quadtuning.nl

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Goede oplossing :) Een ledje trekt inderdaad maar zo'n 15 mA per stuk (zitten er wel een paar in), een lampje al zo'n 300 mA of meer. Ik zal hem onthouden, bedankt voor de tip!
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door blach/white »

En die weerstandjes kosten maar 0.50,- euro cent.
Willems David

Bericht door Willems David »

Heb hier een hele kleerkast vol met Division4 shirts en DVD's van Huevos en Carpe Diem ! Wat zouden we doen zonder de Ralph? Grtz :tongduim:
100% betrouwbaar ! :rock:
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

blach/white schreef:Inderdaad je hebt voor ledjes een andere knipperautomaat nodig.
( een electronische automaat )
Maar ik heb het opgelost door er een weerstand tussen te zetten.
De gewone lampjes vragen meer stroom, de ledjes minder, dus de gewone automaat denkt dat het lampje stuk is en laat hem constant branden, door er een weerstand tussen te zetten werkt het perfect
Mss off-topic maar eigenlijk ontstaat het knippereffect van een richtingsaanwijzerrelais door een bimetaaltje dat bij een welbepaalde stroomafname opwarmt (veroorzaakt door branden van lamp/en)
en daardoor gaat overslaan (=uitdoven lampen). Door het uitdoven vd lampen gaat het bimetaal afkoelen en weer overslaan in originele stand (lamp/en gaan terug branden).

Bij het aansluiten van LED's is er door hun gering verbruik géén stroomafname genoeg, waardoor het bimetaal niet gaat overslaan en dus blijven de LED's gewoon branden.

Ik dacht dat er ook Knipperleds bestonden, wel reeds enkel gezien in 5mm formaat. Zit wel een weerstandje bij. Is ook een optie & behoeft géén knipperrelais of z'n electronische vervanging meer... .
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Er zijn inderdaad ook knipperleds, maar dan krijg je weer het probleem dat de een ze op zo'n knipperrelais willen aansluiten en de ander juist knipperleds wil. Ik weet ook niet of de knipperfrequentie van knipperleds wel geschikt is.
Laatst gewijzigd door Ralph op ma 20 mar, 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

Ralph schreef:Er zijn inderdaad ook knipperleds, maar dan krijg je weer het probleem dat de een ze op zo'n knipperding willen aansluiten en de ander juist knipperleds wil. Ik weet ook niet of de knipperfrequentie van knipperleds wel geschikt is.
:idea: Daar zeg je weer zoiets! Die dingen knipperen wel op tamelijk hoge frequentie in vergelijking
met een modale richtingsaanwijzer. Standaard relais met ledjes + voorschakelweerstand is wellicht
de betere oplossing.
blach/white
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door blach/white »

Ik heb het met een gewone knipper automaat gedaan en die weerstandjes en ik moet zeggen het werkt perfect.
Dus waarom een dure electronische automaat kopen, als het met de gewone ook werkt. ( met weerstandjes )

Toegevoegd na 4 minuten:

Ralph is een zeer betrouwbare gast.
Ik heb weer wat besteld ( nummer-stickers ) ik hoop dat ze mooi worden.
Natuursteenbedrijf Schaapsmeerders
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Om maar weer ff trug te gaan naar het topic onderwerp: de site van Quadtuning.nl ziet er in ieder geval erg verzorgt en overzichtelijk uit! Ik heb ook reeds mn bestelling geplaatst, maandag de betaling de deur uit gedaan, en nu maar hopen dat alle onderdeeltjes vlot hier zijn... :crossercool:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Wat had je besteld?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ah ik zie het al, de Warrior spullen. Moet ik maandag opnieuw bestellen, was niet doorgekomen bij de leverancier :muur:
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Niet doorgekomen? Hmm das jammer. Maar goed, niks aan te doen. Wanneer verwacht je ongeveer dat ik de spullen kan hebben?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Jarcos schreef:Niet doorgekomen? Hmm das jammer. Maar goed, niks aan te doen. Wanneer verwacht je ongeveer dat ik de spullen kan hebben?
PM graag... :idea:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Hmmm het leek mij juist ook interessant voor iedereen om een beetje een indruk van de levertijd te krijgen...dat is toch ook een normaal facet van Quadtuning.nl? Maar goed, ik zie de spullen wel tegemoet. :duimhoog:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Vandaag besteld, de bestelling bleek nog in het winkelwagentje te staan. De vorige keer was het een groot gekloot, server was iedere keer onbereikbaar, foutmeldingen, enz... was dus blijkbaar misgegaan. Maar nu ging alles goed, ik verwacht het vandaag te hebben.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Jarcos schreef:Hmmm het leek mij juist ook interessant voor iedereen om een beetje een indruk van de levertijd te krijgen...dat is toch ook een normaal facet van Quadtuning.nl? Maar goed, ik zie de spullen wel tegemoet. :duimhoog:
Ja, maar het moet geen slowchat worden ;)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie