Warrior - stationair probleem
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Dit topic ging ook niet over jou met je problemen, maar om JarcosOpticalNicolas schreef:ow, okej, dat heb ik al veel gedaan, bij groupjes, maar is dit egt noodzakelijk, want hij rijd nog altijd goed, evengoed als voor ik er olie op dee.
Jij neemt hier zijn topic over...
heb je vragen, stel dat dan in een apart topic...
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Toen ik de carburateur eronderuit heb gehad om schoon te blazen, heb ik ook meteen ff de sproeiertjes eruit gehad en die appart schoongemaakt (en naderhad goed bekeken of ze echt schoon waren), dus daar heb ik wel alle vertrouwen in. Nu is het ook zo dat de problemen eigenlijk pas optreden zodra de motor goed warmgelopen is. Ik ben zojuist bij een motorzaak hier geweest, en deze man vertelde mij dat het naar alle waarschijnlijkheid klepspeling zou zijn (en ik geloof het ook best, na 16.000 km zonder motorisch onderhoud, behalve dan de olie uiteraard). Dus nu maar meteen ff een afspraak gemaakt bij de quaddealer, hij zal het euvel zeker wel vinden! Maar helaas, dus ff een weekje niet quatten...
Wat denken jullie hiervan, klinkt realistisch?
Wat denken jullie hiervan, klinkt realistisch?
Nou donderdag een beangstigend telefoontje gehad: Kleppen waren gesteld, probleem was echter nog niet opgelost. Nu dus helemaal vooraan beginnen: evt. nieuwe zuiger, cilinder honen, ...? Erg jammer, nu zal het kostenplaatje ook natuurlijk wel omhoog schieten. Ben benieuwd wat ze tegen gaan komen, ik wacht in spanning af... 
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
staat trouwens in veel manuals dat je gewone motorolie kan gebruiken. We leven echter niet meer in het stenen tijdperk dus gebruik je beter speciaal daarvoor gemaakte olie.
Laatst gewijzigd door Fré op zo 01 okt, 2006 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Vanmiddag een telefoontje mogen ontvagen van de dealer: Het zag er allemaal niet zo best uit. De cilinder moet opnieuw uitgehoond worden, nieuwe (overmaat) zuiger en zuigerveren erin, nieuwe pakkingen en alles. Hele grapje zal rond de €600 euro gaan kosten. Erg jammer natuurlijk, maargoed hierna weer zo goed als nieuw. En dat is gelukkig ook al weer wat waard... 
Hey allemaal, mn topic maar weer eens omhoog gehaald. ondertussen al weer heel wat km met de nieuwe zuiger kunnen rijden. Nu is er echter een nieuw probleem: zodra de motor loopt en ik meet de spanning op de accu, dan is dit ong. 14,1 V. Ik heb ook al een nare voorgeschiedenis met springende koplampjes, dus de verklaring zit hem hier wel in denk ik. Maar nu is de vraag natuurlijk: hoe kan die spanning nou zo hoog zij? Is dit op te lossen?
Na de vele (
) reacties hier ben ik natuurlijk ook zelf op zoek gegaan. Ik kwam uit bij de regulator. Deze heeft 5 draden:
3 x wit: dit zijn de laadspoelen
1 x rood: 12 V aansluiting
1 x zwart: massa
Nu heb ik het rode draadje losgekoppeld, en deze ten opzichte van massa gemeten. Het resultaat: iets van 0,4 ~ 0,5 V. Dus nu is mijn vraag aan jullie: wat voor spanning zou er normaal op deze draad moeten staan? Is dit een gewone gestabiliseerde 12 V? Zo ja, zou mijn regulator dus kapot zijn? N.b.: de massa maakt goed contact met de accu. Graag jullie mening hierover! Bedankt
3 x wit: dit zijn de laadspoelen
1 x rood: 12 V aansluiting
1 x zwart: massa
Nu heb ik het rode draadje losgekoppeld, en deze ten opzichte van massa gemeten. Het resultaat: iets van 0,4 ~ 0,5 V. Dus nu is mijn vraag aan jullie: wat voor spanning zou er normaal op deze draad moeten staan? Is dit een gewone gestabiliseerde 12 V? Zo ja, zou mijn regulator dus kapot zijn? N.b.: de massa maakt goed contact met de accu. Graag jullie mening hierover! Bedankt



