achterrem "pakt" niet goed meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

achterrem "pakt" niet goed meer

Bericht door xxx »

Ik heb 3 weken geleden nieuwe remblokjes geplaatst,origineel van Yamaha. Prima achterrem tot ...vandaag.Omdat ik een nieuwe kogellager(rollement) moest steken op de achteras had ik de remklauw er moeten afnemen.Achteraf alles terug geplaatst.Nu kan men de hendel volledig inknijpen en toch heb ik bijna geen rem.Remklauw ,blokjes,terug uit elkaar gehaald,maar er was niets abnormaal aan te zien.Remcilinder werkt perfect in en uit.Remleiding ontlucht voor alle zekerheid maar geen enkele beterschap.Er komt gewoon niet de gewenste drukkracht van of op de remcilinder.Ik vind het raar dat ik altijd prima rem gehad heb en nu zonder eigenlijk aan de rem gewerkt te hebben is er plots bijna geen meer.Weet er iemand raad hiermee?Thanks
tuumke
Quadrider
Quadrider

Bericht door tuumke »

Welk type is het?
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

aangezien hij ontlucht zegt is het een hydraulische. Al eens enkele keren goed doorgepompt? En anders eens compleet nieuwe olie opdoen en ontluchten en zien dat je reservoir niet leeg geraakt tijdens het ontluchten anders mag je herbeginnen. Zal wel een luchtprobleempje zijn.
tuumke
Quadrider
Quadrider

Re: achterrem "pakt" niet goed meer

Bericht door tuumke »

Robby schreef:aangezien hij ontlucht zegt is het een hydraulische.
Ik bedoel welk type yamaha, omdat hij zei:
*** schreef:Nu kan men de hendel volledig inknijpen en toch heb ik bijna geen rem.
dan moet het een 4x4 of zoiets zijn omdat hij geen voetrem heeft?
Misschien verliest hij ergens druk, controleer je koppelingen en leidingen eens...
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

ja inderdaad niet opgelet,kan ook zijn dat nu door het warmere weer zijn leidingen zacht geworden zijn en zen rem aanvoelt als een spons. Als je stalen remleidingen steekt is dat dan over. Maar volgens mij zal het toch met lucht te maken hebben.
greetz
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

had ook eens dit probleem was binnenin de remleiding,na een een stalen remleiding te hebben gelegd was het probleem opgelost bij mij.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

je remschijf al is ontvet? kan zijn dat ze gewoon vettig staat ook. Omdat het na montage is van lagers is dit ook een mogelijkheid.
greetz
xxx
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door xxx »

Ok,bedankt allemaal voor jullie reactie.Sorry dat ik het type quad niet vermeld had,het is een Kodiak.Ik ga de hele boel nog eens nakijken op eventuele lekken,ontluchten en ontvetten.
Plaats reactie