yfz 450 speling balljoints (chappen)

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

yfz 450 speling balljoints (chappen)

Bericht door Flippen »

Hallo,

een tijdje terug heb ik me een 450 gekocht van yamaha, 2de hands met verbrede armen (maessen) en achteras, langere stuurstang enzo...

1) op de balljoints zit er speling, waar kan ik deze voor deze specifieke armen kopen? is de balljoint verschillend tussen de verschillende merken van armen?

2) op de achteras zitten metalen bussen, net achter de velg. deze komen na 1 x rijden ietwat los (lees een beetje speling) de wieln kan ik niet verliezen want die bussen zitten vast met kasteelmoeren, maar zijn er nog gebruikers die dit "probleem" herkennen en-of hebben? en kunnen we hieraan iets doen?

3) het standaard zadel gaat bij intensief gebruik snel kapot, nu dacht ik eraan om dit evt ook te verhogen? hoe gebeurt dit en waar kan ik dit doen of laten doen? of is zo'n quadtech al verhoogd? en is zo'n quadtech z'n geld waard?

4) omdat ik groot (1,95m) ben ben ik dus ook aant kijken voor verlaagde voetsteunen. maar ik denk dat de gewone aftermarkets niet genoeg zullen verlagen (denk maar een 3 cm) dit vind ik vrij weinig. ik heb me nu zelf iets proberen maken, maar het staat nog niet op punt. weet iemand hier raadt mee?

Alle tips en ervaringen zijn welkom :idea: :bier: . ik gebruik de quad trouwens alleen voor parcours, dus intensieve mx! :crosser:

alvast bedankt :buig: :tongduim:

greetz de flippen
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

De balljoints zal Maessen toch wel verkopen? Als hij ook de armen verkoopt.

Bob Wensveen (misschien bekend?) heeft ooit het zadel van zijn quad laten verhogen, je kan aan hem vragen waar dat is gedaan.
# 69 NikkY
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door # 69 NikkY »

je kan ook je stuur nog verhogen dat helpt ook veel en maessen verkoopt die kogels :tongduim:
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

ja vermoedelijk zal maessen die wel verkopen maar ik zoek een dealer ervan in belgie snap je? en bob wensveen ken ik niet.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

kunde ne keer een schone close up fotoke nemen van je balljoints?
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Is de vader van Jim, rijd op een 450, maar misschien heb je ze nog nooit gezien, zou kunnen. Zoek eens naar Limp46 ofzoiets, dat is zijn forumnaam.
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

die kogels kan je in belgie bij quadshop krijgen
die verkoopt ook alle spullen van maessen
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
LIMP46
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door LIMP46 »

Ralph schreef:Is de vader van Jim, rijd op een 450, maar misschien heb je ze nog nooit gezien, zou kunnen. Zoek eens naar Limp46 ofzoiets, dat is zijn forumnaam.
Laatst gewijzigd door LIMP46 op wo 30 aug, 2006 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
yamaha king
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door yamaha king »

de onderste kogels heeft vls niet
de bovenste wel
gesponzord door:eurol,prox racing parts,technoflex,ton maessen quads,straal bedrijf jansen,quadtunning,speed center molenaar
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het gaat om het zadel denk ik, dat is bij VLS gedaan, of snap ik het nu niet?
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

Ralph schreef:Het gaat om het zadel denk ik, dat is bij VLS gedaan, of snap ik het nu niet?
Dat zadel zal wel bij VLS gedaan zijn, en ik neem aan dat zij ook kogels hebben of kunnen bestellen.
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Zit er geen autobeklederij bij je in de buurt? Die doen ook meestal wel buddysitjes verhogen. Gewoon zwart leer erop doen. Alle buddysits gaan slijten, ook mijn jumpingjetzadel moest er aan geloven.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie