Z400/KFX400: shims (kleppen regelen)
Ze steken erin!
Ik voel de power wel vrij hard op 2/4 tot volledige gas! lekker verschil, ik zit snel aan m'n begrenzer!
Alles verliep heel goed (ik schrijf wel nog een stappenplan ofzo) maar ik zit nu met een klein getik aan de nokken.
Speling intake: 0.18 en bij exhaust: 0.24 (zoals het moet)
enige oplossing?
Ik voel de power wel vrij hard op 2/4 tot volledige gas! lekker verschil, ik zit snel aan m'n begrenzer!
Alles verliep heel goed (ik schrijf wel nog een stappenplan ofzo) maar ik zit nu met een klein getik aan de nokken.
Speling intake: 0.18 en bij exhaust: 0.24 (zoals het moet)
enige oplossing?
Fijn dat het gelukt is en je er tevreden over bent.
Het is bekend dat de cams wat meer tikken dan standaard, omdat de "lift" groter is.
Als je klepspeling goed is hoef je je geen zorgen te maken.
Heb je overigens de status van je nokkenasketting (distributieketting) nog gecontroleerd m.b.v. de automatische kettingspanner?
Ook je jetting best nog even controleren voor het optimale resultaat.
Het is bekend dat de cams wat meer tikken dan standaard, omdat de "lift" groter is.
Als je klepspeling goed is hoef je je geen zorgen te maken.
Heb je overigens de status van je nokkenasketting (distributieketting) nog gecontroleerd m.b.v. de automatische kettingspanner?
Ook je jetting best nog even controleren voor het optimale resultaat.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Jah zal toch voor binnen een paar maand zijn, nu ff geen zin meer om dat ding terug uit elkaar te halenFré schreef:intake: steek een maatje hoger, tot je ongeveer aan 0,18-0,05 = 0,13 zit. Hoe lager hoe minder geluid. Wel goed controleren.
Na rodage van nokkenassen zou ik de speling ook nog es dubbelchecken.
Ja heb gecontroleerd, en had nog 3 kliks over, niet veel, maar hij houdt het nog wel even!Teunie schreef:Fijn dat het gelukt is en je er tevreden over bent.
Het is bekend dat de cams wat meer tikken dan standaard, omdat de "lift" groter is.
Als je klepspeling goed is hoef je je geen zorgen te maken.
Heb je overigens de status van je nokkenasketting (distributieketting) nog gecontroleerd m.b.v. de automatische kettingspanner?
Ook je jetting best nog even controleren voor het optimale resultaat.
Midden augustus openmaken, distributieketting vervangen en maatje lager onder de nokken!
Iedereen tnx voor het helpen, vooral Teunie!
Ps: voor volgende mod, wat kan goed zijn? (geen CDI)
Greetz,Sam
CDI is perfect als aanvulling op de nokkenassen, aangezien deze meer toeren aan kunnen. (best steek je hierbij ook andere klepveren maar dit heb ik zelf nooit gedaan, kan niet veel kwaad tenzij je constant tegen 10000 toeren rijdt...)
Carb is een mod die altijd veel oplevert bij de KFX/Z400, dus ook altijd een aanrader.
Kwa kosten zijn beide mods ongeveer even duur.
Carb is een mod die altijd veel oplevert bij de KFX/Z400, dus ook altijd een aanrader.
Kwa kosten zijn beide mods ongeveer even duur.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
persoonlijk zou ik voor de carb gaan en niet voor de cdi. Ik zie de cdi nog steeds als de doodsteek van de motor. Mensen die op baan rijden hebben waarschijnlijk meer controle over het toerental dan mensen die op parcour rijden.
Voor mijn part zou het de TM36 en een DRZ-E pakking mogen zijn.
Voor mijn part zou het de TM36 en een DRZ-E pakking mogen zijn.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
Hoezo doodsteek?
De DRZ400-E enduro heeft een toerental dat begrensd is op, volgens mij, 11.000 toeren.
Wel moet vermeld worden dat die wel andere klepveren heeft!
Dus het blok is ervoor gemaakt!
