Draaigas of duimgas
das ook just!
duimgas heeft een minder groot scharnieroppervlak, waardoor er ook minder stof en dergelijke kan blijven
tussenzitten!
duimgas heeft een minder groot scharnieroppervlak, waardoor er ook minder stof en dergelijke kan blijven
tussenzitten!
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?SlOoT schreef:Ik heb met zowel duim- als draaigas gereden. Ik rij nu alleen maar op crossbanen die vaak erg hobbelig zijn. In het begin was draaigas heel erg wennen, maar na een tijdje ging het beter en nu wil ik niet anders meer. In de bochten hang ik helemaal naast de quad en ik ben dan nog wel in staat om gas te geven Nog een voordeel van draaigas is dat je het handvat met je hele hand vast kan houden, met duimgas kun je het handvat minder goed vast houden.
Maar duimgas beviel mij ook heel erg goed, heb eigenlijk nooit erg last gehad van mijn duim. Je hebt met duimgas wel iets meer controle over het gas, dat moet ik wel eerlijk toegeven.
De reden waarom ik ben over gestapt was vanwege de dubbele gas kabel. Op de crossbaan heb ik al enkele gezien waarbij het gas bleef hangen, en ik kan je verzekeren dat dat echt geen pretje is want je vliegt dan gewoon keihard de bocht uit. Want normaal gesproken laat je op het aller laatste moment het gas los en dan rem je, maar stel je dan eens voor dat je al op dat allerlaatste moment zit waarbij je vol in de ankers moet voor een scherpe bocht en dat gas blijft gewoon helemaal open staan Zoals ik al zei, ik heb het al meerdere malen gezien en ik wil dat dus echt niet hebben.
een duimgas hoort bij een quad.
of je op een scootmobiel een draaigas laat zetten?
YAMAHA BREEZE 125cc
Ik heb mijn Raptor 700r gekregen met draaigas erop maar na 1 rit was ik al vlug
terug overgeschakeld naar duimgas want de draaigas vond ik levensgevaarlijk.
Op mijn 660 heb ik ook hele tijd met draaigas gereden en daarna overgestapt naar duimgas
en vond ik met de duimgas veel beter kon doseren en de quad beter onder controle houden.
Voor mij dus duimgas.
Greetz,
D.
terug overgeschakeld naar duimgas want de draaigas vond ik levensgevaarlijk.
Op mijn 660 heb ik ook hele tijd met draaigas gereden en daarna overgestapt naar duimgas
en vond ik met de duimgas veel beter kon doseren en de quad beter onder controle houden.
Voor mij dus duimgas.
Greetz,
D.
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
je leunt bijvoorbeeld helmaal naar links. dan zit je rechterarm helmaal gesterkt, dan kun je een draaigas toch moeilijk loslaten of terugdraaien, ik weet neti hoe ze dat doen ik heb nooit met een draaigas gereden. tenzij op brommer mwa ik kon niet goed terugdraaien, maarja je kunt ook gewoon zonder gas de bocht ingaa;)SlOoT schreef:Ja, waarom zou dat niet kunnen ?Koen Berendsen schreef:En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
YAMAHA BREEZE 125cc
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Je hangt toch nooit met al je gewicht aan het stuur als je ernaast hangt? Je hangt met je gewicht op je been zodat je armen vrij zijn om te bewegen, anders zou alles wel erg snel verkrampt raken. En je draait je gas terug met je pols, dus je hoeft niet te gaan verzitten ofzo om je gas terug te draaien.
IK heb er één keer last van gehad, was op een baan waar een super smal bochtje naar rechts inzat, 180 graden, en toen kon ik niet goed meer draaien. Voor de rest nog nooit iets gemerkt. Het is gewoon wat je gewend bent.
IK heb er één keer last van gehad, was op een baan waar een super smal bochtje naar rechts inzat, 180 graden, en toen kon ik niet goed meer draaien. Voor de rest nog nooit iets gemerkt. Het is gewoon wat je gewend bent.
is weer zoon tweetakt viertakt discussie
Tis vooral een persoonlijke keuze, zoals zoveel dingen, alles went mits wat oefenen.
Tis vooral een persoonlijke keuze, zoals zoveel dingen, alles went mits wat oefenen.
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 208
- Lid geworden op: zo 23 okt, 2005 11:28
-
- Toeschouwer
- Berichten: 29
- Lid geworden op: zo 31 dec, 2006 10:13
- Locatie: Beerzel/Putte
- Contacteer: