PGO buggy project - power op 4 wielen - cbr 600f
-
- Toeschouwer
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 07:41
- Locatie: westerlo
- Contacteer:
PGO buggy project - power op 4 wielen - cbr 600f
Beste crossers,
Mijn naam is Daniél en ben al enige tijd in het bezit van een PGO buggy, voorheen heb ik een quad gehad, yamaha warrior, maar met tweeling zoontjes van 5j was het uitrijden met d equad wat moeilijk geworden
Nu is het rijden met de buggy zalig en the kids kunnen beide ingeriemd perfect naast me toch vond ik de 150cc motor wat slapjes om er de bergen mee te aanschouwen en vooral op wat langere afstanden werd je gewaar dat de 150cc motor kracht te kort kwam, en smeekte bij regelmaat om uit te rusten
Dus winterprojectje begonnen en dan maar een krachtbron van Honda in geplaatst, cbr 600f met 105 pk alles zit nu prima in elkaar en gisteren heb ik d eerste proefrit gemaakt
Er dient me nog enkel de elektrische schakeling te monteren en we kunnen stevige trips aan, en de bergen zullen geen limieten meer kennen
ik heb een foto site met de volledige ombouw kijk maar www.daniel-heylen.magix.net
tot later want ik heb nog verschillende vragen, ik vermoed dat de techniek tussen buggy's en quads niet ver uit elkaar ligt?
Mijn naam is Daniél en ben al enige tijd in het bezit van een PGO buggy, voorheen heb ik een quad gehad, yamaha warrior, maar met tweeling zoontjes van 5j was het uitrijden met d equad wat moeilijk geworden
Nu is het rijden met de buggy zalig en the kids kunnen beide ingeriemd perfect naast me toch vond ik de 150cc motor wat slapjes om er de bergen mee te aanschouwen en vooral op wat langere afstanden werd je gewaar dat de 150cc motor kracht te kort kwam, en smeekte bij regelmaat om uit te rusten
Dus winterprojectje begonnen en dan maar een krachtbron van Honda in geplaatst, cbr 600f met 105 pk alles zit nu prima in elkaar en gisteren heb ik d eerste proefrit gemaakt
Er dient me nog enkel de elektrische schakeling te monteren en we kunnen stevige trips aan, en de bergen zullen geen limieten meer kennen
ik heb een foto site met de volledige ombouw kijk maar www.daniel-heylen.magix.net
tot later want ik heb nog verschillende vragen, ik vermoed dat de techniek tussen buggy's en quads niet ver uit elkaar ligt?
later is al lang begonnen!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05
-
- Quadracer
- Berichten: 1469
- Lid geworden op: vr 27 mei, 2005 16:42
- Locatie: holland
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
zeer schone bak ze
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quadfanaat
- Berichten: 52
- Lid geworden op: di 21 mar, 2006 20:33
dammz
cbr 600f motor dammz da spel ga wa wheeely's doen, vet projectje trouwens.
Stunting is my life, mud is the place that I drive & my drinking team has a racing problem!
-
- Quadrunner
- Berichten: 528
- Lid geworden op: ma 19 sep, 2005 08:19
- Locatie: Gent
da lijkt er al wa meer op! ne 600 cc
naar het schijnt (ne maat vertelde mij dat) rijdt er in of omgeving kortrijk ne raptor 660 met een R1 blok van 150 pk
da ding slijt banden, en uitbreken ongelofelijk, maar moet ongelofelijk moeilijk zijn om da ding deftig te kunnen besturen... natuurlijk wel de max hé
heb gisteren met een aprilia rsv 1000 tuono gereden, moest mijne raptor 700 het begeven, vliegt diene moteur eronder, want da geluid dat die 2 cilinder produceert... nie normaal
veel plezier met de buggy en hou het veilig met de tweeling naast u
Toegevoegd na 2 minuten:
goeie vraag.. is het frame en de remschijven aangepast???
kan mij voorstellen dat hij van voldoende remkracht moet beschikken als je aan pak weg 200 komt afgevlogen met de 2ling
naar het schijnt (ne maat vertelde mij dat) rijdt er in of omgeving kortrijk ne raptor 660 met een R1 blok van 150 pk
da ding slijt banden, en uitbreken ongelofelijk, maar moet ongelofelijk moeilijk zijn om da ding deftig te kunnen besturen... natuurlijk wel de max hé
heb gisteren met een aprilia rsv 1000 tuono gereden, moest mijne raptor 700 het begeven, vliegt diene moteur eronder, want da geluid dat die 2 cilinder produceert... nie normaal
veel plezier met de buggy en hou het veilig met de tweeling naast u
Toegevoegd na 2 minuten:
goeie vraag.. is het frame en de remschijven aangepast???
kan mij voorstellen dat hij van voldoende remkracht moet beschikken als je aan pak weg 200 komt afgevlogen met de 2ling
RAPTOR 700 R
-
- Quad Expert
- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Re: PGO buggy project - power op 4 wielen - cbr 600f
Denk niet dat hij van plan is er 200 mee te gaan halen, lees nog eens goedhabit schreef:toch vond ik de 150cc motor wat slapjes om er de bergen mee te aanschouwen en vooral op wat langere afstanden werd je gewaar dat de 150cc motor kracht te kort kwam, en smeekte bij regelmaat om uit te rusten
Dus winterprojectje begonnen ...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 22
- Lid geworden op: zo 02 apr, 2006 07:41
- Locatie: westerlo
- Contacteer:
Jo makkers,
wel zo, al een hoop vragen door jullie je moet weten dat ik in mijn jonge jaren een 4tal jaar als homologatiepiloot heb gewerkt bij de invoerder SUZUKI te Kontich en al heel wat kracht onder m'n kont heb versleten, remtesten, geluidstesten, acceleraties enz. dus, ik ben aan dit project niet zomaar begonnen als leek het frame is en volwaardig staal gemaakt en totaal verstevigd! verder zijn er stalen remleidingen aangelegd daar de buggy origineel al goed remde. ook is het niet de bedoeling om boven de 120 km te rijden dit is een limiet die ik me heb voorgenomen maar je weet nooit, het goede moment en een zotte bui maakt dit wel eens anders hé, maar zeker dan zonder m'n kids.
zo laat de verdere vragen maar komen
daniél
wel zo, al een hoop vragen door jullie je moet weten dat ik in mijn jonge jaren een 4tal jaar als homologatiepiloot heb gewerkt bij de invoerder SUZUKI te Kontich en al heel wat kracht onder m'n kont heb versleten, remtesten, geluidstesten, acceleraties enz. dus, ik ben aan dit project niet zomaar begonnen als leek het frame is en volwaardig staal gemaakt en totaal verstevigd! verder zijn er stalen remleidingen aangelegd daar de buggy origineel al goed remde. ook is het niet de bedoeling om boven de 120 km te rijden dit is een limiet die ik me heb voorgenomen maar je weet nooit, het goede moment en een zotte bui maakt dit wel eens anders hé, maar zeker dan zonder m'n kids.
zo laat de verdere vragen maar komen
daniél
later is al lang begonnen!