Warrior - stationair probleem

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Warrior - stationair probleem

Bericht door Jarcos »

Hey gasten,
voordat ik het probleem uitleg: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het specifieke probleem miste ik toch wel. Het gaat nl. over mn warrior, die vrij plotseling kuren kreeg. Het eerste wat ik merktje is dat hij in het lage- en middentoeren gebied af en toe begon in te houden. Dus ik dacht: ok vuiltje in de carburateur --> met perslucht helemaal doorgeblazen --> geen resultaat. Dit escaleerde verder tot zelf helemaal stilvallen, en heel moeilijk weer starten. Hierna ff gekeken naar de pilot screw (mensel / stationair schroef?), deze zat nogal los, dus ff eruit gedraait, veertje opgespannen en teruggedraaid zodat hij weer goed op zn plek bleef zitten. Volgens de handleiding 2 toeren uitdraaien --> gedaan, maar geen echte verbetering. Luchtfilter is nog helemaal schoon. Wat mij nog meer bevreemde is het feit dat er eigenlijk al 16.000 KM niks aan de hand is, en nu ineens dit. Quad is nog helemaal standaard, geen mods. Bougie heb ik ook al eens vervangen, maar ik ben van mening dat het echt een carburateurprobleem moet zijn. Bougie ziet ook een beetje grijsjes (dus te arm), maar zoals eerder genoemd, het probleem treedt NU pas op. Misschien iemand die zo kan zeggen wat er fout zou kunnen zijn? Thanks!
Laatst gewijzigd door Jarcos op di 19 jun, 2007 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

hallo,

- smeer je je luchtfilter ook in met luchtfilterolie ?
- als je hem op reserve zet, gaat het dan beter ?
- maakt hij ergens ploffende geluiden of zo ?
- maakt hij tikkende geluiden ?
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.

- Op reserve zetten maakt niks uit.

- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?

- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...

Bedankt voor je reactie!
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.

- Op reserve zetten maakt niks uit.

- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?

- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...

Bedankt voor je reactie!

motorolie op je lucht filter? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
CustomCoatingsHelvoirt
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Motorolie ? :shock:

Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.

Dit kan een reden voor het ploffen zijn.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

AlfA schreef:
Motorolie ? :shock:

Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.

Dit kan een reden voor het ploffen zijn.

nja die dikte en het plakt niet zo goed als lichtfilter olie waardoor het er doorheen sijpelt gewijl luchtfilterolie mooi verdeelt en goed blijft zitten
CustomCoatingsHelvoirt
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:

2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!

Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:

Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!

Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!

hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter :lol:
CustomCoatingsHelvoirt
tointjuh
Quadracer
Quadracer

Bericht door tointjuh »

even met een compressor door spuiten... ik had mn luchtfilter met wd40 ingespoten (veel te dik) :mrgreen:

toen had hij ook zulke kuren..
kane
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door kane »

yamaha tri-z schreef:
Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:

hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter :lol:

ik denk ivoman , maar iedereen maakt fouten hoor !
myn site www.quadblast.tk

Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Jarcos
Quadrider
Quadrider

Bericht door Jarcos »

Ik zal zo snel mogelijk het luchtfilter eens op de goede manier aanpakken dan. Maar ik denk ook dat hier niet de bron van het probleem zit, aangezien het een recent probleem is. Maar iedereen bedankt!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

OEI, kan dit kwaad?

Ik heb mijne ook juist met motorolie insgesmeerd een en gekneed tot het plakte :oops:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

motorolie kan geen kwaad! je filter is in keukenpapier rollen en goed uitdoppen... als je de carb hebt opengehaald,ben je dan is met een ijzerdraadje door de sproeiers gegaan?
alle fiches van de ontsteking al eens afgegaan en gecontroleerd op oxidatie?
greetz
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ow, is dit beter, je carbu openhalen?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

OpticalNicolas schreef:ow, is dit beter, je carbu openhalen?
met openhalen bedoel ik kuisen... kuisen van een carb doe je met ontvetter en een ijzerdraadje (zo een vezeltje van een remkabel)
alle vijsjes en sproeiertjes eruit, body van de carb goed uitwassen, vlotterbak goed uitwassen, met je ijzerdraaidje elk gaatje van je sproeier doorlopen en uitspoelen en doorblazen en terug moneteren.
greetz
Plaats reactie