Snijden van spatborden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Dat snijden heb ik laatst gezien op quadzilla.com ofzo iets waar dient dat voor?? of ist enkel optisch?
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Komt aerodynamischheid ook ten goede heb ik gehoord...dus iets meer snelheid en downforce?
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Het is optisch en het komt inderdaad de aerodynamica ten goede. Op een standaard Banshee scheelt het geloof ik iets van 4 km/u op de top. Daarnaast kun je ook je wielen heel goed in de gaten houden, waardoor je bijvoorbeeld 'last minute' nog voor een kuil kunt uitwijken.
Ik ben van plan m'n losse spatborden dan in DS650-stijl bij m'n voorwielen te monteren. Dan heb ik niet meer de nadelen van afgesneden spatborden (opspattende modder op je lichaam), maar nog wel een groot deel van de voordelen. En ik krijg dan geen problemen met de wet. Hoeveel ik m'n quad dan ook verbreed, m'n voorwielen vallen dan in ieder geval altijd binnen m'n spatborden.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ik zie af van het plan om de Bansheespatborden in DS-stijl te monteren. Iemand op BansheeHQ zei dat het misschien een vreemd gezicht zou zijn en toen ik net naar m'n quad toeliep kwam ik toch tot de conclusie dat hij gelijk had. De Bansheespatborden zijn daar te groot voor. Ik denk dus dat ik ergens DS-spatborden bestel en die Yamahablauw (of wit) maak. Misschien is een Maier racefender dan wel een idee voor voor (daarbij zijn de spatborden standaard al afgesneden).
Maar misschien zijn de voorspatbordjes ook nog zelf te maken met bijvoorbeeld polyestermatjes. Dan kan je ook zelf de vorm bepalen. Wat denken jullie: zal zo'n polyester spatbord al na de eerste steen barsten of zal het houden?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Buurman heeft DS style spatborden gemaakt...kan wel wat info vragen als je wilt.
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

wat spatborden? andre z'n raptor?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Die matjes houden het wel denk ik das sterk hoor. Maar is het niet een idee om kleine spatbordjes te snijden uit de grote???

Wel handig ja voor die 4km hoeft t niet maar dat je naar je wielen kan kijken kan inderdaad wel eens van pas komen vooral op hoge snelheden ben ik wel eens een boomstronk tegen gekomen of een rotsje dan stuiter je soms gewoon bijna vd quad af
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Teunie schreef:Buurman heeft DS style spatborden gemaakt...kan wel wat info vragen als je wilt.
Als het kan heel graag.
Rik350 schreef:Maar is het niet een idee om kleine spatbordjes te snijden uit de grote???
Als ik gewoon zelf spatborden kan maken uit polyester dan kan ik ook Maier racefenders bestellen en houd ik m'n andere origineel (voor als de wet er toch problemen mee blijkt te hebben). Ik bedenk me net trouwens dat ik ook nog van dat dakbedekkingsrubber heb liggen. :idea: Dat zou ik bij polyester spatborden zo aan de binnenkant kunnen plakken en gewoon mee kunnen spuiten. Dat zal ook wel de meeste klappen absorberen.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Dat buigt inderdaad gewoon soepeltjes mee, maar gaat dat niet een beetje slap hangen?
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Nee, want het rubber plak je gewoon aan de binnenkant. Je hangt het niet op in rubber. Het enigste verschil is dat je dan nog een dempende laag hebt.
Ik heb trouwens een pic van de Maier racefenders:
Afbeelding
becon

spatborden

Bericht door becon »

daan bedoel je van die kleine spatborden op het voor wiel net als bij de cheetha :?:
Ik denk dat het gewoon past op de yamaha want het frame is het zelfde als dat van de blaster
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ja, inderdaad. Net als bij de Cheetah en de DS650. Becon, heb je een Banshee in je winkel staan waarop je kunt kijken of ze zouden kunnen passen?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

andre heeft die ook, als je die bedoelt tenminste...
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
becon

spatborden

Bericht door becon »

Daan de spatborden passen wel op de blaster daar kan de beugel zo op worden geschroeft maar bij de shee moet de beugel worden aangepast
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Bedankt, Becon. Dan denk ik er nog even over. :)
Plaats reactie