10-40 of 15-50
welke moter olie op raptor 660
welke moter olie op raptor 660
welke olie neem ik best voor een raptor 660
10-40 of 15-50

10-40 of 15-50
Als ik me niet vergis kan je het beste die 10w40 het beste gebruiken i.v.m de temp. zoals JohnBeton al zei.
Die 15w50 is er als ik me nie vergis juist voor als je met lager temp. rijd, zoals onder het vriespunt enzo.( kouder dus)
En ik gebruik zelf ook 10w40
Gr
Die 15w50 is er als ik me nie vergis juist voor als je met lager temp. rijd, zoals onder het vriespunt enzo.( kouder dus)
Gr
----->kawasaki klf 300 B<-----
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... cle&CID=41
----- MH RYZ Enduro------
Bidalot HMR/2 Doppler Krukas Dellorto 17,5MM
-
epix no-fear
- Quad Expert

het getal voor de W is temperatuur onder 0 waarbij de olie nog goed funtioneerd en het getal achter de W is de temperatuur boven 0 waarbij de olie nog goed functioneerd maar aangezien de temperaturen hier nooit onder de -10 en boven de 40 gaat is het met 10w40 heel goed te doen
CustomCoatingsHelvoirt
JAAAAAA, je vergist je...het is precies andersom, hoe hoger het getal, hoe hoger de visco, hoe dikker de olie, en in de winter of in koude omstandigheden wil je DUNNERE olieklf300 schreef:Als ik me niet vergis kan je het beste die 10w40 het beste gebruiken i.v.m de temp. zoals JohnBeton al zei.
Gr
Eerste getal, viscositeit van je olie bij lage temperatuur. (0 = lage viscositeit, 20 = hoge viscositeit)
Tweede getal, viscositeit van je olie bij hoge temperatuur. (30 = lage viscositeit, 50 = hoge viscositeit)
Synthetische olie:
Dit type motorolie combineert een groot deel van de voordelen van een synthetische motorolie tegen een aantrekkelijke prijs.
Tweede getal, viscositeit van je olie bij hoge temperatuur. (30 = lage viscositeit, 50 = hoge viscositeit)
Synthetische olie:
- Een synthetische motor-olie kan door de sterke smeerfilm dunner zijn, waardoor er minder weerstand in de motor optreedt en daardoor wordt het brandstofverbruik gunstig beïnvloed.
- Doordat een synthetische motorolie door de sterke smeerfilm dunner kan zijn, zal de olie bij de koude start sneller toevloeien naar de te smeren onderdelen, waardoor de motorslijtage sterk vermindert.
- Ook zal er hierdoor minder lawaai zijn in een motor met hydraulisch bediende kleppen -doordat synthetische olie minder makkelijk verdampt bij de hoge temperaturen - in de motor zal het olie-verbruik verminderen.
- Synthetische olie is thermisch stabieler . Dit betekent dat de olie langer en beter tegen zware belasting is opgewassen . Synthetische olie is bijgevolg uitstekend geschikt voor extremere belastingscondities.
Dit type motorolie combineert een groot deel van de voordelen van een synthetische motorolie tegen een aantrekkelijke prijs.