verzekering en taks raptor 660

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

Ivoman #7 schreef:Ik blijf voet bij stuk.

Het kan niet dat dit verschil van 170€ in commisie zit. Onmogelijk. Een makelaar beslist niet hoeveel commisie hij verdiend met een zaak. Dat bepaald de maatschappij!
Een makelaar kan enkel meer verdienen door meer zaken.

Hij zal bij de ene makelaar meer polissen lopen hebben dan bij de anderen. Dan geeft men een gunstiger tarief.
Een andere reden kan ik mij niet indenken en is er ook niet.

Vandaar, dit is nog zo'n factor (het aantal verzekeringen vd klant) die een premie bepaald en maakt dat elkaars premies vergelijken nutteloos is.

Zelf ben ik niet van plan om rijk te worden met verzekeringen. Een nieuwe zaak ontvang is weliswaar met open armen. Maar ik geef de klanten liever een goede bediening en met tijd en stond klopt men aan voor een interessante verzekering of raad men me aan bij familie of aanverwanten. ;)
Ik heb niet beweerd dat die 170 euro verschil in de commissie zat.
Ik schreef dat de ene makelaar achter zijn klant stond en de andere makelaar alleen aan zijn commissie dacht.
In het ene geval is de makelaar bereid om een stuk van zijn commissie te laten vallen als ook de maatschappij een stuk van de premie laat vallen.
De tweede makelaar laat niets van zijn commisssie vallen en dus laat ook de maatschappij niets van de premie vallen.
De tweede makelaar wil overal de maximale commissie terwijl de eerste tevreden is als hij aan zijn klant een paar honderd euro per jaar kan verdienen.
Die eerste makelaar mag dus ook al mijn polissen beheren want hij doet tenminste iets voor zijn klanten.
LEVEN EN LATEN LEVEN NOEMT MEN DAT.
In procenten heeft de eerste makelaar misschien iets minder verdiend, maar in absolute cijfers verdient hij veel meer.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Je hebt grotendeel gelijk!
Inderdaad. Verzekeringsmakelaars verschillen niet in prijs maar in service! ;)
Maatschappijen verschillen daarentegen wel in prijs.

Maar een paar honderde € verdienen aan een autoverzekering per jaar :shock: dat moet wel een heeel dure auto- of quad verzekering zijn. Dat kan dus nie. :lol:

En omtrent het laten vallen vd commisie of een deel af doen, wordt zelden gedaan. Bij een totaalklant gebeurt dat wel eens. Ook bij familie durft men de commisie laten wegvallen. Dit is dan gelukkig nog fiscaal aantrekkelijk. Maar je kan dit onmogelijk bij iedereen verwachten, want het is en blijft nu eenmaal een broodwinning. Niemand werkt voor niets, he. :wink:
Tenzij zie netvertelde toelichting.
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

Ivoman #7 schreef:Je hebt grotendeel gelijk!
Inderdaad. Verzekeringsmakelaars verschillen niet in prijs maar in service! ;)
Maatschappijen verschillen daarentegen wel in prijs.

Maar een paar honderde € verdienen aan een autoverzekering per jaar :shock: dat moet wel een heeel dure auto- of quad verzekering zijn. Dat kan dus nie. :lol:

En omtrent het laten vallen vd commisie of een deel af doen, wordt zelden gedaan. Bij een totaalklant gebeurt dat wel eens. Ook bij familie durft men de commisie laten wegvallen. Dit is dan gelukkig nog fiscaal aantrekkelijk. Maar je kan dit onmogelijk bij iedereen verwachten, want het is en blijft nu eenmaal een broodwinning. Niemand werkt voor niets, he. :wink:
Tenzij zie netvertelde toelichting.
Ik heb het wel over een paar honderd euro voor het totale verzekeringspakket: ba auto, omnium auto, quad, brandverzekering, familiale verzek, rechtsbijstand en eventueel nog een auto.

De ene makelaar is tevreden met 200 euro van 200 klanten = 40000
de andere met 400 euro van 100 klanten = 40000

LAAT NU VRAAG EN AANBOD SPELEN en dan krijgen we op termijn

de ene makelaar heeft 200 euro van 290 klanten = 58000
de andere heeft 400 euro van 10 klanten = 4000

WIE IS DAN DE WINNAAR ?
Niet alleen de eerste makelaar maar ook zijn klanten.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

De ene makelaar pakt het goed aan en verzekerd z'n klant bij de juiste maatschappijen.
De andere verzekerd z'n klant bij de duurdere maatschappijen, verdient meer, maar (inderdaad) niet op lange termijn.
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

en er heeft ier niemand een diefstalverzekering :) wel duur maarjah...

men broer heeft geïnformeert want gaat een quad kopen en hij zou 980€ per jaar betalen voor diefstal! en dan komt de gewone verzekering er wel ook nog eens bij hé :)
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

LeOke schreef:en er heeft ier niemand een diefstalverzekering :) wel duur maarjah...

men broer heeft geïnformeert want gaat een quad kopen en hij zou 980€ per jaar betalen voor diefstal! en dan komt de gewone verzekering er wel ook nog eens bij hé :)
Amai dat is wel heel veel.
Is die quad van goud?
Over welke quad gaat het?
Bij mijn verzekeringsmaatschappij zou het 272 euro zijn voor een Raptor 350.
Maar er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen die diefstal verzekeren schijnt het.
raptorulles
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door raptorulles »

Ik ben 25 en betaal 297 Euro per jaar voor mijn 660.
BLUE BUCK
Quadrider
Quadrider

Bericht door BLUE BUCK »

Ik heb vandaag mijn nieuwe polis gekregen van mijn nieuwe makelaar en ik betaal nu voor de BA van mijn quad (Raptor 350) 82 euro wel gekoppeld aan 2x BA auto, 1x omnium auto, 1x brandverzekering.
Enkel gekoppeld aan 1x BA auto was het 152 euro.
Bij mijn oude makelaar moest ik 354 euro betalen voor dezelfde polis bij dezelfde maatschappij.
DAT IS EEN VERSCHIL VAN 272 EURO. :shock: :mrgreen:
MET SPECIALE DANK AAN BAVOVVR VOOR ZIJN GOUDEN TIP. :buig: :duimhoog: :knikduim:
Plaats reactie