Sebastien schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen honen en uitboren? Of is dit het zelfde?
mensen noemen het uitboren maar dat is het eigelijk niet want boren is een draaiende beweging.
honen is de goede naam omdat het een op en neer gaande beweging is ook is het zo dat het meer neer komt op slijpen want je haalt iedere keer maar piepklein laagje weg uit je cilinder en boren komt toch echt meer neer op een gat boren waarbij een grote hoeveelheid materiaal word verspaant.
Ralph schreef:Oooh dat ding in de boormachine? Die heb ik inderdaad weleens gezien!
ja, deglazen= nieuwe crosshatch aanbrengen, hoe heet da in NL...? uuh weet ik niet, verandert de maat niet(ja, misschien 1 micron) maar zorgt voor betere smeerfilm.
ik laat hem niet draaien met de boormachine maar kan de cylinder erin opspannen, draaien doe ik met de hand, l+r om.
yamaha tri-z schreef:mja als ik me niet vergis en jij een raptor rijd hebben die een losse cilinderbus inplaats van een vaste nicasil wand zoals bij 2takt vaak van toepassing is
hallo, 't is niet voor de raptor, 't is voor een KX250 2takt.
Boren zou moeten gaan, maar dan moet er zonder pardon een nieuwe nicasil wand in.
@Keesie: heb je een foto van dat deglazing tooltje dat je gebruikt? Ik kan wat lenen van iemand, maar wil zeker zijn dat het het juiste spul is
? als ik hem nu zo opstuur naar powerseal of achteraf als het niet zou lukken, dat maakt toch niets uit.
Ik zie niet in waarom ik het niet zou proberen, ik kan er enkel bij winnen...
JohnBeton schreef:? als ik hem nu zo opstuur naar powerseal of achteraf als het niet zou lukken, dat maakt toch niets uit.
Ik zie niet in waarom ik het niet zou proberen, ik kan er enkel bij winnen...
of naar de klote mee helpen... dan heb je nog meer kosten!
nicasil is geen boter hé, 't niet zo dat je bij honen of deglazing de wand een milimeter dunner maakt.
Gewoon een nieuw groeven patroon is ok, als dat niet lukt of de nicasil barst toch, dan stuur ik hem gewoon toch naar powerseal.
JohnBeton schreef:nicasil is geen boter hé, 't niet zo dat je bij honen of deglazing de wand een milimeter dunner maakt.
Gewoon een nieuw groeven patroon is ok, als dat niet lukt of de nicasil barst toch, dan stuur ik hem gewoon toch naar powerseal.
ben er uiteindelijk niet meer begonnen, de nicasil wand was op sommige plaatsen echt flinter dun.
Te dun naar mijn goesting om een piston op vast te rijden.
Vorige week is hij opgestuurd naar Powerseal, hopelijk krijg ik hem deze week nog binnen