welke quad voor mijn zoon?
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
Wat ook een andere optie is, is een kawasaki ksf 250cc viertakt.
Dat was ook m'n eerste quad met versnellingen, was echt een superquad!!
Kweet wel niet hoeveel je ervoor betaalt.
Dat was ook m'n eerste quad met versnellingen, was echt een superquad!!
Kweet wel niet hoeveel je ervoor betaalt.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
Helemaal mee eens, koop een type waarvan de betrouwbaarheid gekend (en dus gegarandeerd!) is!Ivoman #7 schreef:Of je koopt goedkope quads die aan 't eind van de lijn je nog meer kosten dan een blaster met tal van opties opleverd.
Of je koopt ineens degelijk materiaal waar je aan 't eind van de lijn meer dan tevreden zal van zijn en geen van kopzorgen zal opdoen.
(zowel op fysiek als financieel vlak)
Bij de aankoop en keuze ve quad moet je niet proberen geld uit te sparen.
Dat komt je nog zuur te staan. M.a.w. na enkele maanden zeg je jezelf "had ik toch maar ineens degelijk gerief gekocht, dan liet ik nu zo geen adderlatingen"
Ga inderdaad voor een Yamaha Blaster & Suzuki LT80
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Waar willen ze de quads vor gaan gebruiken.
Iedereen heeft het hier over blaster en LT80's
Misschien is het van belang wat de bedoeling van het rijden is. En welke evaring er met het rijden is.
Gaan er wedstrijden mee gereden worden? rijd je veel op eigen erf bij beesten in de buurt ed.
Meeste dieren hebben de pest aan 2 takt machine's i.v.m. geluid. Rijd je alleen hobby dan is een standaard LT 80 perfekt voor de jongste. Deze produceert ook nog een te vedragen geluid. Blaster maakt wel veel meer geluid. Dus zou je ook voor een Polaris Phoenix kunnen gaan. Deze is praktisch maar geen echte crossmachine. Echter is het een automaat wat met geringe ervaring veel makkelijker te rijden is.
Mijn nichtje rijd op een Access 100cc dit is vrij grootte crossquad voor de kids. voordeel hiervan is dat deze breder is en daardoor stabieler is. Tevens kun je hier makkelijker op door groeien. Is ook alles voor te krijgen. Is watergekoeld en kost in cross versie € 1.999,- Dan is er ook nog de polaris 90cc predator kost dacht ik € 3.050,- deze is iets groter dan de LT 80 en heeft als extra licht en achteruit. Hiervoor zijn ook veel tuningsdelen voor te krijgen.
Dus er zijn heel veel mogelijkheden. Maar het is natuurlijk ook van belang welk budget er is. Maar zorg ervoor dat je weet dat er onderdelen van zijn. en dat je deze ook makkelijk in de buut kan krijgen.
Misschien is het van belang wat de bedoeling van het rijden is. En welke evaring er met het rijden is.
Gaan er wedstrijden mee gereden worden? rijd je veel op eigen erf bij beesten in de buurt ed.
Meeste dieren hebben de pest aan 2 takt machine's i.v.m. geluid. Rijd je alleen hobby dan is een standaard LT 80 perfekt voor de jongste. Deze produceert ook nog een te vedragen geluid. Blaster maakt wel veel meer geluid. Dus zou je ook voor een Polaris Phoenix kunnen gaan. Deze is praktisch maar geen echte crossmachine. Echter is het een automaat wat met geringe ervaring veel makkelijker te rijden is.
Mijn nichtje rijd op een Access 100cc dit is vrij grootte crossquad voor de kids. voordeel hiervan is dat deze breder is en daardoor stabieler is. Tevens kun je hier makkelijker op door groeien. Is ook alles voor te krijgen. Is watergekoeld en kost in cross versie € 1.999,- Dan is er ook nog de polaris 90cc predator kost dacht ik € 3.050,- deze is iets groter dan de LT 80 en heeft als extra licht en achteruit. Hiervoor zijn ook veel tuningsdelen voor te krijgen.
Dus er zijn heel veel mogelijkheden. Maar het is natuurlijk ook van belang welk budget er is. Maar zorg ervoor dat je weet dat er onderdelen van zijn. en dat je deze ook makkelijk in de buut kan krijgen.
beste Brumm, dit is een terechte opmerking. We hebben achteraan een groot weiland /veld liggen, en de jongens zouden zich enkel daar op willen uitleven. Dus geen competitie, geen verplaatsingen, enzovoort. Dieren zullen geen last hebben van het geluid, maar er wonen wel enkele buren.... Dus pure fun, moet niet op straat kunnen rijden, enz. Sommige quadhandelaars raden mij een Masai of Aeon aan voor dit soort gebruik, gezien deze quads niet echt serieus gaan afzien zoals in competitie. Misschien moest ik iets preciezer zijn in mijn vraagstelling... Ik weet ondertussen dat Suzuki en Yamaha de beste quads zijn, maar bestaat er echt geen betaabaar en degelijk alternatief waar onze jongens zich enkele jaren op onze "hof" mee kunnen uitleven?
