Begin tuning Z

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Begin tuning Z

Bericht door Skicks »

Nu mn Z ongeveer een jaartje oud is zou ik graag aan tuning beginnen.
Qua uiterlijk is er al een beetje aan gesleutelt, maar nu is het vooral motor!

Kzou graag beginne met luchtfilter + wat daar rond zit allemaal, maar wat stellen jullie voor?

ik zou graag dit jaar stilletjes aan beginnen met wedstrijden te rijden, maar de quad zal ook soms nogis gebruikt worden om in dikke modder te rijden!

greetz,S
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1276
Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
Locatie: Bree-Tongerlo

Bericht door Blaster-boy »

nokkenassen , uitlaat , luchtfilter , cdi eventueel
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

ik zou eerst gewoon een uitlaat monteren, ik raad doma aan. bom van een uitlaat en mooi afgewerkt. zelfs de duitsers van zondag waren onder de indruk en willen zelfs dealer worden!

liefst een volledige lijn en dat in samenwerking met een pro flow kit van twinair.

dan ben je al een eindje verder!
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

De Z is niet echt de ideale wedstrijdmachine, dan moet je wel heel veel aanpassen. Een uitlaat en nokkenassen zijn wel goede opties.
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

welke machine is wel ideaal :?: een yfz doe je ook vanalles een trx doe je ook vanalles aan enzo vvoort
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Hanzie schreef:ik zou eerst gewoon een uitlaat monteren, ik raad doma aan. bom van een uitlaat en mooi afgewerkt. zelfs de duitsers van zondag waren onder de indruk en willen zelfs dealer worden!

liefst een volledige lijn en dat in samenwerking met een pro flow kit van twinair.

dan ben je al een eindje verder!
waar raad je aan te bestellen en eventuele prijzen?

greetz,S
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

you've got mail
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Een z heeft tegenwoordig te weinig vermogen. Als je ziet wat er allemaal rijd in de klasses, tot 1000cc aan toe. En de trx en yfz`s zijn toch iets meer ontworpen om mee te crossen.
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Vyrena schreef:Een z heeft tegenwoordig te weinig vermogen. Als je ziet wat er allemaal rijd in de klasses, tot 1000cc aan toe. En de trx en yfz`s zijn toch iets meer ontworpen om mee te crossen.
ik begin nog maar net, dus ga niet direct een pure crossquad kopen :wink:
dat komt later misschien!
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Bartie schreef:De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .
fp mag dan wel een voorkeur zijn voor vele mensen, en een goede uitlaat, maar ik vind het uitzicht ECHT niet mooi!
kga wss voor een doma gaan!

Wat moet ik allemaal hebben voor een luchtfiltermod??

greetz,S
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Skicks schreef:
Bartie schreef:De z power kit anders he

TM36+ volledige FPe uitlaat

Ik ben er alvast zeer tevreden van .
fp mag dan wel een voorkeur zijn voor vele mensen, en een goede uitlaat, maar ik vind het uitzicht ECHT niet mooi!
kga wss voor een doma gaan!

Wat moet ik allemaal hebben voor een luchtfiltermod??

greetz,S
Tm36 met Doma lijn dan he :wink:

Luchfilter deksel eraf, snorkel eraf (deze dan dichtplakken) en powerlid van K&N erop om zo water en modder eruit te houden.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Kwa afwerking raad ik ook Doma aan, FPe is kwa kwaliteit maar magertjes.

En dan het bekende verhaal denk ik, nokkenassen, cdi, carb. In die volgorde.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Teunie schreef:Kwa afwerking raad ik ook Doma aan, FPe is kwa kwaliteit maar magertjes.

En dan het bekende verhaal denk ik, nokkenassen, cdi, carb. In die volgorde.
Kwaliteit van Fpe is totaal niets mis mee. Mijne staat er al meer dan een jaar op en nog zoals nieuw.

Dan volgorde van tuning zou ik persoonlijk eerst TM36 steken.

Als je een uitlaat steekt moet je hem toch afstellen, dyno kit kost al snel 80€ TM36 met sproeiers 300€.

En dan heb je teminste kracht bij in de lage toeren.

Daarna kan je nog altijd zien voor nokkenassen en cdi.

Denk dat de meeste Z-400 eerst getuned worden met TM36
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

maar een jetkit is niet echt nodig vind ik.

gewoon het juiste sproeiertje erin en je bent vertrokken als je enkel uitlaat en luchtfilter aanpast.

als je dan na een tijd weer extra vermogen wil kun je nog overgaan naar bv een tm36 en daar een set nokkenassen bij. dan is natuurlijk wel aan te raden om dyno naald enz te nemen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie