Hoi,
Mijn ervaring is de volgende :
Na een dik jaar met een raptor 660 te hebben gereden rij ik nu ongeveer 3 maand met een LTR-450.
Ik gebruik de quad voor volgende zaken : rondritten op veldwegen, afstanden van 10-20km op de baan en om af en toe een cross parcour.
Ik dacht eerst mijn raptor te voorzien van verbrede a-arms, achter as en andere veren. Na wat prijs reken werk kwam het voordeliger uit om mijn quad te verkopen en een LTR te kopen waar standaard alles reeds opstond.
Het verschil tussen de raptor en LTR is zeer groot. De LTR staat standaard al super breed, hierdoor is de wegligging van de LTR gewoon subliem. De standaard veren waarvan men de in- en uitgaande demping kan regelen doen hun werk zeer goed.
Op de raptor had ik YFZ-450 veren vooraan geplaatst maar dit was toch niet helemaal dat.
Mijn Raptor 660 was nogthans ook verbreed met spoorverbreders( maar te pas en te onpas ging hij de 2 zijwielen op)
Nu met de LTR is driften een plezier zowel in het veld als op de baan.
Mijn raptor was voorzien van een dubbele FPe uitlaat met aangepast afstelling. Kwa vermogen mocht ik zeker niet klagen van de raptor maar je moet het ook kunnen benutten.
De LTR zal kwa vermogen in de zelfde lijn liggen maar nu kan ik het tenvolle benutten. De kost om aan dat vermogen geraken lag ook veel lager als bij mijn raptor. 52€ voor een cherry bomb.
Door zijn andere opbouw, lager gewicht, lager zwaarte punt en zijn standaard breedte is de LTR voor mij een veel toffere speelkameraad
Toen ik het verhaal van teunie las (overkop gegaan al driftend) kwamen de zweet druppels weer naar boven van de keren dat ik bijna met de raptor het zelfde voorhad.
Kwa onderhoud valt dit bij de LTR zeer goed mee. regel matig onderhoud zoals bij elke quad. Ik heb regelmatig contact met Amerikaanse LTR rijders, die hebben hun LTR al een paar maanden langer als hier in België. Er is nog geen één die zijn pistons heeft moeten vervangen en er zijn verschillende met meer dan 150 uur op de teller. Daar wordt de LTR gebruikt voor Cross country (veldbanen), woestijn rijden (Hill Climb), MX en Supermotard.
Just my 2 cents