cdi yfz 450 2006

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

cdi yfz 450 2006

Bericht door blach/white »

Heeft iemand al ervaring met een andere cdi op model 2006.
Ik zou er graag een willen.
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

tsja ik zit nog te wachten op een test cdi van jumping jet, maar ik hoor er niks meer van :roll:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Vortexje kopen? :wink:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

keesie schreef:tsja ik zit nog te wachten op een test cdi van jumping jet, maar ik hoor er niks meer van :roll:
nikolas heeft er nog steeds enkele liggen maar ik heb er niets meer van gehoord
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

laat maar gaan haal wel een dynatekkie 8)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ook leuk zo'n Dynatek, wel jammer dat ze niet met een stuurschakelaar komen zoals de Vortex. Zo kan je er een andere map in gooien bij de start, of je daar veel van gaat merken weet ik niet (zal niet).
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

Bericht door blach/white »

en wat gaat zo'n vortex kosten.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Een Vortex kost in Nederland 495 euro, een Dynatek iets minder, maar ik weet niet precies hoeveel.
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

Bericht door blach/white »

en wat is de eventuele levertijd
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

Bericht door blach/white »

zal het veel nut hebben een andere cdi op yfz bedoel ten opzichte van vermogens winst ( koppel en pk )
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het zou een van de beste mods moeten zijn. Ik heb er een verkocht, maar bij hem is ie geinstalleerd tegelijk met alle andere dingen, dus het is helaas niet te zeggen wat het gedaan heeft.
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

Bericht door blach/white »

Ik weet dat het inderdaad vermogens winst heeft op yfz 2005 maar is dat ook op yfz van 2006 ? Dat wil ik graag weten.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Ik heb altijd begrepen dat een cdi een hoger toerental toelaat. Heb je dus mods zitten die je quad meer vermogen geven, waarbij je hoger in toeren gaat dan zorgt die cdi dat je in hogere toeren KAN gaan. Een originele cdi limiteerd het toerental dus strakker dan een aftermarket cdi.

Dus een aftermarket cdi zelf zal niet meer opbregen. Het laat meer vermogen toe.
Het is een toerentalbegrenzer (die een hogere grens heeft (chip) dan een originele cdi).

Ik zie niet in waarom die geen nut zou hebben bij een model 2006 en wel bij een model 2005. Het is helemaal niet afhankelijk van model, enkel van mods.

Correct me if I'm wrong! :oops:
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

niet per def. meer toeren, dat kan.
curve is belangrijker, max koppel wordt al veeeeel eerder bereikt

meeste hebben verschillende maps,
een met stock curve maar meer rpms
een andere vroeger curve stock rpms
een andere latere curve meer rpms
etc. etc.



YFZ450 vanaf 2006 is 450 cc, tot 2006 439.

carb is anders :?: , onsteking zal daardoor waarschijnlijk iets verschillen, maar ben niet 100% zeker :oops:
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 30 mei, 2005 16:05

Bericht door blach/white »

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Dus als je een andere uitlaat lijn hebt ( wrp ).
En een twin-air kit en dyno-jet ( lucht filter deksel eraf )
Zou je dus met een aftermarkt cdi, meer vermogen krijgen omdat deze cdi het meer vermogen door deze mods toelaat.
Plaats reactie