grizzly 660 tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
alden032
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 21 feb, 2006 19:31
Locatie: amersfoort
Contacteer:

grizzly 660 tuning

Bericht door alden032 »

Hoi, Weet iemand hoe ik mijn grizzly 660 uit 2005 sneller kan maken en een hogere topsnelheid kan geven. Ik heb reeds een snellere uitlaat.
Ik heb gehoord dat er ook een sproeierkit is, alleen brand die de vulling uit mijn uitlaat omdat ik ook veel op de weg rijd (vol gas) en het hele zaakje wel er warm wordt.
Wie helpt mij verder?
bvd m vr gr Paul
paul.aldenkamp@planet.nl
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

gooi eerst maar eens een iets groter tandwieltje voorop, en/of iets kleiner achtertandwiel :wink:
munnie
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 19 feb, 2006 23:39
Locatie: berghem

Bericht door munnie »

is tog cadan aandrijving ?
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

munnie schreef:is tog cadan aandrijving ?
idd, is cardan aandrijving, vraag eens wat meer informatie bij brute force op het forum, die heeft het één en het ander veranderd aan zijn utility

greetz
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.

Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

keesie schreef:gooi eerst maar eens een iets groter tandwieltje voorop, en/of iets kleiner achtertandwiel :wink:
:oops: sorry zag alleen 660 en dacht dat het een rappy was.....niks gezegd, ik ga ook zo op in de cross hé :wink:
GOED LEZEN KEESIE :twisted:
Geeraerts Michel
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 22 apr, 2005 21:27
Locatie: Wijnberg 74 3202 Rillaar

Bericht door Geeraerts Michel »

Een goedkope, maar niet de beste oplossing is het rondsel tussen de vario-schijven uithalen en anders andere varioschijven steken of bewerken.
De quad, mijn verslaving
Quickly
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 10:40
Locatie: Haasdonk - Beveren
Contacteer:

Bericht door Quickly »

hallo
hogere banden steken std =25 niet breder dus 26of 27 inch.
is een oplossing ,voor te reizen doen wij dat zo verschil van 25 naar 26
is +5%
peter quickly
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.

Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
80pk????
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Teunie schreef:
Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.

Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
80pk????
Ja je hebt het goed gelezen.
En kan na volledige afwerking van de cdi zelfs nog iets meer worden.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Wild cat schreef:Ik heb dan wel een Kawa Brute Force maar er is ondertussen al iets aan gedaan.
Ten eerste andere hogere en bredere banden. ( in jou geval zou ik dus wel hogere maar geen bredere banden pakken)
Ten tweede een dynojet kit. Zorgt voor een beter mengsel en een vluggere acceleratie.
Ten derde een andere CDI ( Dit staat nog in de kinderschoenen en is alleen nog maar beschikbaar voor de Brute Force)
Ten vierde een Inox uitlaat maar wel met originele demper.
En met al deze aan passingen is met topsnelheid dus wel met 6 km/u gestegen , dus waardeloos.
Dat weet ik maar ik had gekozen voor koppel en kracht en dat is me dus wel gelukt. Heb nu ongeveer tegen de 80 pk op de wielen.

Om een Griz harder te laten gaan kun je dus weinig aan veranderen, alleen een paar grotere banden.
Maar hij zal op deze manier wel heeeeeeeeeeeel vlug verslijten.
Een griz is gemaakt om te werken niet om mee te vliegen.
Koop dan liever een ander soort quad.
En anders berust erin dat hij maar zo hard gaat.
En trouwens bij hoge snelheden zal de motor konstant in het rode gebied van de toeren staan en de vario vind dat ook niet zo lekker.
Heb je Moose power module al geprobeerd ? Beste wat je kan doen ! Haalt aantal beperkingen weg, is gewoon plug and play en kan weer verwijderd worden, niet goed geld terug ! Enkel voor Kawa, niet voor Grizzly
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Brechty
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 126
Lid geworden op: za 01 mei, 2004 12:33

Bericht door Brechty »

80 pk met een brute op het achterwiel :lol: .... mag dan nog met een andere cdi , dyno en uitlaat zijn .... maar da is toch iets te hoog gegrepen hoor wild :lol: .Zal eerder 65-70 zijn denk ik.
Srr als ek verkeerd ben uiteraard ma als zo is kunde gij met uw 80 pk zelf ne yfz, shee , enz.. kloppen.
Es testen é :wink:
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

@NoLimit die zit er bij hem al op :wink: stond in het Activ QuadMagazine
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Brechty schreef:80 pk met een brute op het achterwiel :lol: .... mag dan nog met een andere cdi , dyno en uitlaat zijn .... maar da is toch iets te hoog gegrepen hoor wild :lol: .Zal eerder 65-70 zijn denk ik.
Srr als ek verkeerd ben uiteraard ma als zo is kunde gij met uw 80 pk zelf ne yfz, shee , enz.. kloppen.
Es testen é :wink:
als jeroen zegt 80 zal da wel zo zijn :lol: en die 80PK gebruikt hij niet voor snelheid, het gaat hem om de power in het veld/spoor/drab :wink:
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Brechty
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 126
Lid geworden op: za 01 mei, 2004 12:33

Bericht door Brechty »

K dan srr vr tmisverstand :lol: ... kvind da echt ng zot veel ze 80
Plaats reactie