Draaigas of duimgas

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

das ook just!

duimgas heeft een minder groot scharnieroppervlak, waardoor er ook minder stof en dergelijke kan blijven
tussenzitten!
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

SlOoT schreef:Ik heb met zowel duim- als draaigas gereden. Ik rij nu alleen maar op crossbanen die vaak erg hobbelig zijn. In het begin was draaigas heel erg wennen, maar na een tijdje ging het beter en nu wil ik niet anders meer. In de bochten hang ik helemaal naast de quad en ik ben dan nog wel in staat om gas te geven :D :D Nog een voordeel van draaigas is dat je het handvat met je hele hand vast kan houden, met duimgas kun je het handvat minder goed vast houden.

Maar duimgas beviel mij ook heel erg goed, heb eigenlijk nooit erg last gehad van mijn duim. Je hebt met duimgas wel iets meer controle over het gas, dat moet ik wel eerlijk toegeven.

De reden waarom ik ben over gestapt was vanwege de dubbele gas kabel. Op de crossbaan heb ik al enkele gezien waarbij het gas bleef hangen, en ik kan je verzekeren dat dat echt geen pretje is want je vliegt dan gewoon keihard de bocht uit. Want normaal gesproken laat je op het aller laatste moment het gas los en dan rem je, maar stel je dan eens voor dat je al op dat allerlaatste moment zit waarbij je vol in de ankers moet voor een scherpe bocht en dat gas blijft gewoon helemaal open staan :shock: :shock: :shock: Zoals ik al zei, ik heb het al meerdere malen gezien en ik wil dat dus echt niet hebben.
En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?

een duimgas hoort bij een quad.
of je op een scootmobiel een draaigas laat zetten?
YAMAHA BREEZE 125cc
Delriva
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Delriva »

Ik heb mijn Raptor 700r gekregen met draaigas erop maar na 1 rit was ik al vlug
terug overgeschakeld naar duimgas want de draaigas vond ik levensgevaarlijk.
Op mijn 660 heb ik ook hele tijd met draaigas gereden en daarna overgestapt naar duimgas
en vond ik met de duimgas veel beter kon doseren en de quad beter onder controle houden.

Voor mij dus duimgas.

Greetz,
D.
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Zijn er dan quads die met draaigas uit de fabriek komen?
YAMAHA BREEZE 125cc
Delriva
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Delriva »

Koen Berendsen schreef:Zijn er dan quads die met draaigas uit de fabriek komen?
Neen, maar ik heb de mijne 2de hands gekocht en er stond draaigas op.
De originele duimgas had ik meegekregen.

Greetz,
D.
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Koen Berendsen schreef:En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
Ja, waarom zou dat niet kunnen ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

SlOoT schreef:
Koen Berendsen schreef:En als je op het laatste moment MOET remmen, kun je dan het gas loslaten zonder van de quad te vallen en dan nog remmen?
Ja, waarom zou dat niet kunnen ?
je leunt bijvoorbeeld helmaal naar links. dan zit je rechterarm helmaal gesterkt, dan kun je een draaigas toch moeilijk loslaten of terugdraaien, ik weet neti hoe ze dat doen ik heb nooit met een draaigas gereden. tenzij op brommer mwa ik kon niet goed terugdraaien, maarja je kunt ook gewoon zonder gas de bocht ingaa;)
YAMAHA BREEZE 125cc
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ja, in zo'n situatie is het wel wat lastiger als met duimgas :p
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Je hangt toch nooit met al je gewicht aan het stuur als je ernaast hangt? Je hangt met je gewicht op je been zodat je armen vrij zijn om te bewegen, anders zou alles wel erg snel verkrampt raken. En je draait je gas terug met je pols, dus je hoeft niet te gaan verzitten ofzo om je gas terug te draaien.
IK heb er één keer last van gehad, was op een baan waar een super smal bochtje naar rechts inzat, 180 graden, en toen kon ik niet goed meer draaien. Voor de rest nog nooit iets gemerkt. Het is gewoon wat je gewend bent.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ik moet eerlijk toegeven dat ik in het begin totaal niet kon rijden met draaigas erop. Maar nu dat ik eraan gewend ben gaat het gewoon super :crossercool:
El Fred
Quadrider
Quadrider

Bericht door El Fred »

is weer zoon tweetakt viertakt discussie :D

Tis vooral een persoonlijke keuze, zoals zoveel dingen, alles went mits wat oefenen.
honda trx400x:goldspeed bumper, shelterX nerfbars, trailtech vapor, garmin GPS 60cs, FP slip-on (reinforced), racecut, dfr numbers, kenda claws, itp black rims, bomb squad stickerset...
Aka Twofifthy - my pics: http://www.putfile.com/royalass/
http://www.quadclub.be http://www.stolenquads.eu
yamaha_764
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door yamaha_764 »

Waarom zou je duimgas gaan veranderen naar draaigas het is bij alle twee gewoon een kwestei van wennen..
Yellow_Terror
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Yellow_Terror »

ik heb op de mijne een draaigas laten zetten, vind dit stukken beter.
Moet er wel bij zetten da ik nog ni heel veel met een duimgas heb gereden dus misschien dat het daar aan ligt.
Vind een draaigas minder vermoeiend ook dan een duimgas, ma da zal wel de gewoonte zijn denk ik.
Yamaha YFZ-450
Plaats reactie