welke moter olie op raptor 660

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
tim 01
Quadrider
Quadrider

welke moter olie op raptor 660

Bericht door tim 01 »

welke olie neem ik best voor een raptor 660
10-40 of 15-50 :) :) :)
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hangt vooral af van de omgevingstemperaturen waarin je je quad gebruikt.
Maar 10w40 is een goede allrounder vind ik. Die gebruik ik zelf ook in m'n raptor en vroeg en de warrior, en nog geen problemen mee gehad.
klf300
Quadrider
Quadrider

Bericht door klf300 »

Als ik me niet vergis kan je het beste die 10w40 het beste gebruiken i.v.m de temp. zoals JohnBeton al zei.

Die 15w50 is er als ik me nie vergis juist voor als je met lager temp. rijd, zoals onder het vriespunt enzo.( kouder dus)

En ik gebruik zelf ook 10w40

Gr
----->kawasaki klf 300 B<-----

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41

----- MH RYZ Enduro------

Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

het getal voor de W is temperatuur onder 0 waarbij de olie nog goed funtioneerd en het getal achter de W is de temperatuur boven 0 waarbij de olie nog goed functioneerd maar aangezien de temperaturen hier nooit onder de -10 en boven de 40 gaat is het met 10w40 heel goed te doen
CustomCoatingsHelvoirt
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

klf300 schreef:Als ik me niet vergis kan je het beste die 10w40 het beste gebruiken i.v.m de temp. zoals JohnBeton al zei.

Die 15w50 is er als ik me nie vergis juist voor als je met lager temp. rijd, zoals onder het vriespunt enzo.( kouder dus)

En ik gebruik zelf ook 10w40

Gr
JAAAAAA, je vergist je...het is precies andersom, hoe hoger het getal, hoe hoger de visco, hoe dikker de olie, en in de winter of in koude omstandigheden wil je DUNNERE olie :idea: sorry hoor. :oops:
tim 01
Quadrider
Quadrider

Bericht door tim 01 »

heb eens wat rond gebeld en ze zeggen alle maal het zelfde 15-50 dus heb ik maar een bus gekocht 15w50 synthetic
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Eerste getal, viscositeit van je olie bij lage temperatuur. (0 = lage viscositeit, 20 = hoge viscositeit)
Tweede getal, viscositeit van je olie bij hoge temperatuur. (30 = lage viscositeit, 50 = hoge viscositeit)

Synthetische olie:
  • Een synthetische motor-olie kan door de sterke smeerfilm dunner zijn, waardoor er minder weerstand in de motor optreedt en daardoor wordt het brandstofverbruik gunstig beïnvloed.
  • Doordat een synthetische motorolie door de sterke smeerfilm dunner kan zijn, zal de olie bij de koude start sneller toevloeien naar de te smeren onderdelen, waardoor de motorslijtage sterk vermindert.
  • Ook zal er hierdoor minder lawaai zijn in een motor met hydraulisch bediende kleppen -doordat synthetische olie minder makkelijk verdampt bij de hoge temperaturen - in de motor zal het olie-verbruik verminderen.
  • Synthetische olie is thermisch stabieler . Dit betekent dat de olie langer en beter tegen zware belasting is opgewassen . Synthetische olie is bijgevolg uitstekend geschikt voor extremere belastingscondities.
Half-synthetische olie:

Dit type motorolie combineert een groot deel van de voordelen van een synthetische motorolie tegen een aantrekkelijke prijs.
tim 01
Quadrider
Quadrider

Bericht door tim 01 »

ok bedankt mannen voor de uitleg :duimhoog:
nerfbars
veerhoezen
van hasselt lijn

www.ep-fun.be
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Voor quad zou ik geen synthetische olie nemen maar wel half.

En 10w 40 is de meest geschikte voor onze omgevings temperatuur.

Kijk anders eens in de handleiding en via de zoek functie op het forum.

Zijn al veel discuties overgeweest.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
werner
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door werner »

ik gebruik olie van merk elf op aanraden van dealer,is motor 4 hp 10 w 40synthetic fortified met anti clutch slipage,laatste is wel belangrik voor een lange levensduur van de koppeling
Plaats reactie