probleem yfz 2004
-
doubletracing
- Quadracer

probleem yfz 2004
een maat van mij heeft een probleem met zijn quad yfz 450.de pastille die vooraan op het blok zit boven de uitlaat en aan de zijkant met een vijsje vastzit is eruit en nu kwam al rijdend alle olie eruit.volgens mij heeft het blok lucht gezogen langs die opening,want het reservoir zit vol olie en in het blok bijna niets meer,op de olie was er ook schuimvormig wit kleur.watercirculatie is in orde en hoeveelheid water ook.
heeft er al iemand gelijkaardig voorval gehad met die pastille?
heeft er al iemand gelijkaardig voorval gehad met die pastille?
-
No Limit W-tec
- Quad GOD

- Contacteer:
Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.
Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.
Reden is te veel olie opgedaan bij verversen en te lang vol gas gereden.
Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.
teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat
kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren
in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.
in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.
succes
daar lijktr het wel op langecraptor schreef:zeg keesie heb ik hier met een vakman te maken

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK
http://www.swracing.nl
Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets
Kijk ook eens bij
www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Ben je een eigen zaak begonnen in quads?keesie schreef:No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.
teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat, topend wordt door de pomp gesmeerd en niet door spatsmering, dus er kan bovenin nooit teveel zijn, en je olie reservoir zou super vol zitten (drysump, weet je wel
)
kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren(ff naar de yfz dokter brengen
![]()
)
in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.
in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.
succes
of is het allemaal beunwerk