probleem yfz 2004

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
doubletracing
Quadracer
Quadracer

probleem yfz 2004

Bericht door doubletracing »

een maat van mij heeft een probleem met zijn quad yfz 450.de pastille die vooraan op het blok zit boven de uitlaat en aan de zijkant met een vijsje vastzit is eruit en nu kwam al rijdend alle olie eruit.volgens mij heeft het blok lucht gezogen langs die opening,want het reservoir zit vol olie en in het blok bijna niets meer,op de olie was er ook schuimvormig wit kleur.watercirculatie is in orde en hoeveelheid water ook.

heeft er al iemand gelijkaardig voorval gehad met die pastille?
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.

Reden is te veel olie opgedaan bij verversen en te lang vol gas gereden.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

'k Heb deze ook, vanaf ik ervan af wist, meteen vervangen door een alu modquad decompressieplug.
Als ik mij niet vergis is dit en de zwakke batterij de enige min-punten aan het 2004 model.
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

Is typisch op 2004 modellen. Vervangen door alu exemplaar van modquad. Heb er eentje liggen, mag je omkomen of stuur ik op.

teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat :mrgreen: , topend wordt door de pomp gesmeerd en niet door spatsmering, dus er kan bovenin nooit teveel zijn, en je olie reservoir zou super vol zitten (drysump, weet je wel :wink: )

kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren :wink: (ff naar de yfz dokter brengen :wink: :mrgreen: )

in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.

in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.

succes
LIMP46
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door LIMP46 »

(ff naar de yfz dokter brengen

:knikduim: :knikduim: :knikduim:

voor het JUISTE recept :buig:
craptor
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door craptor »

zeg keesie heb ik hier met een vakman te maken :wink:
steve
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door steve »

craptor schreef:zeg keesie heb ik hier met een vakman te maken :wink:
daar lijktr het wel op lange :mrgreen:
Afbeelding

Voor De mooiste en coolste stickersets CHECK

http://www.swracing.nl

Ook hier op het forum info bij onderstaande
Advertenties en Aanbiedingen (ENKEL VOOR SPONSORS) en dan stickersets

Kijk ook eens bij

www.tsmotors.nl
www.twiklerquadracing.nl
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

keesie schreef:
No Limit YFZ schreef:Is decompression plug die eruit gevlogen is. Als hij op tijd gestopt is, is er geen schade.

teveel olie, hmmmmmm, vermoed van niet, tenzij er 4 of 5 liter inzat :mrgreen: , topend wordt door de pomp gesmeerd en niet door spatsmering, dus er kan bovenin nooit teveel zijn, en je olie reservoir zou super vol zitten (drysump, weet je wel :wink: )

kan door verstopte carterontluchting zijn, kontroleer de slang naar zwarte doos bij koelwater reservoir, of
door iets te arme afstelling waardoor de motor TE warm werd, carb afstelling controleren :wink: (ff naar de yfz dokter brengen :wink: :mrgreen: )

in ieder geval, motor is er NIET beter van geworden, maar het kan allemaal reuze meevallen.

in ieder geval topend controleren, nokkensasjes eruit, klep buckets (stoters) eruit, veren en klepstelen bekijken, om te zien of er geen zand/rommel inzit, anders weer opbouwen, olie verversen en proberen.

succes
Ben je een eigen zaak begonnen in quads? :?

of is het allemaal beunwerk :mrgreen:
Plaats reactie