18 jaar = alle quads?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Vincenzo »

Matthieu schreef:op de site van yamaha staat er een pdf-documentje gemaakt door febiac met informatie over quads. daarin staat ook dat er geen enkele quad op de autosnelweg mag
hier de link (pagina 4: waar rijden?)
http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images ... 108519.pdf
is in elk lang verschillend dat hangt af van de wetgeving!
yamaha zegt zelfs dat er geen enkele quad op de openbare weg mag (de stickers op de quad zelf)
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

hey,

Conclusie over de autosnelweg ---> mag NIET in België?.

Hmm, snap het nog altijd niet zo goed. Wat is nu de jongste leeftijd dat je alleen (kan moeilijk met begeleider) op de baan mag rijden?

greets
$t!ng! counter-strike & quads!
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

$t!ng schreef:hey,

Conclusie over de autosnelweg ---> mag NIET in België?.

Hmm, snap het nog altijd niet zo goed. Wat is nu de jongste leeftijd dat je alleen (kan moeilijk met begeleider) op de baan mag rijden?

greets
18 met vast rijbewijs dacht ik
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

kzal het maar is gaan vragen aan rijschool zeker want niemand is er zeker van.
Nieuw geruchtje: volgens een vriend van me (weeral :zzz: ) zullen quads afgeschaft worden in 2006 (of later) in heel België omdat er teveel ongelukken mee gebeuren (1 op de 2). Ook wou een vriend van hem zijn quad verzekeren en deden ze al moeilijk omdat in 2006 (of later) ze van de baan worden geschrapt.
Is dit waar? :shock:
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

Met een quad mag je in België NIET op de autosnelweg.

Voor 16 en 9 maanden met voorlopig autorijbewijs mag je NIET met de quad rijden aangezien er begeleiding moet zijn die in nood kan ingrijpen en dit kan hij moeilijk op een quad doen.

17 en 9 maanden (model 2) ook met begeleiding zelfde als 16 en 9 maanden

17 en 9 maanden ( model3) mag je met een quad rijden aangezien je zonder begeleider rijdt

En antwoord op de laatste vraag.

Heb ik nooit van gehoord dat quads afgeschaft zouden worden en denk persoonlijk dat dit nooit zal gebeuren. En over die ongevallen is wel overdreven hoog 1 op 2.

greetz,
Sébastien
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
kawarider 250
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door kawarider 250 »

ik heb me blijkbaar ook vergist over de wet hiervoor (voor quads op de autosnelwegen) :oops:
Maar even voor de duidelijkheid: quads mogen dus niet op de autosnelweg. Zo stond het toch op
http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art21
>>kawasaki 250 mojave<<
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

THX, sebastian! :knikduim:
1 dingetje begrijp ik niet: model 3, wat houdt dat in?

alleszins bedankt mannen!
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

Bij een autorijvewijs heb je dus 3 modellen

1) 16 en 9 maanden: ... (dit weet je wel zeker)

2) 17 en 9 maanden (model2) je mag theory lessen volgen, indien niet studeer je het op uw eigen.
Je moet 10 u praktijk volgen en daarna moet je gedurende een bepaalde periode (ik dacht 6 maanden) nog met begeleiding rijden => je kan niet met een quad rijden met dit voorlopig rijbewijs aangezien er begeleiding moet zijn

3) 17 en 9 maanden (model 3) Je mag theorie lessen volgen, indien niet studeer je het op uw eigen (zelfde als model 2)
Maar je moet 20 u praktijk volgen en daarna moet je gedurende een bepaalde periode (dacht 3 maanden) alleen rijden => je mag met de quad rijden met dit voorlopig rijbewijs aangezien geen begeleiding nodig is

Model 3 is dan ook de duurste van die 3 modellen

zo ik hoop dat het nu wat duidelijker is :duimhoog:
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

hey,

ben overt laatst het is gaan vragen bij Sanderus en het is idd zoals Sebastian zegt :tongduim:
maar nu zit ik weer met vraag :mrgreen:
Wanneer mag je bij elk model nu zonder begeleider met je voorlopig rijden? Bij het 3de is dat vanaf 18 al en bij het 2de vanaf 18 en 6 maand? En bij het 1ste (dus 16 en 9maand) vanaf wanneer dan?
Je kan ook praktijklessen met je pa doen, zo kost alles veel minder maar dan mag je pas vanaf je 18 en 9maand alleen rijden met je voorlopig?

Ik heb ook gevraagt van quad <-> autosnelweg en het is dus alleen als je quad met buizen over je gaat dus zodat je geen helm nodig hebt en je gordel hebt dan pas mag ie op autosnelweg (dus eigenlijk buggy?).

greeets
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

"aan de bestuurders van driewielers met motor zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg, en van vierwielers met motor zonder passagiersruimte."

Dus als je achteraan je quad nog een plaatsje hebt, mag je er wel mee op de autosnelweg? :?
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

jah daar was ie ook over bezig, als je een quad hebt voor 2 mag het ook ofzoiet (kweet niet of het dan zonder behuizing en gordel mag ze) en ik zei nog dat er altijd genoeg plaats is voor 2 en hij zei dat het echt een quad voor 2 moest zijn.
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Je kan je quad voor 2 personen laten verzekeren, telt dat ook?
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

Alfredo schreef:Je kan je quad voor 2 personen laten verzekeren, telt dat ook?
moet! als je plaats voor 2 hebt, maar je bent niet verzekerd voor 2, dan mag je het vergeten!
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door $t!ng »

denk niet dat elke verzekerde quad voor 2 op de autosnelweg mag als het mag. Maar ik weet het niet, kweet alleen als er behuizing over je heen gaat en je geen helm nodig hebt maar gordel dat ie dan erop mag. Mssn heb je die ook voor 2 :p
Plaats reactie