Quad boots

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
rh2fast4u
Quadfanaat
Quadfanaat

Quad boots

Bericht door rh2fast4u »

Ik zag onlangs informatie over de W2 ATV Adventure Boots tijdens een zoektocht naar botten die ik dringend wil kopen. Ze brengen daar een goed punt, zijnde dat deze botten beter geschikt zijn voor quads omdat ze een speciale zool hebben, met een beter profiel voor voldoende grip op voetborden.

De meeste crossbotten (die ik gezien heb) hebben inderdaad een vrij gladde zool, met weinig profiel. Ik probeerde Alpinestars Tech 8 en 10, ook een aantal andere merken bij Jos Dolphijn, en overal eigenlijk zowat hetzelfde. Dit is duidelijk niet echt belangrijk op een crossmoto, omdat je op stevige footpegs genoeg grip krijgt om er niet af te glijden. Maar ik kan me wel voorstellen dat dit problemen kan veroorzaken op een quad met foorboards ipv footpegs (bvb utility quads) waarop modder ligt bij een enduro rit of modderbad of zo.

Dus mijn vraag: weet er iemand van goede crossbotten met een goed profiel op de zool voor quad voetplaten? Ik heb deze dringend nodig.
rippeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door rippeke »

denk niet dat je veel moet kijken naar de zool van een bot maar wel naar de flexibiliteit.
yamaha4life
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door yamaha4life »

Flexibiliteit kan je nogal moeilijk bepalen bij nieuwe laarzen he.
Maar ik denk als je een goed merkt koopt helemaal geen schrik moet hebben om te weinig grip enzo. te hebben.
bv. alpinestars, fox, kenny...
-= Team DQT =-
Yamaha yfz 450 '06 Goldspeed - Holeshot - Kenda - Maessen - Team - Reiger - Renthal - Powermadd - Douglas - Duro - Lsr - Doma - Moose - Technoflex - Akraix - Tusk

DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Toine
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Toine »

Mijne maat had indertijd van die "enduro" botten. Kwamen van bij Hein Gericke en hij was erg tevreden over waterdichtheid/zool/comfort
When going gets tough, the tough get going
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door stompie »

heb er van rhino, deze zijn zeker waterdicht, ben al door verschillende plassen gereden en nooit geen water. tenzij je tot aan je knieen in het water staat. deze zijn ook zeer flexibel en qua grip heb ik er toch geen problemen mee.
--HoNdA 400--
Bartje 400
Quadracer
Quadracer

Bericht door Bartje 400 »

ik heb ook die van rino , mooi afgewerkt degelijke zool en lekekr warm :) en waterdicht..
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ik heb de Alphinestars Vector boots (eigenlijk Supermoto laarzen) maar ik rijd er cross en supermoto mee. Alphi staat bekend als de betere laarzen fabrikant.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

Vyrena schreef:Ik heb de Alphinestars Vector boots (eigenlijk Supermoto laarzen) maar ik rijd er cross en supermoto mee. Alphi staat bekend als de betere laarzen fabrikant.

vectors zijn de vetste laarzen die er zijn :shock: hebben een super mooie neus enzo
CustomCoatingsHelvoirt
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Ja, het design is echt wel vet... ik kreeg nog wat tegoed van mijn pappie, en dus heeft hij me die maar gegeven. Ze zitten echt goed, lekker licht enzv.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

nja.. ik ga me alpine starz tech 8 halen.. kwestie van goed te zitten in je botten.. mijn sidi's van nu... daar krijg ik blaren van :x

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Dan heb je toch een maat te klein :lol: Heb jarenlang Sidi`s gedragen, zaten perfect, en ze leven nog steeds, want mn vriend rijd er nu mee. Heb ik geloof ik van 1999 en zijn niet kapot te krijgen.
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Ik rij met Oxtar Supermotard laarzen en die zitten echt wel fijn (niet dat ik kan vergelijken ofzo, maar ik heb héél moeilijke voeten dus is het altijd even afwachten of het dan toch de juiste keuze is geweest of niet)
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

Vyrena schreef:Dan heb je toch een maat te klein :lol: Heb jarenlang Sidi`s gedragen, zaten perfect, en ze leven nog steeds, want mn vriend rijd er nu mee. Heb ik geloof ik van 1999 en zijn niet kapot te krijgen.
heb 46 en botten zijn 47 :roll:

grtzzzz
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Dutje#82 schreef:
Vyrena schreef:Dan heb je toch een maat te klein :lol: Heb jarenlang Sidi`s gedragen, zaten perfect, en ze leven nog steeds, want mn vriend rijd er nu mee. Heb ik geloof ik van 1999 en zijn niet kapot te krijgen.
heb 46 en botten zijn 47 :roll:

grtzzzz
Ik heb een 42 en mijn botten zijn een 46. Je moet rekenen dat je met een dikke sok rijdt (ik heb zo van die Mx sokken) en dat ieder merk zijn maten anders indeelt. Zo heb ik in sommige schoenen een 42, in anderen een 44...
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Of je voeten staan gewoon anders en niet zoals de standaard voet laat maar zeggen, want Sidi`s zijn wel goede laarzen.
Mijn pa heeft ook de Vectors want daar hadden ze maat 48 bij :lol:
Plaats reactie