De nokkenassen brengen een hele andere curve met zich mee, die veel langer doorloopt dan de standaard 8900 toeren!
Ik ben het wel met je eens dat de carb procentueel misschien meer pk's toevoegt.
De DRZ400-E enduro heeft een toerental dat begrensd is op, volgens mij, 11.000 toeren.
Wel moet vermeld worden dat die wel andere klepveren heeft!
Dus het blok is ervoor gemaakt!
De nokkenassen brengen een hele andere curve met zich mee, die veel langer doorloopt dan de standaard 8900 toeren!
Ik ben het wel met je eens dat de carb procentueel misschien meer pk's toevoegt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
ik volg Andries hierin. Of je die 11.000 rpm nu haalt of niet, je zal zowieso stukken hogere toerentallen bereiken.
Toerentalverhoging is voor mij persoonlijk niet zo'n elegante oplossing, gezien de betrouwbaarheid/pk volgens mij lager is dan met bvb een carb, uitlaat, ...
Nu is het blijkbaar wel zo dat die CDI ook op lage toeren meer vermogen geeft. Mijn laatste tuningstap zou een CDI zijn, en dan nog liefst met een begrenzer niet veel hoger dan 9500 rpm.
Toerentalverhoging is voor mij persoonlijk niet zo'n elegante oplossing, gezien de betrouwbaarheid/pk volgens mij lager is dan met bvb een carb, uitlaat, ...
Nu is het blijkbaar wel zo dat die CDI ook op lage toeren meer vermogen geeft. Mijn laatste tuningstap zou een CDI zijn, en dan nog liefst met een begrenzer niet veel hoger dan 9500 rpm.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ieder zijn standpunt, maar wanneer je de nokkenassen e.d. erin hebt zitten dan is dit niet prettig rijden met de standaard begrenzer.
Je hangt er steeds in.
CDI erop zetten wil nog niet zeggen dat je de begrenzing op 15000 toeren moet zetten he, maar 8900 is gewoon te weinig wanneer je flink wat mods hebt en zeker de nokkenassen.
De nokkenassen zijn er juist voor om vooral power in mid en high te verbeteren, als je gaat begrenzen op 8900 haal je niet het maximale potentieel eruit.
Of je dat wil of niet dat is een ander verhaal.
Ik had de begrenzer op 10500 staan, kwam er bijna nooit aan, en ik ben er zeker van dat de levensduur van mijn blok er niet korter door geworden is.
Als je als een idioot het gas open houdt tot het niet meer verder kan, dan moet je zeker geen CDI aanschaffen.
Je hangt er steeds in.
CDI erop zetten wil nog niet zeggen dat je de begrenzing op 15000 toeren moet zetten he, maar 8900 is gewoon te weinig wanneer je flink wat mods hebt en zeker de nokkenassen.
De nokkenassen zijn er juist voor om vooral power in mid en high te verbeteren, als je gaat begrenzen op 8900 haal je niet het maximale potentieel eruit.
Of je dat wil of niet dat is een ander verhaal.
Ik had de begrenzer op 10500 staan, kwam er bijna nooit aan, en ik ben er zeker van dat de levensduur van mijn blok er niet korter door geworden is.
Als je als een idioot het gas open houdt tot het niet meer verder kan, dan moet je zeker geen CDI aanschaffen.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
op crossparcour hou je als een idioot het gas open en je komt, ook al wil je niet, tegen die begrenzer.
Als je springt en de neus helt flink naar voor tijdens zijn landing wat doe je normaal, gas volledig open tegen begrenzer zodat hij hem recht trekt.
Soms als je zodanig snel gaat over putten en bulten kom je ook terecht in de begrenzer om dan weer naar bv een 7300 toeren af te zakken. Dit zijn azo wa voorbeelden.
Als je springt en de neus helt flink naar voor tijdens zijn landing wat doe je normaal, gas volledig open tegen begrenzer zodat hij hem recht trekt.
Soms als je zodanig snel gaat over putten en bulten kom je ook terecht in de begrenzer om dan weer naar bv een 7300 toeren af te zakken. Dit zijn azo wa voorbeelden.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u



