KFX400 lijken me dan beter.
Er zijn er nog andere die geschikt zijn voor wat je beschrijft. Maar anderen zullen daar wel meer duiding over geven.
Ik zeg niet dat je kosten zal rijden, maar de kans vergroot als je hem steeds zou gebruiken zoals je beschrijft.
De Suzuki Z400 of Kawasaki KFX400 lijken me dan beter.
Er zijn er nog andere die geschikt zijn voor wat je beschrijft. Maar anderen zullen daar wel meer duiding over geven.
dat verhaal van die piston vind ik nogal wazig allemaal, als je regelmatig een keer de olie vervangt is er helemaal niks aan de hand, mijn piston was na bij de controle nog als NIEUW, ik verving de olie gewoon om ongeveer 3-4weken. zolang jij die quad onderhoud is er helemaal geen probleem, wat ik onder 'onderhoud' versta is: olie verversen (3-4weken, ligt eraan of je er veel mee rijdt of niet), luchtfilter zuiver houden en gewoon WARM LATEN LOPEN VOOR JE ER MEE BEGINT TE CROSSEN want dat vergeten er erg veel...
zolang je dat allemaal doet heb jij totaal geen gezeik met piston, krukas etc, die verhaaltje komen allemaal uit de cross-wereld waar ze wedstrijden doen van 3-4uur vol gas aan een stuk enz, nogal logisch dat alles slijt dan...
op de baan rijdt een yfz even comfortabel als een ander, baanbanden erop, mooi dikker zadel (zit er al op) en een groter tandwiel (13euro)... ik heb er zelf mee op de baan gereden en ik vind dat die net zo comfortabel rijdt als een z400. als je constant 130 rijdt zal het wel zijn dat het allemaal begint te trillen en je krukas naar de vaantjes gaat, maar dat is niet enkel bij een yfz hoor.
ik ken er veel die met een yfz rijden en er is nog geen enkel van, die hun quad onderhouden, die hun piston kapot hebben gehad of ook een probleem ivm de motor hebben gehad.
onderhoud is precies dan toch belangrijk?
zolang je dat allemaal doet heb jij totaal geen gezeik met piston, krukas etc, die verhaaltje komen allemaal uit de cross-wereld waar ze wedstrijden doen van 3-4uur vol gas aan een stuk enz, nogal logisch dat alles slijt dan...
op de baan rijdt een yfz even comfortabel als een ander, baanbanden erop, mooi dikker zadel (zit er al op) en een groter tandwiel (13euro)... ik heb er zelf mee op de baan gereden en ik vind dat die net zo comfortabel rijdt als een z400. als je constant 130 rijdt zal het wel zijn dat het allemaal begint te trillen en je krukas naar de vaantjes gaat, maar dat is niet enkel bij een yfz hoor.
ik ken er veel die met een yfz rijden en er is nog geen enkel van, die hun quad onderhouden, die hun piston kapot hebben gehad of ook een probleem ivm de motor hebben gehad.
onderhoud is precies dan toch belangrijk?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
waar haal je dat, dat een yfz minder geschikt is op de baan? heb je ooit op een yfz op de baan gereden en op een raptor? een raptor is veel te hoog en te smal + te zwaar, een yfz ligt vast op de grond en is licht.
elke quad heeft onderhoud nodig, een z400/raptor enz... heeft ook onderhoud nodig, maar daar mag je enkele weekjes langer wachten met de olie te vervangen. op een bedrag van bv7000euro zal die 5euro voor een oliefilter en 15euro voor olie wel niet zwaar doorwegen
horen zeggen is iets anders dan zelf ervaren
elke quad heeft onderhoud nodig, een z400/raptor enz... heeft ook onderhoud nodig, maar daar mag je enkele weekjes langer wachten met de olie te vervangen. op een bedrag van bv7000euro zal die 5euro voor een oliefilter en 15euro voor olie wel niet zwaar doorwegen
horen zeggen is iets anders dan zelf ervaren
DQT Racing Team
"...(noem maar wat) ..."
Eerst lezen...
Nee, ik heb nooit met een YFZ gereden. Ik baseer me enkel op anderen die dit wel gedaan hebben en constateren dat een YFZ niet de ideale quad is op mee op de baan te rijden. Wil dit zeggen dat een YFZ slecht is voor op de baan? Nee, er zijn er gewoon betere voor dat specifieke doeleind, net zoals een Predator aardig kan presteren op parcours, maar het daar ook de ideale quad niet voor is.
Eerst lezen...
Nee, ik heb nooit met een YFZ gereden. Ik baseer me enkel op anderen die dit wel gedaan hebben en constateren dat een YFZ niet de ideale quad is op mee op de baan te rijden. Wil dit zeggen dat een YFZ slecht is voor op de baan? Nee, er zijn er gewoon betere voor dat specifieke doeleind, net zoals een Predator aardig kan presteren op parcours, maar het daar ook de ideale quad niet voor is.