Ze raden u dat aan, omdat ze er niet vanaf graken.. zou ik zo denkenwim9190 schreef:Sommige quadhandelaars raden mij een Masai of Aeon aan voor dit soort gebruik?
2takt maakt totaal niet veel geluid ik rij hier vaak VLAK naast schapen en paarden af, in het begin, zullen ze wel schrikken.. maar dat worden ze immers gewoon, zeker als je er "gewoon" voorbij rijd.. al je begint de kont zijwaarts te leggen, dat alle stenen in 't rond vliegen, nja dan natuurlijk niet
lt80... kan je moeilijk van afwijken vind ik, heeft zich al genoeg gemeten
en dit is géén crossquadje, men kan er wel een crossquad van maken, zoals met alles natuurlijk...
Blaster, nja, 2takt
mischien langs de éne kant wel spijtig, maar ik blijf erbij --> hou 't bij ECHTE merken, zoals oa. Honda, Yama, Suzuki, Kawa en Polaris mag zeker en vast ook in dit rijtje hoor!
Pure adrenaline attached with a license plate !
Bij de meeste chinese merken zoals Masai of Aeon, kun je met stukken niets nieuws meer krijgen aan onderdelen. Let daar dus goed op. Ook vind ik dat een 2 takt weinig geluid maakt. Als ik naast een viertakt rijdt met mijn pure crossmachine dan hoor ik mijn 2 takt amper lopen. En een standaard blaster maakt zeker niet meer lawaai dan een standaard andere quad met 4 takt blok.
Alsof Yamaha of Suzuki elite merken zijn waar nooit iets stuk aan gaat en waar je onmiddellijk reserve onderdelen voor kan vinden. Als je een Masai (of iets dergelijks) bij een dealer koopt (desnoods tweedehands), krijg je er garantie op en ga je ook niet in de problemen komen met wisselstukken (en als je een 9-jarige knul op een quad zet, gaat er echt niet veel mislopen).
Ik ben er zeker van dat op dit forum (officiële) verdelers zitten van die zogenaamde 'derderangsmerken', die je wel verder kunnen helpen.
Ik geef toe dat er ook heel wat rommel tussenzit, koop dus geen 150cc die ze voor €700 naar je hoofd smijten, maar met een Kymco, Masai, ... kan je echt niet fout zitten.
Ik ben er zeker van dat op dit forum (officiële) verdelers zitten van die zogenaamde 'derderangsmerken', die je wel verder kunnen helpen.
Ik geef toe dat er ook heel wat rommel tussenzit, koop dus geen 150cc die ze voor €700 naar je hoofd smijten, maar met een Kymco, Masai, ... kan je echt niet fout zitten.
blijkbaar blijft er voor sommigen niet anders over dan de grote namen en is al de rest chinese brolAlfredo schreef:Alsof Yamaha of Suzuki elite merken zijn waar nooit iets stuk aan gaat en waar je onmiddellijk reserve onderdelen voor kan vinden. Als je een Masai (of iets dergelijks) bij een dealer koopt (desnoods tweedehands), krijg je er garantie op en ga je ook niet in de problemen komen met wisselstukken (en als je een 9-jarige knul op een quad zet, gaat er echt niet veel mislopen).
Ik ben er zeker van dat op dit forum (officiële) verdelers zitten van die zogenaamde 'derderangsmerken', die je wel verder kunnen helpen.
Ik geef toe dat er ook heel wat rommel tussenzit, koop dus geen 150cc die ze voor €700 naar je hoofd smijten, maar met een Kymco, Masai, ... kan je echt niet fout zitten.
When going gets tough, the tough get going
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 232
- Lid geworden op: wo 11 aug, 2004 07:38
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
ik moet zeggen dat men hier nogal "van de bekende merken" is.
en aan een kant terecht: dit is in de regel gewoon goede waar voor je geld.
en inderdaad zijn de taiwanezen in de regel slecht van kwaliteit, maar ook daar zitten inmiddels betere merken tussen.
een goed voorbeeld: de kymco KXR 250 of MXU 250.
machines in duitsland die zonder problemen al 20.000km hebben gelopen.
en ook gewoon onderdelen voor te krijgen.
2e hands zo'n kymco halen uit duitsland kan interessant zijn: er zijn er daar veel van en dat drukt de prijs.
kijk eens op www.mobile.de bij de "motorrader" of www.motorscout24.de
en aan een kant terecht: dit is in de regel gewoon goede waar voor je geld.
en inderdaad zijn de taiwanezen in de regel slecht van kwaliteit, maar ook daar zitten inmiddels betere merken tussen.
een goed voorbeeld: de kymco KXR 250 of MXU 250.
machines in duitsland die zonder problemen al 20.000km hebben gelopen.
en ook gewoon onderdelen voor te krijgen.
2e hands zo'n kymco halen uit duitsland kan interessant zijn: er zijn er daar veel van en dat drukt de prijs.
kijk eens op www.mobile.de bij de "motorrader" of www.motorscout24.de