Tips??

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

jan-andries schreef:Na wat rond te kijken ben ik er nog steeds niet uit.
Die kfx700 lijkt mij idd een ferm ding, maar die homologatie als landbouwvoertuig vind ik dan weer een pak minder (ik wil mijn quad als 4-wieler inschrijven, dan heb ik zeker geen problemen)
Ik heb gehoord dat de suzuki KQ wel als 4-wieler ingeschreven kan worden. Deze is wss minder vinnig dan de kfx700, maar is dit zo verschillend?
Ik heb nl gezien dat er net wat ritten doorgaan in mijn streek en zou willen weten of die KQ het tempo van dergelijke ritten wel kan bijhouden. En wat zijn de pro's en contra's van een KQ op de openbare weg?
ligt eraan wat je budget is maar ik heb een grizzly 700, die loopt 130 dus als je een snelle ultilty wil... :evil:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jan-andries »

Ik zoek naar een 2de handse quad en dan valt de grizzly700 wel al uit de boot vrees ik. Ik denk ook dat deze in België enkel als landbouwvoertuig te koop is.
En de KQ loop volgens sommigen toch ook al 110km/h > vind ik al net voor een quad.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Steffen »

jan-andries schreef:Ik zoek naar een 2de handse quad en dan valt de grizzly700 wel al uit de boot vrees ik. Ik denk ook dat deze in België enkel als landbouwvoertuig te koop is.
En de KQ loop volgens sommigen toch ook al 110km/h > vind ik al net voor een quad.
een tweedehands grizzly 660 valt dan niet uit de boot
die zal ook ongeveer 100km/h rijden, en deze heeft ook zijn degelijkheid al bewezen.
Tom61
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tom61 »

Maar zit er in die 40 cc dat de Grizzly 700 heeft zoveel verschil (30 kilometer) ? met een Grizzly 660
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

schijnbaar? hij haalt het wel...
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
jan-andries
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jan-andries »

Ik ben erachter gekomen dat de kfx700 ook als 4-wieler kan gehomogeerd worden (al dan niet via een omweg), dus de optie kfx700 ligt weer helemaal open.
Ik ga gewoon eens met beide quads testrijden en dan beslissen welke ik het leukste vind rijden.
Mss nog een klein vraagje > Welke van deze 2 is (aankoopprijs buiten beschouwing gelaten) de duurste quad (verbruik, onderhoud, taksen, ...)? Want de verkoper zal altijd wel zeggen dat dit meevalt, maar ik zou toch graag iets objectievere info hebben.
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Dubois »

De kosten zijn voor alle twee vergelijkbaar. :wink:
Taks en verzekering is bij elke quad hetzelfde. Het verbruik is bij beide ongeveer hetzelfde, en het onderhoud kan je eventueel zelf doen en dus zal deze ook niet veel verschillen van elkaar. :wink:
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

jan-andries schreef:Ik zoek naar een 2de handse quad en dan valt de grizzly700 wel al uit de boot vrees ik. Ik denk ook dat deze in België enkel als landbouwvoertuig te koop is.
De KQ gaat 115 per uur ... snel eigenlijk voor een utilitaire.

De kfx van Scharky staat te koop, ga daar eens loeren :knikduim:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

of een wolverine 450, heb je sport en heb je 4x4, maar dan kan je beter wachten op de bombardier renegade
timo
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door timo »

polaris scrambler 500 4x4 :rock:
A.T.T. RACING www.attracing.be
Officieel deler Polaris,Kymco,E-Ton
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

OpticalNicolas schreef:of een wolverine 450, heb je sport en heb je 4x4, maar dan kan je beter wachten op de bombardier renegade
De wolverine loopt nog geen 90...valt een beetje tegen dus,maar daar zijn al mensen mee bezig om er iets op te fabriceren :spieren:
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Plaats reactie