quadtuning.nl
-
- Quadfanaat
Mss off-topic maar eigenlijk ontstaat het knippereffect van een richtingsaanwijzerrelais door een bimetaaltje dat bij een welbepaalde stroomafname opwarmt (veroorzaakt door branden van lamp/en)blach/white schreef:Inderdaad je hebt voor ledjes een andere knipperautomaat nodig.
( een electronische automaat )
Maar ik heb het opgelost door er een weerstand tussen te zetten.
De gewone lampjes vragen meer stroom, de ledjes minder, dus de gewone automaat denkt dat het lampje stuk is en laat hem constant branden, door er een weerstand tussen te zetten werkt het perfect
en daardoor gaat overslaan (=uitdoven lampen). Door het uitdoven vd lampen gaat het bimetaal afkoelen en weer overslaan in originele stand (lamp/en gaan terug branden).
Bij het aansluiten van LED's is er door hun gering verbruik géén stroomafname genoeg, waardoor het bimetaal niet gaat overslaan en dus blijven de LED's gewoon branden.
Ik dacht dat er ook Knipperleds bestonden, wel reeds enkel gezien in 5mm formaat. Zit wel een weerstandje bij. Is ook een optie & behoeft géén knipperrelais of z'n electronische vervanging meer... .
Er zijn inderdaad ook knipperleds, maar dan krijg je weer het probleem dat de een ze op zo'n knipperrelais willen aansluiten en de ander juist knipperleds wil. Ik weet ook niet of de knipperfrequentie van knipperleds wel geschikt is.
Laatst gewijzigd door Ralph op ma 20 mar, 2006 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar zeg je weer zoiets! Die dingen knipperen wel op tamelijk hoge frequentie in vergelijkingRalph schreef:Er zijn inderdaad ook knipperleds, maar dan krijg je weer het probleem dat de een ze op zo'n knipperding willen aansluiten en de ander juist knipperleds wil. Ik weet ook niet of de knipperfrequentie van knipperleds wel geschikt is.
met een modale richtingsaanwijzer. Standaard relais met ledjes + voorschakelweerstand is wellicht
de betere oplossing.
-
- Quadfanaat
Ik heb het met een gewone knipper automaat gedaan en die weerstandjes en ik moet zeggen het werkt perfect.
Dus waarom een dure electronische automaat kopen, als het met de gewone ook werkt. ( met weerstandjes )
Toegevoegd na 4 minuten:
Ralph is een zeer betrouwbare gast.
Ik heb weer wat besteld ( nummer-stickers ) ik hoop dat ze mooi worden.
Dus waarom een dure electronische automaat kopen, als het met de gewone ook werkt. ( met weerstandjes )
Toegevoegd na 4 minuten:
Ralph is een zeer betrouwbare gast.
Ik heb weer wat besteld ( nummer-stickers ) ik hoop dat ze mooi worden.
Natuursteenbedrijf Schaapsmeerders
Ja, maar het moet geen slowchat wordenJarcos schreef:Hmmm het leek mij juist ook interessant voor iedereen om een beetje een indruk van de levertijd te krijgen...dat is toch ook een normaal facet van Quadtuning.nl? Maar goed, ik zie de spullen wel tegemoet.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"